خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۲ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۲ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

بهترین گوشی موبایل بازار تا ۱۲ میلیون تومان چیست؟ در این مقاله راهنمای خرید قصد معرفی دستگاه‌هایی را داریم که ارزش خرید بالایی دارند و مناسب برای کاربری‌های مختلف هستند.

۱۴۰۳/۱/۱۵
product-image

شیائومی پوکو F4

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

موتورولا موتو G84

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

امروزه شاهد معرفی و عرضه مدل‌های مختلفی از گوشی موبایل در بازار هستیم. چنین تنوع بالایی سبب شده که انتخاب برای کاربران سخت شود.

مشاهده آخرین قیمت گوشی از جی اس ام

از طرفی دیگر بسیاری از مردم تمایل دارند با پرداخت هزینه نسبتا کم، بیشترین امکانات و کارایی را داشته باشند. اگر در انتخاب بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان دچار تردید هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

فهرست بهترین گوشی های بازار تا ۱۲ میلیون تومان

در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان شما قادر خواهید بود تا گوشی از برندهایی نظیر شیائومی، سامسونگ، موتورولا و هواوی خریداری کنید.

اغلب گوشی‌های این بازه قیمتی از سه حسگر دوربین استفاده می‌کنند و سخت افزار به‌کار رفته در آن‌ها هم توانایی اجرای بازی‌های سنگین را با تنظیمات متوسط به بالا دارد.

نمایشگرهای به‌کار رفته در این بازه قیمتی اکثر AMOLED با رزولوشن Full HD هستند که برای تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب به‌شمار می‌روند.

چنانچه بازه قیمتی دیگری مدنظرتان است می‌توانید به مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار ایران مراجعه کنید.

در ادامه با توجه به کاربری‌های مختلف، به معرفی بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۱۲ میلیون تومان خریداری کنید، خواهیم پرداخت.

همچنین باید بگوییم که موارد معرفی شده در این فهرست بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و اگر به دنبال گزینه‌های گران‌تر هستید باید به انتها صفحه مراجعه کنید.

اگر گوشی همه فن حریف می‌خواهید؛ سامسونگ گلکسی A34

گوشی‌های میان‌رده سامسونگ از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است. گلکسی A34 یکی از محصولات مقرون‌به‌صرفه این شرکت کره‌ای به حساب می‌آید.

گوشی گلکسی A34

آ ۳۴ سامسونگ از طراحی مدرن و چشم‌نوازی بهره می‌برد و بزرگ‌ترین عضو سری A این است و از نکات مثبت این بخش می‌توان برخورداری از استاندارد IP67 اشاره کرد. استانداردی که اجازه می‌دهد این دستگاه تا عمق ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب غوطه‌ور شود.

گلکسی A34 یکی از بهترین نمایشگرهای بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. پنل ۶.۶ اینچ از نوع Super AMOLED که توانایی ارائه محتوا با وضوح +Full HD دارد. کیفیت تصویر این پنل بسیار مطلوب است و پشتیبانی از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز هم نکته‌ای مثبتی به حساب می‌آید. همچنین به منظور حفظ خوانایی محتوا زیر نور مستقیم خورشید، میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت در نظر گرفته شده است.

در قلب تپنده این دستگاه را تراشه میان‌رده، اما توانمند مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ قرار گرفته که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 می‌شود. چنین مشخصات فنی به کاربران اجازه می‌دهد، تمامی کارهای سبک و نیمه سنگین خود را با سرعت بالایی انجام دهند و بازی‌های سنگین را تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا اجرا کنند.

در پنل پشتی به بیرون‌زدگی مشاهده می‌شود که دوربین‌های Galaxy A34 را تشکیل می‌دهند؛ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A34 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که می‌تواند با استفاده‌های معمولی تا یک روز کامل دوام بیاورد. همچنین این گوشی از حداکثر توان شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال گوشی میان‌رده‌ای هستید که با هزینه نسبتا کم، اکثر نیازهایتان را برطرف کند، گوشی گلکسی A34 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

اگر به دنبال گوشی با طراحی زیبا و خوش دست هستید؛ موتورولا موتو G84

سری گوشی‌های Moto G محصولات میان‌رده و خوش قیمت این شرکت با سابقه هستند که تنوع بالایی دارند. یکی از نکات مثبت G84 طراحی زیبا و چشم‌نواز آن است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

گوشی موتورولا موتو G84

موتورولا G84 از بدنه پلاستیکی تولید شده، ولی کیفیت ساخت بسیار مطلوبی دارد و حس ارزانی را به کاربر انتقال نمی‌دهد. همچنین باید بگوییم که پنل پشتی این گوشی در رنگ Viva Magenta از پوشش چرم مصنوعی بهره می‌برد.

از دیگر نکات مثبت این گوشی در بخش طراحی و کیفیت ساخت می‌توان به برخورداری از استاندارد IP54، وزن و ضخامت کم اشاره کرد. چنین مولفه‌هایی باعث می‌شود تا G84 از نظر ارگونومی امتیاز بالایی دریافت کند و به خوبی در دست قرار بگیرد.

نمایشگر جی ۸۴ حدود ۸۶ درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص داده که فضای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پنل ۶.۵ اینچ P-OLED این دستگاه به‌لطف وضوح +Full HD کیفیت مطلوبی دارد و اگر کاربری هستید که با گوشی خود فیلم و سریال تماشا می‌کنید، این صفحه نمایش برایتان رضایت بخش خواهد بود.

همچنین باید اشاره کنیم که این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد که تجربه روان و سریعی را به ارمغان می‌آورد.

در بخش سخت افزار G84 باید به تراشه میان‌رده کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ اشاره کنیم که از یک پردازنده هشت هسته‌ای نیرو می‌گیرد. پردازنده گرافیکی Adreno 619 هم مجموعه سخت افزاری این دستگاه را تکمیل می‌کند.

در پنل پشتی جی ۸۴ موتورولا یک ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید مجهز به فوکوس خودکار می‌شود.

همچنین دوربین دوم این میان‌رده قابلیت عکاسی در حالت ماکرو هم دارد. دوربین سلفی این گوشی خوش قیمت هم از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت Full HD دارد.

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز Moto G84 برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از حداکثر شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

اگر موبایل گیمر هستید؛ شیائومی پوکو F4

اگر اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا برایتان اهمیت دارد و نمی‌خواهید بابت این موضوع هزینه زیادی بابت خرید گوشی گیمینگ پرداخت کنید، شیائومی پوکو F4 به خوبی می‌تواند از پس انتظارات شما برآید.

گوشی شیائومی پوکو F4

پوکو F4 به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده که توان پردازشی بسیار بالایی دارد و گزینه قابل اعتمادی برای انجام امور سنگین به حساب می‌آید. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته دارد و پردازنده گرافیکی Adreno 650 هم این چیپ قدرتمند را تکمیل می‌کند.

در بخش نمایشگر، پوکو F4 به صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED مجهز شده که وضوح +Full HD دارد. ویژگی دیگری که باعث شده این دستگاه انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است؛ چنین ویژگی به گیمرها اجازه دسترسی به نرخ فریم‌های بالا را می‌دهد.

از دیگر نکات مثبتی که ارزش خرید پوکو F4 را افزایش می‌دهد می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

تنها موردی که باید نظر داشته باشید، پشتیبانی نرم افزاری این دستگاه است و اگر کاربری هستید که به‌روز بودن نرم افزار برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم، گزینه‌های دیگر این فهرست را بررسی کنید.

اگر دوربین و کیفیت عکاسی برایتان اهمیت دارد؛ شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

سری گوشی‌های ردمی شیائومی از محصولات پرفروش و محبوب بازار به حساب می‌آیند که در اکثر بازه‌های قیمتی حضور دارند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

اگر به دنبال گوشی تا ۱۲ میلیون تومان هستید، که از نظر دوربین در مقایسه با رقبای خود عملکرد مطلوبی داشته باشد، شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

این میان‌رده شیائومی در پنل پشتی خود از سه لنز دوربین میزبانی می‌کند که شامل دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین ۸ مگاپیکسلی تشخیص فاز و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

دوربین سلفی هم از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد که توانایی فیلمبرداری Full HD با سرعت ۶۰ فریم را دارد. تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردارند و جزئیات هم در سطح قابل قبولی قرار دارند. از دیگر نکات مثبت این بخش می‌توان به امکان فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K اشاره کرد.

در بخش نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو شاهد قرارگیری پنل ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED هستیم که توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل دارد.

از دیگر مثبت این نمایشگر می‌توان به نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

سخت افزار این گوشی را تراشه اسنپدراگون 7s نسل دو تشکیل می‌دهد که قدرت خود را یک پردازنده هشت هسته‌ای تامین می‌کند تا کارهای سبک و نیمه سنگین بدون مشکل انجام شوند. پردازنده گرافیکی Adreno 710 هم مجموعه سخت افزاری نوت ۱۳ پرو شیائومی را تکمیل می‌کند.

انتخاب شیائومی برای تامین انرژی ردمی نوت ۱۳ پرو باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است؛ باتری لیتیوم پلیمری که از حداکثر شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro نه‌تنها در بخش دوربین، بلکه در بخش‌های صفحه نمایش، تراشه و باتری هم عملکرد بسیار خوبی دارد و آن را به بهترین گوشی بازار  تا ۱۲ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی مناسب بازی کردن تا ۱۲ میلیون تومان چیست؟

بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار که تا ۱۲ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، شیائومی پوکو F4 است که با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ می‌تواند تمامی بازی‌های سنگین را با کیفیت بالا اجرا کند.

بهترین گوشی مناسب عکاسی تا ۱۲ میلیون تومان چیست؟

از بهترین گوشی های بازار تا ۱۲ میلیون تومان که دوربین‌های توانمندی دارد می‌توان به شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو اشاره کرد. این گوشی دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد که در شرایط نوری مناسب عکس‌های بسیار باکیفیت و شفاف ثبت می‌کند.

product-image

شیائومی پوکو F4

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

موتورولا موتو G84

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)