خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

انتخاب بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان با توجه به تنوع بالای محصولات و حضور برندهای مختلف در این بازه قیمتی، کار چندان آسانی نیست.

۱۴۰۳/۱/۷

از برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی گرفته تا موتورولا تمامی این شرکت‌ها چندین گوشی تا ۵ میلیون تومان وارد تولید کرده‌اند. از طرفی دیگر با توجه به روند افزایش قیمت گوشی موبایل، بسیاری از کاربران قصد دارند تا چندین سال از دستگاه خود استفاده کنند.

در چنین موقعیتی هر کاربر باید متناسب با نیاز خود گوشی مدنظرشان را خریداری کنند. در ادامه فهرستی از بهترین گوشی های بازار تا ۵ میلیون تومان روبه‌رویتان قرار می‌گیرد که بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و مناسب برای کاربری‌های مختلف هستند.

فهرست بهترین گوشی های موبایل تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی به دستگاهی گفته می‌شود که با صرف کمترین هزینه بتواند از پس انتظارات و نیازهای ما برآید. 

گوشی‌هایی که در بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان قرار می‌گیرند، از نظر سخت افزار گزینه مناسبی برای کارهای روزمره و سبک به حساب می‌آیند و می‌توانند انتخاب قابل قبولی برای دانش آموزان و سالمندان به‌شمار روند.

 این دستگاه‌ها حداقل از دو حسگر دوربین بهره می‌برند و توانایی عکس‌های مناسب برای اشتراک‌گذاری داخل شبکه‌های اجتماعی دارند.

در بخش نمایشگر این گوشی‌ها اکثرا از پنل‌های IPS LCD با وضوح Full HD استفاده می‌شود و در برخی از مدل‌های ممتاز پنل AMOLED به‌کار می‌رود؛ پنلی به‌دلیل نمایش رنگ‌ها به صورت اشباع شده و کنتراست بالا گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به تماشای فیلم و سریال با گوشی موبایل علاقه دارند.

برای افرادی که به دنبال کارایی بالا هستند؛ سامسونگ گلکسی A05

شرکت سامسونگ در تولید گوشی‌های اقتصادی با کارایی و امکانات بالا عملکرد درخشانی دارد. جدیدترین میان‌رده اقتصادی این شرکت گلکسی A05 است که با توجه به برچسب قیمتی خود امکانات مناسبی ارائه می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی A05

در بخش نمایشگر این گوشی قیمت مناسب شاهد پنل PLS LCD هستیم که توانایی ارائه وضوح +HD دارد. چنین وضوحی در این محدوده قیمتی نکته منفی به حساب نمی‌آید و نمایشگر 6.7 اینچی هم نکته مثبتی محسوب می‌شود.

در قلب تپنده A05 سامسونگ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک به‌نام Helio G85 قرار گرفته که به دلیل برخورداری از پردازنده هشت هسته‌ای می‌تواند به راحتی از پس کارهای روزمره و سبک برآید. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 امکان اجرای بازی‌های سه بعدی و سبک را فراهم می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی اقتصادی دو حسگر دوربین میزبانی می‌شود که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی. داخل ناچ V-شکل هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود.

ماندگاری باتری گوشی گلکسی A05 به‌لطف باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مطلوب است و می‌تواند تا یک روز کامل شما را همراهی کند. در مجموع اگر تا ۴ میلیون تومان قصد دارید برای خرید گوشی هزینه کنید و می‌خواهید که بیشترین کارایی را داشته باشد تا بتوانید از تمامی امکانات یک گوشی هوشمند استفاده کنید، خرید گلکسی A05 را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر طراحی و کیفیت ساخت برایتان مهم است؛ موتورولا موتو G14

شرکت موتورولا یکی از برندهای قدیمی و با سابقه در زمینه تولید گوشی‌های موبایل است که تمامی محصولات خود را بالاترین کیفیت تولید می‌کند. موتورولا G14 با وجود اینکه یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید؛ اما در مقایسه با رقبای خود از کیفیت ساخت به مراتب بهتری بهره می‌برد.

گوشی موتورولا G14

در ساخت گوشی G14 از متریال پلاستیکی ساخته شده که حس یک میان‌رده باکیفیت را به کاربر منتقل می‌کند. همچنین این دستگاه از وزن کم و ابعاد مناسبی برخوردار است که باعث می‌شود به خوبی در دست قرار بگیرد. به بیان دیگر موتورولا G14 طراحی ارگونومیک و زیبایی دارد.

در بخش نمایشگر این گوشی اقتصادی یک پنل 6.5 اینچ از نوع IPS LCD قرار گرفته که از وضوح Full HD بهره می‌برد. تنها نکته منفی این پنل را می‌توان عدم از برخورداری از نرخ‌نوسازی بالا بیان کرد و در باقی موارد شاهد عملکرد قابل قبولی از آن هستیم.

نیروی مورد نیاز برای اجرای دستورات کاربران از تراشه جدید Unisoc Tiger T616 تامین می‌شود؛ چیپی که دارای پردازنده هشت هسته‌ای مرکزی و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 است تا بتواند از پس کارهای روزمره و سبک برآید.

از دیگر نکات مثبتی که ارزش خرید گوشی موبایل G14 موتورولا را افزایش می‌دهد می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، برخورداری از سیستم‌عامل اندروید ۱۳، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی اشاره کرد.

اگر امکانات شخصی‌سازی و رابط کاربری برایتان اهمیت دارد؛ گوشی ریلمی نوت ۵۰

شرکت ریلمی طی سال‌های اخیر با تولید گوشی‌های اقتصادی توانسته نام خود را میان شرکت‌های معتبری مانند شیائومی و سامسونگ مطرح کند. ریلمی نوت ۵۰ یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی به حساب می‌آید که به‌دلیل رابط کاربری بهینه و سریع خود در این فهرست قرار گرفته است.

گوشی ریلمی نوت ۵۰

 گوشی نوت ۵۰ ریلمی به سیستم‌عامل اندروید ۱۳ مجهز شده که رابط کاربری Realme UI T هم بخش نرم افزار این دستگاه را تکمیل می‌کند. رابط کاربری ریلمی در عین سبک و بهینه بودن، قابلیت‌های نرم افزاری متعددی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد اکثر بخش‌های گوشی را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

در بخش سخت افزار هم تراشه Unisoc Tiger T612 قرار گرفته که ناوبری روان و بدون کندی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین باید بگوییم که این تراشه شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 می‌شود.

در بخش نمایشگر می‌توان به پنل ۶.۷۴ اینچ با وضوح +HD اشاره کرد که با پشتیبانی از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز عملکرد روان و سریعی را ارائه می‌دهد و گشت و گذار داخل منوی گوشی را لذت بخش‌تر می‌کند.

از نظر دوربین، ریلمی نوت ۵۰ عملکرد متوسطی دارد؛ دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی این دستگاه فقط در شرایط نوری مناسب توانایی ثبت عکس‌های باکیفیت را دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و برخورداری از استاندارد IP54 از دیگر نکات مثبت این دستگاه به حساب می‌آیند.

اگر صفحه نمایش و سخت افزار برایتان اهمیت دارد؛ گوشی سامسونگ گلکسی A05s

یکی دیگر از میان‌رده‌های باکیفیت سامسونگ که در بخش صفحه نمایش و سخت افزار در مقایسه با دیگر رقبای خود عملکرد بهتری دارد، گوشی Galaxy A05s است.

گوشی سامسونگ گلکسی A05s

این گوشی اقتصادی به صفحه نمایش ۶.۷ اینچ با پنل PLS LCD مجهز شده است که توانایی ارائه وضوح +Full HD دارد. از نکات مثبت این صفحه نمایش می‌توان به میزان روشنایی قابل قبول، دقت رنگ مطلوب و نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز اشاره کرد.

در بخش سخت افزار A05s، سامسونگ به تراشه کوالکام رفته است؛ اسنپدراگون ۶۸۰ که از مودم 4G پشتیبانی می‌کند و شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 می‌شود.

این دستگاه می‌تواند تمامی از پس تمامی کارهای روزمره مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا اجرای بازی‌های سبک و روان برآید.

در پنل پشتی گلکسی A05s می‌توان به سه بیرون‌زدگی دوربین اشاره کرد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص فاز اشاره کرد. این دستگاه در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های باکیفیتی بگیرید و امکان فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هم از دیگر نکات مثبت آن به حساب می‌آیند.

همچنین باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند تا یک روز کامل دوام می‌آورد و از شارژ سریع با حداکثر توان ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

در مجموع اگر به دنبال بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان هستید که در اکثر بخش‌ها مخصوصا صفحه نمایش و سخت افزار عملکرد مطلوبی داشته باشد، گلکسی A05s را در سبد خرید خود قرار دهید.

سخن آخر

گوشی‌هایی که در فهرست فوق قرار گرفته‌اند، در رده قیمتی خود ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند از پس انتظارات کاربران برآیند. 

البته باید بگوییم که این گوشی‌ها برای کاربری سنگین و اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیستند و نباید از آن‌ها توقع زیاد داشته باشید. 

امیدواریم که این مطلب برایتان کاربردی و مفید واقع شده باشد. به‌نظر شما بهترین گوشی ۴ تا ۵ میلیون چیست؟ در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را بنویسید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)