خانهاخبار
هر آن چه در مورد آیپد او اس ۱۷ باید بدانیم

هر آن چه در مورد آیپد او اس ۱۷ باید بدانیم

iPadOS 16 اگرچه با استیج منیجر برای آیپد‌ پرو و آیپد ایر ام۱ همراه بود اما همچنان برای بسیاری از کاربران دیگر آیپد، چیز خاصی را به همراه نداشت. در این پست می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به امکانات احتمالی آیپد او اس بعدی!
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

چند روزی است که وارد سال جدید شده‌ایم و باید در مورد اتفاقات جدید صحبت کنیم. همان طور که مستحضر هستید، آپدیت‌های پلتفرم آی او اس به مرور در حال ارائه است و از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما در کنار آن باید توجه ویژه‌ای به سیستم عامل آیپدها، یعنی iPadOS داشته باشیم. نسخه جدید این پلتفرم از قابلیت‌ها و امکانات جدیدی برخوردار خواهد بود که در این مطلب قصد داریم در مورد برخی از آن‌ها صحبت کنیم. البته مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، تنها شایعاتی هستند که در دنیای تکنولوژی مطرح شده است و نمی‌توان صددرصد روی آن‌ها حساب باز کرد.

سال گذشته شاهد ارائه آیپد او اس ۱۶ بودیم که اپلیکیشن Freeform به همراه قابلیت استیج منیجر را در اختیار کاربران قرار داد و این موضوع سبب تعامل بیشتر کاربران با یکدیگر شد. حالا آیپد او اس ۱۷ می‌تواند این تجربه را وارد مرحله جدیدی کند.

image

 

امکانات و قابلیت‌های پیش بینی شده برای iPadOS 17

البته کمی زود است بخواهیم در مورد آیپد او اس ۱۷ و قابلیت‌های جدید آن صحبت کنیم، اما برای حدس و پیش بینی می‌توانیم نیم نگاهی به iOS 16 بیندازیم. به عنوان یکی از بزرگ ترین تغییرات این پلتفرم، باید به صفحه لاک اسکرین اشاره کنیم. اپل امکانات مختلف در حوزه شخصی سازی این صفحه را در اختیار کاربران گذاشته است و به این ترتیب شما می‌توانید حالت‌های مختلفی را برای آن تعریف کرده و در ساعت‌های مختلف روز، لاک اسکرین‌های متفاوتی را روی آیفون خود مشاهده کنید. این تفاوت‌ها می‌تواند به تصویر بک گراند، ویجت‌های قابل نمایش و بسیاری موارد دیگر مربوط شود. 

صفحه نمایش آیپد از آیفون بسیار بزرگ‌تر است و اضافه کردن چنین قابلیتی به این محصول می‌تواند تجربه استفاده از آن را بسیار دگرگون کند.

در iPadOS 17 مانند آی او اس ۱۷ می‌توانیم شاهد دسترسی کاربران به فروشگاه‌های نرم افزاری سوم شخص نیز باشیم. به گزارش آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ، اپل از این لحاظ شدیدا تحت فشار بوده و مجبور است تا چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار دهد.

image

شخصی در حال کار با آیپد و قلم اپل پنسل

برخی توسعه دهندگان در حال حاضر از محدودیت‌های اپل برای ارائه اپلیکیشن در اپ استور و عدم امکان نصب نرم افزار خارج از فروشگاه نرم افزاری شاکی هستند. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که Side load کردن اپلیکیشن‌ها تا سال ۲۰۲۴ در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

از سوی دیگر برخی نرم افزارها مانند Mail، Calendar و News سال‌ها به صورت یک سان و یک شکل به کار خود ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا شاهد برخی تغییرات در زبان طراحی آن‌ها باشیم. البته دو گزینه ابتدایی اخیرا تغییراتی را در خود دیده‌اند، اما اپلیکیشن News مدت هاست که با همان ساختار اصلی در دسترس کاربران است.

تاریخ عرضه آیپد او اس ۱۷

اگر اپل روی سنت دیرینه خود باقی مانده باشد، در ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری میلادی شاهد عرضه این پلتفرم خواهیم بود. در سال گذشته (۲۰۲۲)، نسخه جدید آیپد او اس حدودا یک ماه پس از عرضه عمومی آی او اس ۱۶ ارائه شد و احتمالا این تأخیر امسال نیز به قوت خود باقی بماند.

البته بتا تسترها پس از برگزاری رویداد WWDC 2023 که احتمالا خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد، امکان نصب و استفاده از آیپد او اس ۱۷ را خواهند داشت.

image

 

iPadOS 17 روی کدام محصولات نصب می‌شود؟

با عرضه نسخه جدید آیپد او اس، تعداد تبلت‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند، آنچنان زیاد نیست. به عنوان مثال با عرضه iPadOS 16 تنها دو مدل آیپد (آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۴) از چرخه پشتیبانی نرم افزاری خارج شدند. البته با عرضه آیپد او اس ۱۷، تعداد این محصولات احتمالا بیشتر خواهد شد.

با احتساب آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ (نسل ۶) آیپد پرو ۱۱ اینچ (نسل ۴) و آیپد نسل ۱۰ که همگی در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند، حالا ۲۳ مدل آیپد در بازار موجود هستند که از آیپد او اس ۱۶ پشتیبانی می‌کنند. باید ببینیم با رونمایی از iPadOS 17، این اعداد و ارقام چه مقدار جابجا خواهد شد.

طبق پیش بینی‌ها، احتمالا محصولات زیر از آیپد او اس ۱۷ پشتیبانی نخواهند کرد:

  • آیپد نسل ۵ (معرفی شده در سال ۲۰۱۷)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ نسل اول (معرفی شده در سال ۲۰۱۵)
  • آیپد پرو ۹.۷ اینچ (معرفی شده در سال ۲۰۱۶)
  • آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ (معرفی شده در سال ۲۰۱۷)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ نسل دوم (معرفی شده در سال ۲۰۱۷)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)