خانهاخبار
سونی از دوربین ZV-E10 با قابلیت تعویض لنز برای ویدیو بلاگرها رونمایی کرد!

سونی از دوربین ZV-E10 با قابلیت تعویض لنز برای ویدیو بلاگرها رونمایی کرد!

سونی ZV-E10 به عنوان دوربین مختص ویدیو بلاگری این برند معرفی شده که این بار با سنسور APS-C و قابلیت تعویض لنز همراه است.
۱۴۰۰/۵/۶

سونی با معرفی دوربین ZV-E10 که دنباله رو مدل قبل یعنی ZV-1 است، علاوه بر قابلیت تعویض لنز، در فوکوس خودکار و شارژدهی تغییراتی مثبت اعمال کرده و همچنین دارای سنسور بزرگتری است. این دوربین اساسا یک نسخه مبهم از Alpha 6400 است که برای راحتی کار برخی از ویژگی‌های آن حذف شده اما در عوض چند ویژگی دیگر مربوط به ساخت ویدیو به آن اضافه شده است

دوربین ZV-E10 دارای همان حسگر ۲۴ مگاپیکسلی کراپ سنسوری است که سونی طی سالیان متوالی بر روی دوربین های سری a6000 خود استفاده می کند. همچنین این حسگر قادر به ضبط فیلم های 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه است. یک وجه شبه دیگر ZV-E10 با A6400 این است که این دوربین هم از پروفایل های S-Log2، S-Log3 و HLG برای گرفتن محدوده پویایی گسترده تر پشتیبانی می کند.

دوربین سونی ZV-E10 در رنگ سفید و با لنز کیت ۱۶-۵۰ میلی‌متری

 

صفحه نمایش این دوربین بر خلاف A6400 که فقط در یک جهت بالا و پایین می‌شود، دارای یک لولا بوده و به تمامی جهات می‌تواند حرکت کند که از این نظر درست مثل دوربین سونی ZV-1 است. همچنین این نکته را هم باید بگوییم که به دلیل ابعاد بسیار کوچک و کاربری که برای این دوربین در نظر گرفته شده، خبری از منظره‌یاب الکترونیکی نیست که از این جهت هم مثل دوربین سونی ZV-1 است.

موارد دیگر حذف شده در ZV-E10 شامل غربیلک حالت های عکاسی است که با یک سوئیچ ساده برای تغییر بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری جایگزین شده است. همچنین دوباره باید بگوییم از آن‌جایی که تمرکز این دوربین صرفا روی فیلم‌برداری و به خصوص ولاگ کردن است، فلش LED که در A6400 داشتیم را در اینجا نداریم.

نمای پشتی سونی ZV-E10 در رنگ سفید


با این حال همانطور که قبلاً ذکر شد، ZV-E10 دارای چند ویژگی جدید نسبت به a6400 است. اکنون یک دکمه برجسته ضبط ویدئو در بالای دوربین قرار گرفته است که حتی اگر دوربین رو به شما باشد دسترسی به آن بسیار آسان است. همچنین اکنون می‌توانید با استفاده از یک کلید کشویی در زیر دکمه شاتر، زوم لنزهایی که مکانیزم زوم موتور دارند را کنترل کنید. اگر هم لنز شما زوم نداشته باشد، این دکمه کار زوم دیجیتالی بدون افت کیفیت در فیلم‌برداری را انجام می‌دهد.

در قسمت بالایی دوربین یک میکروفون بزرگ استریو قرار گرفته است که حتی سونی در جعبه این دوربین یک نویزگیر باد هم قرار داده تا در شرایط نامساعد آب وهوایی هم میکروفون عملکرد خوبی داشته باشد.جدا از این میکروفون که با سونی ZV-1 یکسان است، سونی ZV-E10 دارای پورت‌های اختصاصی میکروفون و هدفون برای مانیتورینگ هم هست و پورت microUSB منسوخ شده را هم با پورت USB-C جایگزین کرده.

نمای بالایی سونی ZV-E10

 

درحالی  که ZV-E10 سونی بسیاری از مشکلات کاربران دوربین کامپکت ZV-1 را برطرف کرده است، اما لرزشگیر اپتیکال ندارد. دوربین ZV-1 مجهز به لرزشگیر داخلی لنز است اما ZV-E10 دارای لرزشگیر الکترونیکی است. همچنین این دوربین مجهز به حالت Bokeh Switch هم هست که می‌تواند اندازه دیافراگم را تغییر دهد تا پس زمینه تصویر حالت محو پیدا کند. 

سونی ادعا می‌کند که دوربین ZV-E10 با هر بار شارژ شدن می‌تواند تا ۸۰ دقیقه فیلمبرداری کند که تقریبا دو برابر زمان ۴۵ دقیقه‌ای دوربین ZV-1 است.

image

 

دوربین جدید با قیمت ۷۹۹ دلاری به همراه کیت لنز ۱۶-۵۰ میلی‌متری گزینه مناسبی محسوب می‌شود و قیمت آن تنها پنجاه دلار بیشتر از دوربین ۷۴۹ دلاری ZV-1 است. با این پنجاه دلار تفاوت، دوربینی کمی حرفه‌ای‌تر دریافت می‌کنید که سنسور آن به شکل قابل توجهی هم بزرگ‌تر است. شما درباره سونی ZV-E10 چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)