خانهاخبار
مایک گورمن: اپل قرار است قابلیت Face ID را تا چندسال آینده به خانواده مک اضافه کند

مایک گورمن: اپل قرار است قابلیت Face ID را تا چندسال آینده به خانواده مک اضافه کند

خبرنگار مورد اعتماد وبسایت خبررسانی بلومبرگ، مایک گورمن، مدعی شد اپل قصد دارد قابلیت Face ID را وارد دستگاه‌های مک کند
۱۴۰۰/۵/۴

در جدیدترین خبرنامه خود، مایک گورمن اعلام کرد که او باور دارد اپل قصد دارد فیس ایدی را به همه محصولات خود از جمله ایفون‌های پایین رده مانند ایفون SE و ایپد ایر که از قابلیت تاچ ایدی بهره‌مند هستند، اضافه کند. گورمن در ادامه افزود تاچ ایدی قرار نیست حذف شود و همچنان به عنوان جایگزین ارزان برای فیس ایدی و یکی از مهمترین ویژگی‌های محصولات اپل مخصوصا برای دستگاه‌های پایین رده ایفون شناخته خواهد شد. 

image

او در اظهار نظری درباره برتری فیس ایدی نسبت به تاچ ایدی گفت:

 قویا منتظرم رویه اپل (استفاده از تاچ ایدی) عوض شود هرچند که این مهم امسال اتفاق نخواهد افتاد. ولی من مطمئنم تا چندسال اینده قابلیت فیس ایدی را روی مک خواهیم دید. همچنین منتظرم تا در همین فاصله تمام ایفون‌ها و ایپد‌ها نیز به سمت فیس ایدی حرکت کنند و تکامل پیدا کنند. سرانجام نیز یک دوربین زیر نمایشگر قادر خواهد بود با حذف دوربین ناچ بالای صفحه نمایش تمایز دستگاه‌های بالارده و پایین رده اپل را به خوبی نشان دهد. سنسور تشخیص چهره دو مزیت برای اپل خواهد داشت: امنیت و واقعیت افزوده. باید قبول کنیم تاچ ایدی هرچند کاربردی و امن، تنها قادر است امنیت دستگاه را بهبود ببخشد.

image

گورمن در گزارشی که قبلا منتشر کرده بود گفته بود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه باز‌طراحی ای‌مک 24 اینچی با قابلیت فیس ایدی است ولی بعدا مشخص شد افزونه فیس ایدی قرار است در نسخه‌های بعدی مک اضافه شود. او در ادامه این گزارش افزود برخلاف ایفون‌ها و ایپد‌ها، صفحه نمایش لپتاپ‌های مک بسیار نازک هستند و افزودن سنسور تشخیص عمق مناسب فیس ایدی به آنها کار دشواری خواهد بود. 

image

مایک گورمن در نهایت گفت که اپل با خودداری از استفاده از ناچ، فیس ایدی را سرانجام در زیرنمایشگر ایفون جای خواهد داد تا از مشکلات احتمالی حالت ناچ جلوگیری کند. تحلیلگر محصولات اپل، مینگ چی کو، همچنین اعلام کرد این سری ایفون‌ها به احتمال فراوان در سال 2023 معرفی خواهند شد. برای مک دسکتاپ، اپل همچنان مشغول توسعه دادن جایگزین مک‌های 27 اینچی خواهد بود که دارای صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده قوی‌تر M2X است. اپل در سال جاری نیز برای تمرکز در تولید مک 24 اینچی که فروردین معرفی شد توسعه مک های بزرگتر از 27 اینچ را متوقف کرد. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)