خانهاخبار
بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج بیتکوین کشور با 7000 ماینر فعال در تهران کشف و پلمپ شد!

بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج بیتکوین کشور با 7000 ماینر فعال در تهران کشف و پلمپ شد!

پليس ايران در گزارشی از رسانه‌های تحت کنترل دولت، در حالی ۷۰۰۰ ماینر بیتکوین را از يک کارخانه متروکه در تهران ضبط کرده است که رییس جمهور ایران، ماه گذشته از ممنوعیت استخراج بیتکوین تا پایان تابستان صحبت کرده بود.
۱۴۰۰/۴/۲

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، پلیس ایران ۷۰۰۰ ماینر بیتکوین را از یک کارخانه متروکه در تهران کشف و ضبط کرده است. این در حالی است که ایران با استناد به نگرانی های مربوط به هزینه‌های عظیم انرژی این صنعت، استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها را در اوایل خرداد ممنوع کرده بود. این ممنوعیت قرار بود چهار ماه به طول انجامد و حتی بخشی از تلاش گسترده‌تر برای آزاد سازی برق و جلوگیری از خاموشی های سراسری بود.

فرمانده پلیس تهران بزرگ از قول کارشناسان گفته است که در صورت فعالیت تمامی این ماینرها چیزی حدود چهار درصد از مصرف برق کل کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فعالیت این مرزعه استخراج رمزارز که تاثیر مستقیم بر کمبود برق در تهران داشت به طور کامل متوقف و محل نیز پلمب شد.

البته، سخنگوی صنعت برق ایران روز یکشنبه گفته بود تاکنون ۱۸۸ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف ۵۵۱ مگاوات برق در سراسر کشور کشف شده است. این میزان از برق، معادل حدود یک درصد از کل برق تولیدی کشور است و طبیعتا ۷۰۰۰ ماینر نمی‌تواند چهار درصد برق کشور را مصرف کند.

image

 

براساس برآوردهای مرکز امور مالی دانشگاه کمبریج، شبکه محاسباتی بلاکچین بیتکوین انرژی بیشتری نسبت به تمام فنلاند استفاده می کند.

دسترسی آسان ایران به نفت، کشور ما را به یک بازیکن بزرگ در صنعت جهانی استخراج رمزارزها در طول چند سال گذشته تبدیل کرده است. یک گزارش اخیر از شرکت بلاکچینی Elliptic اینطور گفته که پیش از این ممنوعیت، ۴/۵٪ از کل استخراج بیت کوین در ایران اتفاق می افتد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین خبر داد با اجرای طرح گشت‌ پلیس برای شناسایی مراکز غیرمجاز رمزارز در ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۳۰۰۰ دستگاه ماینر در نقاط مختلف تهران کشف شده است. استخراج رمزارز در ایران از اواخر اردیبهشت تا پایان شهریور به‌دستور رئیس‌جمهور و به‌‌دلیل کمبود برق ممنوع اعلام شد. همانطور که گفتیم، پیش‌تر حسن روحانی اعلام کرده بود که مراکز مجاز استخراج رمزارز، ۳۰۰ مگاوات برق اما مراکز غیر مجاز تا ۲۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند که مشکل اصلی آن‌ها هستند. شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Pilaso

۱۴۰۰/۴/۲
:|||||||||