خانهاخبار
بر خلاف ایلان ماسک، مارک کوبان کماکان بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی در کسب‌وکارهایش قبول دارد

بر خلاف ایلان ماسک، مارک کوبان کماکان بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی در کسب‌وکارهایش قبول دارد

بازار رمزارزها اخیرا در پی توییت‌های افراد تأثیرگذاری همچون ایلان ماسک شامل هیجانات منفی و مثبت بسیاری بوده است که اخیرا نیز با اصلاح سریع بازار همراه بود.
۱۴۰۰/۲/۲۵

میلیاردر مشهور مارک کوبان تصمیم گرفته در جهت مخالف ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا قدم بردارد و به پشتیبانی از بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی ادامه خواهد داد.

مالک دالاس مارویک در پاسخ به توییت ایلان ماسک عنوان کرد که این شرکت کماکان بیت‌ کوین، اتریوم و دوج کوین را به عنوان یک شیوه پرداختی پذیرا است و کاربران می‌توانند با استفاده از این رمرزارزها برای خرید کالا و بلیط استفاده کنند.

مارک کوبان در توییت خود گفت:

ما در شرکت خود کماکان از بیت کوین، اتریوم و دوج کوین استقبال می‌کنیم زیرا ما می‌دانیم که می‌توان از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای طلا استفاده کرد و ذخیره آن می‌تواند به شرایط فعلی کمک کند و کاهش استفاده بانک‌های بزرگ از طلا و ارز می‌تواند هم به محیط زیست و هم به جامعه کمک کند.

در روز چهارشنبه ایلان ماسک در بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کرد که شرکت تسلا دیگر بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی نمی‌پذیرد زیرا استخراج بیت کوین باعث افزایش گاز کربن در سطح کره زمین می‌شود. این بیانیه ایلان ماسک باعث شد بازار با یک سری هیجانات مواجه شود و در پی آن اصلاح بازار را شاهد بودیم که قیمت بیت کوین را برای مدتی به زیر ۵۰ هزار دلار رساند و حجم کل بازار نیز ۱۰ درصد افت کرد.

همچنین صبح پنجشنبه مدیر عامل تسلا با پیامی در توییتر با اشاره به روند استفاده از انرژی به منظور استخراج بیت کوین را دیوانه‌وار خواند.

مصرف انرژی به منظور استخراج بیت کوین کماکان نیز به عنوان بحثی برای انتقاد از این رمزارز یاد می‌شود و منتقدان همیشه از آن به عنوان یک ایراد اساسی نام می‌برند. با این حال بسیاری از حامیان بیت کوین با این موضوع موافق نیستند و اعتقاد دارند ماینرها خریدار آخرین محصول انرژی تجدیدپذیر هستند.

image

 

این بیانیه ایلان ماسک مبنی بر عدم استفاده از رمزارزها به عنوان یک شیوه پرداخت همسو با برنامه‌های شرکت تسلا در رابطه با گاز کربن است. بنا بر گزارش رویترز که روز چهارشنبه منتشر شد، شرکت بزرگ تسلا جزو هشت کمپانی تحت نظر آژانس محیط زیست ایالات متحده آمریکا است.

در ماه آپریل، جو بایدن، رییس‌ جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز کربن را به صفر برساند و این موضوع برای شرکتی همچون تسلا بسیار جذاب و سودآور است. با توجه اطلاعات بدست آمده از یک تیم تحلیلی و داده‌کاوی، بازار جهانی محصولات کربنی در سال ۲۰۲۰ رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۲۷۲ میلیارد رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)