خانهاخبار
اطلاعات دروبین ۱۰۸ مگاپیکسلی ریلمی پیش از معرفی رسمی فاش شد

اطلاعات دروبین ۱۰۸ مگاپیکسلی ریلمی پیش از معرفی رسمی فاش شد

اطلاعات دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ریلمی پیش از معرفی رسمی گوشی ریلمی ۸ پرو به رسانه‌ها راه پیدا کرده است
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

برای دومین سال متوالی، ریلمی میزبان یک رویداد نوآوری در دوربین است. در سال ۲۰۱۹، این برند با استفاده از ماژول ISOCELL Bright GW1 سامسونگ اولین تلفن با دوربین چهارگانه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی خود را به نمایش گذاشت و امسال شاهد اولین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هستیم که با سری ۸ ریلمی از راه می‌رسد. سنسور مورد نظر ISOCELL HM2 سامسونگ است که دارای بزرگنمایی سه برابری بدون افت کیفیت است و از فناوری پیکسلی ۹ به ۱ binning بهره می‌برد.  

image

 

ایزوسل HM2 یک سنسور یک به ۱.۵۲ اینچی با اندازه‌ی ۰.۷ میکرومتر و فوکوس خودکار Super-PD است. این حسگر می‌تواند با وضوح ۱۲هزار در ۹ هزار پیکسل عکس‌برداری کند و همین‌طور قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. ریلمی چندین بهینه سازی سفارشی برای حسگر ایجاد کرده است که در ریلمی ۸ پرو ارائه خواهد شد. سنسور با قدرت بزرگنمایی ۳ برابری بدون افت کیفیت این قدرت را دارد تا عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی گرفته و بعد از بزرگنمایی جزییات و وضوح کاملا حفظ شوند. پردازش تصویر در اینجا تغییر می‌کند تا هشت عکس متوالی ۱۲ مگاپیکسلی گرفته شود و سپس با کمک الگوریتمی برای افزایش وضوح تصویر کمک کنند. ریلمی ادعا می‌کند این فرآیند از نظر وضوح نسبت به برخی از ماژول‌های تله فوتو برتر است.  

image

 

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی همچنین با یک مود Starry جدید برای فیلم برداری از زمان عکاسی نجومی (ماه و ستارگان) همراه است. به طور سنتی این اینگونه فیلم‌ها با ضبط چند کلیپ با دوربین‌های حرفه‌ای ساخته می‌شوند و سپس روی رایانه ویرایش می‌شوند. ریلمی این کار را با اجرای الگوریتم ویدیوی  تایم لپس خود، جایگزین کرده است. طبق آن ۳۰ عکس در مدت زمان ۴۸۰ ثانیه گرفته می‌شود و سپس یک فیلم تایم لپس ۱ ثانیه‌ای ساخته می‌شود و این فرآیند تا حصول نتیجه‌ی نهایی تکرار می‌شود.  

image

یکی دیگر از موارد اضافه شده ریلمی به سنسور ایزوسل HM2 سامسونگ ویدیو Tilt-shift time-lapse است که با استفاده از الگوریتمی خاص عکس و ویدیوهای tilt-shift می‌گیرد. این تصاویر دنیای مینیاتوری را با دور نگه داشتن بخش‌هایی از تصویر خارج از فوکوس، شبیه سازی می‌کنند. مود جدید دوربین به کاربر امکان می‌دهد زاویه، موقعیت واندازه‌ی افکت بوکه را مستقیما از تنظیمات دوربین انتخاب کند و همچنین جلوه‌های انتقال بین مناطق تار و صاف را اضافه کند. Realme 8 Pro اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند ویدیوهای tilt-shift را ضبط کند.

image

این گوشی همچنین فیلترهای جدیدی از جمله Neon Portrait، Dynamic Bokeh Portrait و AI Color Portrait را برای کاربرانش به ارمغان آورده است. در نهایت تیزرهای تبلیغاتی ریلمی را می‌توان مشاهده کرد که پشت گوشی و دوربین چهارگانه‌ی آن را به نمایش می‌گذارد. در قسمت پشت گوشی نیز جمله‌ی Dare to Leap نقش بسته است.
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)