خانهبررسی‌ها
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

در این مطلب می‌خواهیم دو غول فعلی دنیای تکنولوژی را با هم مقایسه کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۹/۱۱/۸

مقایسه پرچمدار دو شرکت بزرگ در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند، مطمئنا برای خیلی از کاربران جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. به همین دلیل، قصد داریم تا گلکسی اس 21 اولترا و آيفون 12 پرو مکس، دو پدیده اخیر شرکت‌های سامسونگ و اپل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

این دو محصول، بیش از این نمی‌توانستند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. از زبان طراحی گرفته تا سیستم عامل و قابلیت‌های نرم‌افزاری. در ابتدای امر، ما مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها را مرور خواهیم کرد و پس از آن، در بخش‌های مختلف به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم. مقایسه نرم‌افزاری آن‌ها با یکدیگر به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد و دارندگان محصولات مبتنی بر آی او اس یا اندروید مسلما در جریان چند و چون آن‌ها قرار دارند. پس از این گزینه مسلما عبور خواهیم کرد.

 

گلکسی اس 21 اولترا

آیفون 12 پرو مکس

مشخصات نمایشگر

6.8 اینچ WQHD+ داینامیک آمولد 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی Adaptive

6.78 اینچ فول اچ دی پلاس اولد سوپر رتینا XDR با نرخ نوسازی 60 هرتزی

رزولوشن نمایشگر

1440 × 3200

1284 × 2778

پردازنده

اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100

Apple A14 Bionic

رم و حافظه داخلی

12 یا 16 گیگابایت LPDDR5

128 یا 256 گیگابایت (غیر قابل ارتقاء)

6 گیگابایت

128، 256 یا 512 گیگابایت (غیر قابل ارتقاء)

دوربین‌های پشت

لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 120 درجه‌ای

لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابری

لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/4.9 و زوم اپتیکال 10 برابری و زوم 100 برابری Space Zoom

لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f.1.6 و مجهز به sensor shift stabilization

لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.2 و لرزشگیر تصویر اپتیکال و زوم اپتیکال 2.5 برابری

لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید 120 درجه‌ای

سنسور سه بعدی ToF یا همان LiDAR برای تشخیص عمق

دوربین جلو

40 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 80 درجه‌ای

12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور بایومتریک تشخیص عمق

مشخصات باتری

5000 میلی آمپر ساعت، مجهز به فست شارژ، فست وایرلس شارژ 2.0 و قابلیت Wireless PowerShare

3687 میلی آمپر ساعت، مجهز به قست شارژ 20 واتی و شارژ بی سیم (Qi) 15 واتی

ابعاد دستگاه

8.9 × 75.6 × 165 میلیمتر

7.4 × 78.1 × 160.8 میلیمتر

وزن

229 گرم

228 گرم

ارتباطات

5G، LTE، NFC، بلوتوث نسخه 5.2، وای فای و USB Type-C

5G، LTE، NFC، بلوتوث نسخه 5.0، وای فای و USB 2.0 پورت لایتنینگ

امنیت

سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر (اولترا سونیک)

فیس آیدی (تکنولوژی تشخیص چهره)

سیستم عامل

اندروید 11 به همراه رابط کاربری One UI 3.0

آی او اس 14.1 (قابل ارتقاء)

قیمت پایه

1199.99 دلار

1099 دلار

 

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ طراحی

image

 

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده‌اند، اما حس در دست گرفتن آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت خواهد بود. اپل این بار برای آيفون‌های 2020 به سراغ طراحی جعبه شکل رفته است که از لبه‌هایی تیز نیز برخوردار است. اما سامسونگ مانند روال قبل، همان زبان طراحی با لبه‌های خمیده را در دستور کار قرار داده است. گلکسی اس 21 اولترا به این ترتیب تا حد محسوسی، حالت ارگونومیک‌تری را به خود گرفته است و از آن‌جا که سایز هر دو دستگاه بزرگ بوده و امکان سقوط آن‌ها زیاد است، لذا پیشنهاد می‌کنیم که ‌آن ها را به همراه قاب مورد استفاده قرار دهید. همچنین گلکسی اس 21 اولترا از نمایشگری با لبه‌‌های خمیده بهره می‌برد و در مقابل، آیفون‌های 2020 با نمایشگری تخت همراه هستند و به این ترتیب، حس کار کردن با آن‌ها کاملا متفاوت است.

محفظه قرارگیری دوربین در گلکسی اس 21 اولترا نسبت به آیفون 12 پرو مکس بسیار بزرگ‌تر بوده، اما زبان طراحی آن با بدنه دستگاه کاملا هماهنگ شده است. مخصوصا در رنگ فانتوم بلک که رنگ محفظه دوربین به بدنه نزدیک بوده و محل اتصال آن‌ها و پیوستن محفظه دوربین به لبه‌های بدنه، ظاهر زیبا و دلفریبی را به آن بخشیده است. آیفون 12 پرو مکس در قسمت بالای نمایشگر، از ناچ بزرگی بهره می‌برد که البته سنسورهای بایومتریک قرار گرفته درون آن، به شدت به کمک شخص استفاده کننده می‌آیند.

گلکسی اس 21 اولترا در مقایسه با رقیب خود قد بلندتر، پهن‌تر و ضخامت آن نیز بیشتر است، اما وزن آن‌ها تقریبا با یکدیگر برابر است. شایان توجه است که نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا در مقایسه با آیفون نیز کمی بزرگ‌تر است. با تمام این تفاسیر، کیفیت ساخت هر دو دستگاه فوق العاده است و زبان طراحی آن‌ها و انتخاب بین‌شان، کاملا به سلیقه فرد خریدار وابسته است. در این خصوص، آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و در نهایت باید بپرسیم انتخاب شما کدام است؟

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ نمایشگر

image

 

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب از نمایشگر بزرگی برخوردار هستند. گلکسی اس 21 اولترا و آيفون 12 پرو مکس، بزرگ ترین پرچمدارانی هستند که توسط شرکت‌های سامسونگ و اپل طی یک سال اخیر تولید شده‌اند. مشخصات آن‌ها را به صورت کوتاه با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مشخصات نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا

  • 6.8 اینچ WQHD+
  • 1440 × 3200 پیکسل
  • داینامیک آمولد 2X
  • نرخ نوسازی: 120 هرتز Adaptive
  • محاظفت شده توسط گوریلا گلس Victus
  • پشتیبانی از HDR10+
  • روشنایی 1500 نیت
  • سبک طراحی: لبه‌های خمیده

مشخصات نمایشگر آیفون 12 پرو مکس

  • 6.7 اینچ فول اچ دی پلاس
  • 1284 × 2778 پیکسل
  • سوپر رتینا XDR اولد
  • نرخ نوسازی: 60 هرتز
  • محافظت شده توسط سرامیک شیلد
  • پشتیبانی از HDR10
  • روشنایی 1200 نیت
  • سبک طراحی: تخت

نکته حائز اهمیت در این بخش این است که آیفون 12 پرو مکس با وجود عدم برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی، با نمایشگری فوق العاده جذاب و هیجان انگیز همراه است که در نگاه اول، شما را به سمت خود جذب می‌کند. اما در نهایت باید بگوییم که هر دو محصول از صفحه نمایش بی نظیری بهره می‌برند که کار کردن با هر یک از آن‌ها، در نوع خود شدیدا جذاب به نظر می‌رسد. زاویه دید آن‌ها، عمق رنگ‌های سیاه و دقت رنگی در هر دو محصول فوق العاده بالاست و در نهایت انتخاب میان آن‌ها، کاملا به شما بستگی دارد.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ عملکرد پردازشی

image

 

زمانی که صحبت از پردازنده به میان می‌آید، این دو محصول عملکرد فوق العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارند. هر دو دستگاه در تمامی شرایط، بهترینِ خود را به نمایش می‌گذارند و هنگام کار کردن با آن‌ها، به هیچ عنوان با لگ یا ایرادی روبرو نخواهید شد. گلکسی اس 21 اولترا در برخی مناطق با تراشه اسنپدراگون 888، آخرین محصول کمپانی کوالکام همراه است و در بعضی کشورها نیز، به همراه پردازنده اگزینوس 2100 که توسط سامسونگ طراحی شده، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در مقابل، ‌آیفون 12 پرو مکس نیز از تراشه A14 Bionic اپل بهره می‌برد که بر پایه معماری 5 نانومتری طراحی و توسعه یافته است. میزان رم آیفون در مقایسه با گلکسی اس 21 اولترا بسیار کمتر بوده و ظرفیت رم پرچمدار سامسونگ دو برابر محصول کمپانی اپل است. اما به دلیل ساختار متفاوت پلتفرم آی او اس، هیچ نقصی در این زمینه حس نمی‌شود.

تفاوتی ندارد که شما یک استفاده کننده معمول از گوشی‌های هوشمند هستید یا یک گیمر، هر دو دستگاه کاملا برای شما طراحی شده‌اند. هر دو محصول قادر خواهند بود تا بهترین بازی‌های روز با تمامی تکنولوژی‌های مورد استفاده قرار گرفته را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایند. این اتفاق در خصوص نمایش فایل‌های ویدئویی، فیلمبرداری یا سایر امور روزمره نیز روی می‌دهد. روند اسکرول کردن در صفحات مختلف، با توجه به برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی در گلکسی اس 21 اولترا نرم‌تر انجام می‌شود. اما زمانی که صحبت از فعالیت‌های کلی به میان می‌آید، واقعا هیچ تفاوتی میان دو محصول وجود ندارد.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ باتری

image

 

در مورد مبحث باتری، اتفاقات جالبی در انتظار شماست. هر دو محصول عمر مفید باتری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما متأسفانه آیفون 12 پرو مکس در این قسمت، قابل مقایسه با گلکسی اس 21 اولترا نیست. پرچمدار سامسونگ قادر است تا کمی بیشتر از 7 ساعت به شما اسکرین تایم بدهد و در برخی مواقع، ممکن است این رقم به 8 ساعت نیز برسد. اما در بهترین حالت، آیفون 12 پرو مکس می‌تواند حدودا 6 ساعت دوام بیاورد. البته شایان ذکر است که این موضوع،‌ کاملا به نحوه استفاده شما وابسته است. همان طور که می‌دانید، کاربران این روزها استفاده‌های مختلفی از گوشی‌های خود می‌کنند و همین موضوع، باعث ایجاد تفاوت در عمر مفید باتری دستگاه‌ها می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که از پردازنده دستگاه به صورت مداوم استفاده می‌کنند، روی مصرف باتری تأثیر می‌گذارند. اما با تمام این تفاسیر، گلکسی اس 21 اولترا از دوام بیشتری برخوردار است.

زمانی که صحبت از مقوله شارژ شدن باتری به میان می‌آید نیز عملکرد پرچمدار سامسونگ بهتر از رقیب خود است. گلکسی اس 21 اولترا از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند، اما در مقابل آيفون 12 پرو مکس با توان 20 وات شارژ می‌شود. در مورد شارژ بی سیم، هر دو دستگاه از سیستم شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری پرچمدار سامسونگ در مقابل محصول دیگر مورد بحث در این مطلب، بیشتر بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا دوام بیشتری داشته باشد. البته بد نیست بدانید هیچ یک از گوشی‌های هوشمند یاد شده، از آداپتور شارژر درون جعبه برخوردار نیستند.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ دوربین‌ها

image

 

نظرتان در مورد دوربین این دو اسمارت فون چیست؟‌ گلکسی اس 21 اولترا در مقایسه با نسل پیشین، بهبودهایی را در این زمینه به خود می‌بیند. سیستم فوکوس ضعیف پرچمدار سابق سامسونگ، کمی خریداران این محصول را ناامید کرده بود. اما این بار قضیه کمی متفاوت است و مهندسان کره‌ای، مشکلات و ایرادات این سیستم را برطرف کرده و یک محصول کامل را ارائه کرده‌اند. دوربین چهارگانه این محصول، کاملا با دوربین سه گانه آیفون 12 پرو مکس برابری می‌کند. البته اگر سنسور لایدار در پرچمدار اپل را نیز به حساب آوریم، این محصول نیز به دوربین چهارگانه مجهز است.

در شرایط نوری مناسب، هر دو دستگاه از عملکرد فوق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند. تصاویر گرفته شده با لنز اصلی کاملا شارپ بوده و از بالانس رنگی خوبی نیز برخوردار هستند. تصاویر HDR توسط آیفون 12 پرو مکس کمی بهتر به نظر می‌رسند، اما سایر موارد روی گلکسی اس 21 اولترا تا حدودی بهتر خواهد بود. تصاویر کمی شارپ‌تر بوده و دقت رنگی آن‌ها نیز کمی بهتر است. تصاویر تله فوتو شکار شده توسط پرچمدار سامسونگ در مقایسه با آيفون 12 پرو مکس، اگر کمی به صورت ریزبینانه به آن‌ها نگاه کنیم، شفاف‌تر و دقیق‌تر هستند. ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار روی این دو محصول به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

البته در حوزه فیلم برداری، عملکرد آیفون 12 پرو مکس تا حد زیادی بهتر است. اما زمانی که قصد ضبط ویدئو با لنز اولتراواید را داشته باشید، گلکسی اس 21 اولترا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. مخصوصا زمانی که در شرایط نوری کم، قصد فیلم برداری را داشته باشید. هر دو دستگاه از لنزهای فوق العاده‌ای بهره می‌برند که خروجی تصاویرشان، همه را شگفت زده خواهد کرد. اما در نگاه کلی، گلکسی اس 21 اولترا برتری محسوسی نسبت به پرچمدار کمپانی اپل دارد.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس؛ عملکرد صوتی

image

 

در این مورد، هر دو اسمارت فون از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند و صدای پخش شده توسط هر دو گزینه، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اما به نظر می‌رسد که عمق اصوات خارج شده از گلکسی اس 21 اولترا، کمی بیشتر از آيفون 12 پرو مکس است. بد نیست بدانید که اسپیکرهای پرچمدار سامسونگ توسط AKG تیونینگ شده‌اند و همین موضوع، موجب می شود تا صدایی با کیفیت را در اختیار کاربر بگذارند. البته هیچ یک از محصولات مورد بحث در این مطلب از درگاه جک 3.5 میلیمتری برخوردار نیستند و برای استفاده از هدفون‌، باید روی محصولات مجهز به بلوتوث حساب باز کنید.

هنگام استفاده از هدفون نیز هر دو گوشی هوشمند یاد شده، عملکرد خوبی از خود نشان داده و تفاوت‌‌های آن‌ها بسیار ناچیز است. دامنه امواج پایین، متوسط و بالا روی هر دو دستگاه بسیار خوب تنظیم شده و به گوش کاربر می‌رسد و به این ترتیب، نمی‌توانیم تفاوت زیادی میان آن‌ها قائل شویم.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۹/۱۱/۹
چرا الکی نوشتین مقایسه ... اینا همش به خودمون بستگی داره پس نذارین از این مقایسه ها ... اومدیم تو این پیج ببینیم تو کدوم قسما کدوم گوشی قوی تره .... مسخره کردین ما رو ؟؟؟ همه مقایسه های ایرانی این طورین ?‍♂️

فرهاد

۱۳۹۹/۱۱/۸
آدم ميمونه ،،كدوم رو انتخاب كنه خخخخخ