خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات هوآوی در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات هوآوی در سال 2020

در این مطلب می‌خواهیم با محبوب ترین و بد اقبال ترین محصولات هوآوی آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

2019 بنا به دلایل بسیاری، سال بدی برای هوآوی بود و عده‌ای نیز معتقد هستند که 2020 نیز چنین بوده است. اما با وجود چنین مشکلاتی، برند هوآوی دست از تلاش برنداشت و سعی کرد تا محصولاتی فوق العاده مانند هدفون‌ها، ساعت هوشمند و اسمارت فون‌ها را روانه بازار کند. استراتژی این برند چینی در سال 2020 با تغییراتی روبرو شد و حالا آن‌ها سعی دارند تا محصولاتی به غیر از گوشی‌های هوشمند را تولید کرده و به دنیای تکنولوژی ارائه کنند.

همان طور که اشاره کردیم، 2020 سالی پر از تلاطم برای هوآوی بود و در ادامه، می‌خواهیم محصولات محبوب و یا بداقبال این برند چینی در سال 2020 را با هم بررسی کنیم.

برنده شماره یک: سری میت 40 هوآوی

image

 

اسمارت فون میت 40 پرو پلاس محصولی فوق العاده در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید و از طرف دیگر، لنزهای قرار گرفته در پشت بدنه نیز تجربه‌ای بسیار بی نظیر در حوزه عکاسی را در اختیار شما می‌گذارند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند PDAF و سنسور سه بعدی ToF و فراهم آوردن زوم 3 تا 10 برابر از طریق لنزهای تله فوتو باعث شده تا این گوشی هوشمند به محصولی بی رقیب در بازار تبدیل شود. نسخه پرو این خانواده با تغییراتی در حوزه دوربین روبرو شده است، اما همچنان می‌توان آن را یکی از بهترین محصولات در حوزه عکاسی به حساب آورد.

البته تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا، باعث شده است تا خانواده میت 40 هوآوی به صورت محدود عرضه شده، روند تولید تراشه‌های 5 نانومتری کایرین با مشکل مواجه شده و از همه مهم‌تر، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روی محصولات این خانواده به هیچ وجه وجود نداشته باشد و به این ترتیب، بسیاری از کاربران با خرید آن‌ها دچار مشکل خواهند شد.

بازنده شماره یک: مشتریان هوآوی

image

 

فقدان سرویس‌های گوگل در محصولات جدید هوآوی باعث شده تا بسیاری از کاربران با دردسرهای زیادی روبرو بوده و به این ترتیب، انبوهی از خدمات ارائه شده به کاربران دیگر، برای دارندگان محصولات خانواده میت 40 در دسترس نباشد. به این ترتیب اغلب افراد، حاضر به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید این گوشی هوشمند نیستند. اما مسئولان هوآوی دست از کار بر نداشته و تصمیم گرفته‌اند تا اکوسیستم اختصاصی خود را طراحی کرده و آن را در اختیار استفاده کنندگان و طرفداران این برند قرار دهند. اما کاربران به مدت زمان زیادی برای اخت شدن و ایجاد هماهنگی با اکوسیستم جدید نیاز خواهند داشت.

برندهای هوآوی و آنر در سال‌های اخیر، محصولات جذاب و شگفت انگیزی را طراحی و تولید کرده‌اند، اما جای بسی ناراحتی است که خریداران این گوشی‌های هوشمند، امکان استفاده و بهره گیری از کلیه خدمات موجود برای اسمارت فون‌ها را دارا نیستند.

اما به نظر می‌رسد که در سال 2021، برخی موارد تغییر پیدا کرده و با پیشرفت اکوسیستم هوآوی، شاهد اعتماد و ورود بسیاری از افراد به این اکوسیستم باشیم.

برندگان شماره دو، سه و چهار هوآوی: میت بوک‌ها، مجیک بوک‌ها و بسیاری از لوازم جانبی

image

 

همزمان با پیشرفت کمپانی AMD در تولید پردازنده‌های نسل جدید و استفاده هوآوی از محصولات این شرکت در گجت‌های جدید خود، میت بوک و مجیک بوک‌های جدید این برند چینی را می‌توان به عنوان برندگان سال 2020 به حساب آورد. برند آنر تا به این لحظه، تلاش زیادی در حوزه کامپیوترهای شخصی از خود نشان داده و دست به تولید محصولاتی با سخت افزار فوق العاده و با قیمتی کاملا رقابتی زده است. مجیک بوک 14 و مجیک بوک پرو، مثال‌های بسیار واضح و شفافی در این زمینه به حساب می‌آیند که در مقابل ارزش گذاری انجام شده، امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

میت بوک 14 و میت بوک ایکس پرو هوآوی نیز از طرف دیگر، با سخت‌افزار امروزی و قیمت‌های مناسبی همراه شده‌اند. از جمله بهترین امکانات آن‌ها می‌توان به نسبت ابعاد تصویر 3:2 و نمایشگر فوق العاده با کیفیت اشاره کرد.

محصولات دیگر هوآوی از جمله Freebuds Pro، Honor Choice TWS Earbuds و Huawei Watch GT2 Pro نیز عملکرد بسیار خوبی از خود در سال 2020 نشان دادند و به عنوان گجت‌های محبوب به حساب می‌آیند. تمامی این محصولات جذاب نشان دهنده این است که برند هوآوی هنوز هم سرپا بوده و قادر به رقابت با دیگر رقبا است.

برنده شماره پنج یا بازنده شماره دو: بند آنر

image

 

اگر تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا وجود نداشت، برند آنر هنوز به عنوان زیر مجموعه هوآوی در حال فعالیت بود. محصولات آنر باعث شده بود تا هوآوی در لیست سه تولید کننده مطرح نام خود را به ثبت برساند. اما متأسفانه شاهد پایان این دوران طلایی برای هوآوی بودیم.

اما جدا شدن برند آنر از هوآوی باعث می‌شود تا توانایی پرواز مستقل و آزادانه را به این ترتیب پیدا کرده و محصولات خود را در سراسر جهان، از جمله کشور آمریکا به فروش برساند. جلب اعتماد کاربران برای برند آنر کار بسیار سختی نخواهد بود، چرا که محصولات ارائه شده تحت عنوان این برند هم اینک در کشورهای مختلف به چشم می‌خورد و ادامه راه، برای آن‌ها تقریبا آسان خواهد بود.

خوشبختانه 2021، سال بسیار خوبی برای هر دو برند هوآوی و آنر خواهد بود و رقابت آن‌ها با یکدیگر، یکی از جذابیت‌های سال جاری میلادی به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

zahed

۱۳۹۹/۱۰/۲۵
Just huawei?❤