خانهاخبار
سامسونگ از گلکسی کروم بوک ۲ رونمایی کرد

سامسونگ از گلکسی کروم بوک ۲ رونمایی کرد

سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲ را با صفحه نمایش کیولد معرفی کرد
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

در CES سال گذشته سامسونگ اولین کروم بوک را با صفحه نمایش امولد معرفی کرد. امسال نیز این شرکت اولین کروم بوک با صفحه نمایش QLED را رونمایی کرد تا اولین در نوع خود باشد و اولین کروم بوک کیولد را به نام خود ثبت کند.

این دستگاه ۲ در ۱ با صفحه‌ی لمسی ۱۳.۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حاشیه‌های این نمایشگر نیز بسیار باریک است و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه علاوه بر پشتیبانی از لمس، یک قلم نیز به صاحبان خود هدیه می‌دهد که می‌تواند تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص دهد. این محصول به اندازه‌ی نیاکان خود که سال گذشته معرفی شده بودند سبک و نازک نیست و از وزن ۱.۲۳ کیلوگرمی برخوردار است و ۱۳.۹ میلی‌متر ضخامت دارد که البته هنوز جزو دستگاه‌های قابل حمل محسوب می‌شود. مدل ۲۰۲۰ این دستگاه با قیمت پایه‌ی هزار دلار در دسترس قرار دارد.

image

Galaxy Chromebook 2  تقریبا نصف آن قیمت دارد و مدل پایه‌ی آن هزینه‌ای ۵۵۰ دلاری روی دست کاربر می‌گذارد. با این هزینه فقط یک پردازنده‌ی اینتل Celeron 5205U نصیبتان می‌شود که پردازنده‌ی مرکزی ۱۵ واتی، گرافیک Intel UHD و ۲ ترد در اختیار قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید عملکرد بیشتری بدست بیاورید می‌توانید پردازنده‌ی Intel Core i3 10110U را انتخاب کنید. درست است که این مدل نیز دوهسته دارد اما از فرکانس بالاتری برخوردار است و ۴ ترد دارد.  

image

 

پیکربندی این لپ‌تاپ با ۴ یا ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR3 و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس است. یک اسلات میکرواس‌دی نیز وجود دارد که می‌توان حافظه را افزایش داد. باتری این دستگاه نیز ۴۵.۵ وات است و سامسونگ قول داده که ۱۴ ساعت دوام میاورد. این دستگاه دو اسپیکر ۵ واتی با قابلیت Smart AMP دارند که ۱۷۸ درصد صدای بلندتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای کنفرانس های ویدیویی نیز یک وبکم ۷۲۰ پیکسلی خدمت رسانی می‌کند، اگر هم ترجیح می‌دهید که به صورت متنی ارتباط برقرار کنید، صفحه کلید دارای نور پس زمینه است که کمک شایانی در محیط‌های کم نور می‌کند. از نظر اتصالات کروم بوک سامسونگ از وا‌فای ۶ و بلوتوث ۵ برای برقراری ارتباط بهره می‌برد. هم‌چنین دو پورت یو اس بی سی و جک هدفون نیز در کناره‌های دستگاه قرار دارد.

image

Galaxy Chromebook 2 با رنگ‌های قرمز Fiesta و خاکسرتی مرکوری در دسترس قرار دارد. اولین دستگاه‌ها نیز تا پایان ماه مارس در ایالات متحده به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)