خانهاخبار
ایام قرنطینه خانگی، به سود اپ استور اپل

ایام قرنطینه خانگی، به سود اپ استور اپل

فروشگاه نرم‌افزاری اپل در دوران کرونا، سود بسیار بالایی را به جیب زده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

سال 2020 برای فروشگاه نرم‌افزاری اپل با نام اپ استور سالی بسیار جذاب و هیجان انگیز بود. چرا که با شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه خانگی در بسیاری از کشورها، اغلب مردم مجبور بودند تا امور خود را از درون منزل و به صورت دورکاری انجام دهند و همین موضوع باعث شد تا میزان دانلود و خرید اپلیکیشن‌ها به بالاترین حد خود برسد. از آن جا که بسیاری از افراد اکثر زمان خود را درون منزل گذرانده و دلیلی برای خروج از آن نداشته‌اند، لذا تمام زمان آن‌ها روی اپلیکیشن ها صرف شده است.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که توسط تحلیل گران و موسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند منتشر شده، کاربران آی او اس و اندروید در تعطیلات سال جدید میلادی مجموعا 407 میلیون دلار برای خرید اپلیکیشن یا پرداخت هزینه‌های درون برنامه‌ای صرف کرده‌اند.

موسسه تحلیلی Sensor Tower توضیحات زیر را در این زمینه ارائه کرده است:

سال 2020 توانسته یک رکورد عجیب و هیجان انگیز را در حوزه نرم‌افزارها و گیم‌ها به ثبت برساند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان پرداختن به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع در تعطیلات سال جدید نیز، باز هم نسبت به قبل در حال طی کردن روند صعودی خود است. در سال 2020 و تا ماه نوامبر، کاربران بیش از 100 میلیارد دلار برای خرید اپلیکیشن‌ها یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس هزینه کرده‌اند. تعطیلات سال جدید به تنهایی، مبلغ 407 میلیون دلار را با خود به همراه داشته است.

اغلب این هزینه‌ها، در شاخه گیمینگ بوده است و در این حوزه، شاهد افزایش 27 درصدی هزینه‌ها نسبت به سال گذشته هستیم. بد نیست بدانید که 295 میلیون دلار در تعطیلات سال جاری میلادی در حوزه گیمینگ هزینه شده و این در حالی است که سال گذشته، این رقم در بهترین حالت به 232 میلیون دلار رسیده بود.

در فروشگاه نرم‌افزاری اپل با نام اپ استور، رتبه دوم هزینه‌ها به اپلیکیشن‌های سرگرمی مرتبط می‌شود که مجموعا مبلغ 19.3 میلیون دلار را به خود اختصاصی داده و با افزایش 21.8 درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است. در پلی استور گوگل، این اعداد و ارقام به 4.3 میلیون دلار و 18.5 درصد می‌رسد.

image

 

خارج از بخش گیمینگ، اپلیکیشن تیک تاک در صدر نرم‌افزارهای درآمدزا ایستاده و با 4.7 میلیون دلار درآمد در تعطیلات سال جاری میلادی، جای خود را به شدت محکم کرده است.

فروشگاه نرم‌افزاری اپل یا همان اپ استور در مقایسه با گوگل پلی عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده است و با افزایش درآمد 278 میلیون دلاری یا 68.4 درصدی روبرو شده است. در مقابل پلی استور گوگل با افزایش درآمد 129 میلیون دلاری یا 33 درصدی همراه شده است.

در کشور آمریکا، Roblox توانسته با درآمد 6.6 میلیون دلاری، بهترین عملکرد در حوزه گیمینگ را به خود اختصاص داده و سرویس دیزنی پلاس نیز با درآمد 2.6 میلیون دلاری، در حوزه سرگرمی به رتبه نخست دست پیدا کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)