خانهاخبار
آیفون ۱۳ ممکن است از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرد

آیفون ۱۳ ممکن است از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرد

افشاگر معروف یعنی جان پراسر ادعا کرده اپل دو پروتوتایپ آیفون ۱۳ را به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز کرده است
۱۳۹۹/۹/۲۴

هنوز چندماه از معرفی و عرضه‌ی آیفون ۱۲ نگذشته، اما میبینیم که اخبار و شایعات حول آیفون بعدی یا ۱۳ در حال شکل گرفتن هستند. تولید و عرضه‌ی گوشی فرآیند زمان‌بری است و ماه‌ها طول می‌کشد تا به مرحله‌ی نهایی برسد و این بازار رقابتی، فعالیت بی‌وقفه‌ی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری را می‌طلبد. اگر شرکتی برای تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌های جدید کوتاهی کند به شدت تنبیه می‌شود و عقب ماندگی موجب از دست رفتن کاربران خواهد شد. اکنون اپل نیز در حال توسعه‌ی نسل بعدی آیفون است و قطعا فناوری‌های مختلفی را روی آن آزمایش می‌کند و در نهایت هرفناوری که به پختگی رسیده باشد را در گوشی‌های خود قرار می‌دهد.

جان پراسر در آخرین ویدیوی خود تایید کرده که طبق گفته‌ی منابع، علی‌رغم اینکه قبلا گفته بود شخصا فکر می‌کنم اپل علاقه‌ای برای بازگشت به فناوری تاچ آیدی ندارد اما الان گزارش داده که کوپرتینویی‌ها در حال بررسی دو پروتوتایپ آیفون ۱۳ با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است. لازم به یادآوری است که پروتوتایپ درواقع نسخه‌ی آزمایشی از گوشی‌های آینده است و ممکن است شرکت‌ها پروتوتایپ‌های مختلفی را آزمایش کنند اما هیچ کدام دلیلی بر عرضه‌ی آن‌ها نخواهد بود.

image

البته پیش از این نیز اخباری در مورد بازگشت اپل به فناوری تاچ آیدی شنیده می‌شد و این شرکت پتنت‌های بسیاری در این زمینه به ثبت رسانده است. اکنون جان پراسر مدعی شده اپل در حال بررسی دو نسخه‌ی پروتوتایپ آیفون ۱۳ با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است. او اعلام کرده:

طبق منابع من، در حال حاضر دو نمونه اولیه با تاچ آیدی در زیر صفحه نمایش وجود دارد.

اکنون همانطور که پراسر به درستی خاطرنشان کرد، وجود نمونه‌ی اولیه از این فناوری نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو فارغ از استفاده از آن در نسل بعدی این ویژگی را فراموش نکرده و آن در نظر دارند. پراسر همچنین تاکید کرده که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ استفاده از فیس آیدی سخت شده و به خوبی کار نمی‌کند و این می‌تواند دلیل استفاده از تاچ آیدی را توجیه کند و این فناوری را در نسل بعدی بگنجاند. وی همچنین می‌گوید اپل می‌تواند با بهانه‌ی همه‌گیری این فناوری را برگرداند، بدون اینکه به اشتباه خود اعتراف کند و به راحتی فیس آیدی را به نفع تاچ آیدی حذف می‌کند. اپل چند ماه پیش آیپد ایر ۴ را روانه‌ی بازارها کرده و در آن تاچ آیدی را در دکمه‌ی پاور قرار داده و راهی برای ادغام دکمه‌ی پاور با تاچ آیدی پیدا کرده است. قطعا غول کوپرتینو در حال بررسی بازخوردها از این کار است و شاید راهی برای بازگرداندن این فناوری در سال آینده باز کرده باشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mohammad_faraasat

۱۳۹۹/۹/۲۶
خاطرات اندروید ..... آرزوهای آی او اس ........ کاربرد در ایران صرفا جهت کلاس گذاشتن و احساس لاکچری بودن .....

مهمان

۱۳۹۹/۹/۲۵
ای بابا
ولمون کنید
هر سال قبل از رونمایی از آیفون میگن این داره و اون داره و ...
بعدش هم همونه یکم بهتر ...