خانهاخبار
زبان طراحی گلکسی اس 21 لو رفت!

زبان طراحی گلکسی اس 21 لو رفت!

آیا گلکسی S21 به نسل پیشین خود شباهت خواهد داشت؟
۱۳۹۹/۷/۲۹

پیش تر در رسانه‌های خبری، شایعاتی در مورد عرضه گلکسی اس 21 در اواخر سال 2020، برای جلوگیری از فروش بالای آیفون 12 مطرح شده بود. اما اطلاعات جدیدی که این روزها به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که خانواده گلکسی اس 21 سامسونگ اوایل ماه ژانویه به صورت رسمی معرفی می‌شوند.

به این ترتیب از امروز، شاهد انتشار تصاویر رندر شده این محصول هستیم که شباهت زیادی به گلکسی اس 20 داشته و تنها محفظه مربوط به دوربین در این محصول، با تغییراتی روبرو شده است. اما اگر از نمای روبرو به این محصول نگاه بیندازیم، کاملا یک دستگاه گلکسی اس 20 را تماشا می‌کنیم. به این ترتیب مشتریان ممکن است در هنگام تشخیص این دو محصول از یکدیگر با مشکلاتی مواجه شوند.

image

 

تصاویر رندر شده از Galaxy S21 به لطف همکاری شخصی با نام کاربری @OnLeaks و شبکه اجتماعی Voice در رسانه‌های خبری منتشر شده است. از نمای روبرو، به نظر نمی رسد که طراحان سامسونگ، زحمتی به خود داده و تغییراتی را روی مدل پیشین اعمال کرده باشند و همین موضوع، امکان تفاوت قائل شدن میان آن‌ها را سخت کرده است. مدتی قبل شایعاتی در مورد مجهز بودن این محصول به دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر به گوش می‌رسید. اما از آن جا که استفاده از این تکنولوژی در حال حاضر با هزینه بالایی همراه خواهد بود، لذا به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی روی نخواهد داد.

استفاده از فناوری دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر، به صورت خودکار هزینه تمام شده برای تولید گوشی را بالا برده و همین موضوع روی قیمت نهایی محصولات سری گلکسی اس 21 تأثیر می‌گذارد. از آن جا که کمپانی سامسونگ قصد رقابت با آيفون‌های 2020 را داشته و این محصولات نیز با پایه قیمت 699 دلاری همراه هستند، لذا منطقی به نظر نمی‌رسد که آن‌ها بخواهند از فناوری یاد شده استفاده کرده و قیمت اصلی محصولات خود را بالاتر ببرند.

از آن جا که در تصاویر رندر شده، شاهد آن هستیم که گلکسی اس 21 از نمای روبرو کاملا به نسل پیشین خود شباهت دارد، لذا آیا سامسونگ برای قائل شدن تفاوت میان این دو محصول از لحاظ زبان طراحی، کاری را باید انجام دهد؟

 

به نظر می‌رسد که طراحان کره‌ای چنین کاری را انجام داده‌اند. اما برای مشاهده تغییرات، باید گوشی هوشمند را چرخانده و به پشت بدنه نگاه کنید. بر اساس تصاویر رندر شده، گلکسی اس 21 سامسونگ از دوربین سه گانه بهره می‌برد که محفظه مربوط به آن، تا لبه‌های بدنه کشیده شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا کاربران در هنگام استفاده و بررسی آن از لحاظ ظاهری، بتوانند این محصول را با گلکسی اس 20 تمایز دهند. البته زبان طراحی دستگاه با این سبک و سیاق، مسلما شکننده و آسیب پذیر خواهد بود و برخورد دستگاه با یک سطح یا سقوط از ارتفاع، احتمالا شما را مجبور خواهد کرد تا لایه شیشه‌ای قرار گرفته روی محفظه دوربین را تعویض کنید.

متأسفانه یا خوشبختانه ظاهرا در قسمت پشت بدنه، خبری از شیشه خالص نیست و مانند گلکسی نوت 20، سامسونگ تصمیم گرفته تا از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده و به این ترتیب، قیمت پایانی دستگاه تا حدی کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت طبق اعلام شخص یاد شده در ابتدای متن، به نظر می‌رسد که به جای قیمت 999 دلاری، مدل پایه گلکسی اس 21 مانند نسل پیشین خود با ارزش 899 دلاری همراه خواهد بود. همچنین از آن جا که حدودا سه ماه تا معرفی رسمی خانواده اس 21 شامل Galaxy S21، Galaxy S21 Plus و Galaxy S21 Ultra باقی مانده است، لذا تا آن زمان مطمئنا تصاویر و اخبار بیشتری پیرامون این محصولات در رسانه‌ها منعکس خواهد شد. پس همواره به رسانه جی اس ام همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)