خانهاخبار
درآمد اپ استور در سه‌ماهه دوم 2020 حدود دو برابر پلی استور بوده است

درآمد اپ استور در سه‌ماهه دوم 2020 حدود دو برابر پلی استور بوده است

شرکت تحقیقاتی Sensor Tower در گزارش جدیدی به تشریح شرایط دانلود و درآمدهای دو فروشگاه اپلیکیشن بزرگ اندروید و iOS پرداخته است.
۱۳۹۹/۷/۱۲

بر اساس جدیدترین گزارش Sensor Tower، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در مجموع حدود ۲۹.۳ میلیارد دلار پول روی اپ استور اپل و پلی استور گوگل خرج شده است. این شرکت می‌گوید کاربران در این بازه زمانی حدود ۳۵.۶ میلیارد اپلیکیشن نصب کرده‌اند.

image

فروشگاه‌های اپلیکیشن رشد سالانه قابل توجهی داشته‌اند و میزان هزینه مصرفی کاربران نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۳۲ درصد بیشتر شده است. به‌علاوه، کاربران نیز ۲۳.۳ درصد بیشتر اپلیکیشن نصب کرده‌اند. این میزان از رشد نسبت به مقادیر رشد سال گذشته که به‌ترتیب ۲۴ و ۹ درصد بوده، پیشرفت محسوسی محسوب می‌شود.

image

مقدار خریدهای درون برنامه‌ای، حق اشتراک‌ها و اپلیکیشن‌های پریمیوم در سه‌ماهه سوم امسال با افزایش ۳۱ درصدی در اپ استور از ۱۴.۵ به ۱۹ میلیارد دلار رسیده است. این آمار حدود دو برابر میزان درآمد پلی استور است و همچنان شکافی را که پارسال بین این دو پلتفرم وجود داشت حفظ می‌کند. با این حال، از میان ۳۶.۵ میلیارد نصب اپلیکیشن، فقط ۸.۲ میلیارد نصب سهم اپل بوده، در حالی که سهم گوگل ۲۸.۳ میلیارد نصب بوده است.

image

اپلیکیشن تیک‌تاک پردانلودترین اپلیکیشن هر دو پلتفرم بوده و در مقیاس جهانی بیشترین درآمد را در گروه اپلیکیشن‌های غیربازی کسب کرده است. این اپلیکیشن پس از سه‌ماهه دوم امسال برای دومین فصل مالی متوالی پرطرفدارترین اپ غیربازی فروشگاه‌های اپلیکیشن بوده است. در بازه زمانی مشابه پارسال Tinder پرطرفدارترین اپلیکیشن بود. مشابه سه‌ماهه‌های قبلی، در فصل سوم ۲۰۲۰ نیز اپلیکیشن‌های محبوب فیسبوک از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ در میان ۵ اپلیکیشن پردانلود جهانی دیده می‌شوند.

image

در گروه بازی‌ها، شرکت تنسنت رده‌های اول و دوم را با Honor of Kings و PUBG Mobile در دست گرفته است. پنج اپلیکیشن برتر این فهرست در مجموع بیش از ۲.۴ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند و از این حیث سهمی ۱۲ درصدی را از مجموع فروش بازی‌های موبایل سه‌ماهه قبلی در دست گرفته‌اند. نصب بازی‌ها در اپ استور نسبت به سال قبل کمتر شده و از ۲.۴ میلیارد به ۲.۳ میلیارد رسیده، در حالی که اکثر دانلودها در پلتفرم اندروید اتفاق افتاده و میزان نصب‌های گوگل با افزایشی ۳۶.۸ درصد روبرو بوده است.

image

تحلیل‌گران Sensor Tower معتقدند که این روند در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ هم ادامه خواهد یافت. در این سه‌ماهه با ورود اپلیکیشن‌های جدید، از جمله اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی صفحه خانگی iOS، انتظار می‌رود که شرایط همچنان روند فعلی خود را حفظ کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۹/۷/۱۴
خوب اینکه کاملا طبیعیه. وقتی برای نصب اکثر اپلیکیشنها باید به اپل پول بدی، باید هم فروشش زیاد باشه و این به معنی برتری این شرکت و یا اپل استور نسبت به گوگل استور نیست.

وحید

۱۳۹۹/۷/۱۳
رده سوم بازیهای گوگل پلی Lineage M امتیازش ۲.۷ ??