خانهاخبار
آيا وی چت از تحریم‌ها جان سالم به در می‌برد؟

آيا وی چت از تحریم‌ها جان سالم به در می‌برد؟

آیا در جریان کش و قوس‌های فشار و تحریم‌ها، اپلیکیشن WeChat موفق خواهد بود؟
۱۳۹۹/۶/۳۱

طبق اخباری که پیش تر توسط رسانه‌های خبری منتشر شده بود، قرار بر این بود که از روز گذشته، تحریم‌ها روی اپلیکیشن‌های وی چت و تیک تاک آغاز شود. اما تیک تاک در آخرین روزهایی که دولت ترامپ برای آن ها قائل شده بود، توانست با شرکت اوراکل توافق کرده و به این ترتیب از خطر تحریم‌ها جان سالم به در ببرد. از طرف دیگر طبق گزارش تک کرانچ، چنین اتفاقی برای اپلیکیشن وی چت رخ نداد و این نرم‌افزار محبوب در خطر از بین رفتن به سر می‌برد.

بر اساس یک گزارش جدید، در یک دستور آخرین لحظه‌ای، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، لورل بیلر، از دادگاه منطقه سانفرانسیسکو، این ممنوعیت را متوقف کرد. گروهی از کاربران وی چت که با عنوان U.S. WeChat Users Alliance از آن ها یاد می‌شود، با ثبت شکایت در این مورد که اپلیکیشن وی چت توسط بسیاری از مهاجرین به کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن ها از این طریق با دوستان و آشنایان خود در ارتباط هستند، توانستند جلوی تحریم‌های دولت ترامپ را بگیرند.

image

 

متن رأی صادر شده توسط آقای لورل بیلر به شرح زیر است:

مطمئناً منافع کلان امنیت ملی دولت مهم است. اما با توجه به این سابقه، در حالی که دولت ثابت کرده است که فعالیت های کشور چین نگرانی‌های قابل توجهی در زمینه امنیت ملی ایجاد می‌کند، اما شواهد اندکی ارائه کرده است که ممنوعیت موثر WeChat توسط آن برای همه کاربران ایالات متحده این نگرانی‌ها را برطرف می کند. و همانطور که شاکیان اشاره کردند ، گزینه های آشکاری مانند ممنوعیت WeChat از دستگاه های دولتی ، همانطور که استرالیا انجام داده است، یا اقدامات دیگر برای رسیدگی به امنیت داده ها برای ممنوعیت کامل وجود دارد.

این پرونده قضایی قرار است ادامه پیدا کند. وزارت بازرگانی فرصتی برای پاسخگویی یا تغییر دستور، لغو ممنوعیت یا حرکت رو به جلو برای اعمال فشار و متقاعد کردن دادگاه های فدرال مبنی بر قانونی بودن این ممنوعیت خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)