خانهاخبار
قیمت و تاریخ عرضه PS5 و PS5 Digital Edition رسما اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه PS5 و PS5 Digital Edition رسما اعلام شد

سونی دیشب در مراسمی ضمن نمایش چند بازی و تایید عرضه نسخه بعدی God of War، اعلام کرد که کنسول‌های نسل آتی خود را با چه قیمت و در چه تاریخی راهی بازار می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۲۶

پس از ماه‌ها انتظار بالاخره سونی اعلام کرد که کنسول‌های نسل بعدی این شرکت با چه قیمت و در چه تاریخی وارد بازار خواهند شد. پلی استیشن ۵ با قیمت ۴۹۹ دلار و پلی استیشن ۵ دیجیتال ادیشن با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار می‌آیند. هر دو دستگاه از تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در آمریکا، کانادا، ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی عرضه می‌شوند و از تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در سایر نقاط دنیا در دسترس قرار می‌گیرند.

تفاوت نسخه عادی پلی استیشن ۵ و نسخه دیجیتالی آن در پشتیبانی از دیسک‌های فیزیکی است، یعنی مدل عادی دیسک می‌خورد ولی مدل دیجیتالی دیسک نمی‌خورد. سونی در مراسم دیشب خود تایید کرد که بازی‌هایی مثل Spider-Man: Miles Morales و ریمیک Demon's Souls در زمان عرضه همراه این کنسول به بازار می‌آیند.

image

رویداد شب گذشته سونی میزبان نمایش‌هایی از چند بازی دیگر از جمله Final Fantasy XVI بود که قرار است به‌صورت انحصاری در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. همچنین عنوان تازه‌ای از دنیای هری پاتر به‌نام Hogwarts Legacy را دیدیم که به قرن ۱۸۰۰ برمی‌گردد تا داستان هاگوارتز و فراتر از آن را در دنیایی جهان-باز روایت کند. این بازی هم در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید.

سونی همچنین با پخش ویدیوهایی اعلام کرد که بازی Resident Evil Village در سال ۲۰۲۱، بازی Deathloop در سال ۲۰۲۱، نسخه جدید Devil May Cry 5 برای PS5 در زمان عرضه کنسول، بازی Oddworld در سال ۲۰۲۱، بازی Five Nights at Freddy’s: Security Breach در تاریخی نامشخص با انحصاری زمانی ۳ ماهه، بازی Call of Duty Black Ops: Cold War در زمان عرضه و نسخه نسل بعدی فورت‌نایت نیز همزمان با عرضه منتشر می‌شوند.

این شرکت همچنین در اتفاقی جذاب از عرضه نسخه بعدی بازی God of War در سال ۲۰۲۱ خبر داد ولی نمایش خاصی از خود بازی نشان داده نشد. در ادامه فهرست بازی‌های زمان عرضه PS5 را مشاهده می‌کنید:

image

پیش‌تر مایکروسافت اعلام کرده بود که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را به‌ترتیب با قیمت‌های ۴۹۹ و ۲۹۹ دلار روانه بازار خواهد کرد. با این حساب، کنسول‌های اصلی هر دو شرکت قیمت یکسانی خواهند داشت ولی کنسول دوم مایکروسافت ارزان‌تر از کنسول دوم سونی خواهد بود. البته ایکس باکس سری اس برخلاف پلی استیشن ۵ دیجیتالی علاوه بر فقدان دیسک فیزیکی توان پردازشی کمتری دارد.

نظر شما چیست؟ کدام کنسول را خریداری می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۶/۳۰
13 میلیون تومان چندان گران نیست، آن هم با دلار 27 تومانی

داریوش

۱۳۹۹/۶/۲۷
پلی استیشن واقعا نوستالژی هست و اینکه بچه های دهه 60 و 70 بخوان ایکس باکس انتخاب کنن بعید به نظر میرسه کما اینکه طراحی و ظاهر پلی استیشن جدید هم بهتره