خانهاخبار
فناوری تشخیص چهره در راه رسیدن به مک

فناوری تشخیص چهره در راه رسیدن به مک

ظاهرا اپل تصمیم دارد تا فناوری تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی را روی مک‌بوک بیاورد
۱۳۹۹/۵/۷

برخی از مدل‌های آیفون و آیپد از فناوری تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کنند، در حالی که این فناوری هنوز راه خود را به مک باز نکرده است. 9to5Mac در همین رابطه گزارش  می‌دهد، در هسته‌ی سیستم عامل جدید مک او اس بیگ‌ سر کدهایی در رابطه با TrueDepth وجود دارد که نشان ازاین دارد اپل در تلاش است تا فیس آیدی را به رایانه‌های خود بیاورد. در مک او اس بیگ سر بتای شماره‌ی ۳، کدهایی برای پشتیبانی از PearlCamera یافت شده است. اپل وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و در آیفون X قصد استفاده از TrueDepth و فیس آیدی را داشت، از این نام استفاده کرده بود.

کدهایی هم‌چون FaceDetect و BioCapture که در این اکتنشن یافت می‌شوند، تایید می‌کنند که اپل در حال آماه‌سازی مک او اس برای ورود فیس آیدی است. این کدها مشابه کدهای iOS هستند. در بررسی‌های صورت گرفته، به وضوح مشخص شده که در واقع همان فیس آیدی برای مک او اس ساخته شده است و از منابع باقی‌مانده در کاتالیست نیست. با این حال، این اقدام هنوز در مراحل اولیه است و زمان می‌برد تا اپل بتواند فیس آیدی را وارد خط تولید مک کند.

در حال حاضر فقط مک بوک ایر و پرو از سیستم ورود بیومتریک و تاچ آیدی استفاده می‌کنند. وجود فیس آیدی در مک باعث راحتی بیشتر کاربران برای باز کردن قفل رایانه خواهد شد. در آیمک‌ها به دلیل نبود صفحه کلید داخلی، فناوری فیس آیدی کاملا مناسب است چرا که تاچ آیدی به تراشه‌ی امنیتی T2 محتاج است که قرار دادن آن در یک صفحه کلید بی‌سیم، غیرمنطقی به نظر می‌رسد. نکته‌ی حائز اهمیت بعدی وجود موتورپردازش عصبی Neural Engine است که از زمان معرفی تراشه‌ی A11 Bionic، بخشی از پردازنده‌های سری A محسوب می‌شود. این فناوری برای فیس آیدی حیاتی است، چراکه از طریق یادگیری ماشینی در کسری از ثانیه جزییات چهره‌ی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند، اما تا کنون هیچ کامپیوتری از اپل به این سیستم مجهز نشده است.

image


اپل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال اعلام کرد قصد مهاجرت به پردازنده‌های اپل سیلیکون را دارد و این پردازنده از همان موتور عصبی موجود در آیفون و آیپد بهره می‌برد. شاید یکی از دلایل عدم معرفی فیس آیدی برای مک‌ها، همین موضوع باشد. هنوز جزییات بیشتری در مورد نحوه‌ی کار فیس آیدی در مک مشخص نیست، اما احتمالا این کار به همان طریقی که در آیفون و آیپد صورت می‌گیرد، کار خواهد کرد.علاوه بر فیس آیدی، دوربین TrueDepth امکاناتی مانند میموجی متحرک و هماهنگی بیشتر با برنامه‌های واقعیت افزوده را نیز فراهم می‌کند.

با عملی شدن این اتفاق و ورود مک‌بوک‌ها با پردازنده‌های اپل سیلیکون امکان اجرای برنامه‌های iOS روی مک نیز فراهم خواهد شد، که مطمعنا یکی دیگر از دلایل وجود دوربین TrueDepth در مک خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)