خانهاخبار
آیا تاریخ رسمی معرفی پیکسل 4a گوگل لو رفته است؟

آیا تاریخ رسمی معرفی پیکسل 4a گوگل لو رفته است؟

یکی از افرادی که اسرار شرکت‌ها را افشا می‌کند، به تازگی تاریخ مرونمایی از Pixel 4a گوگل را مشخص کرده است.
۱۳۹۹/۵/۶

گوشی هوشمند پیکسل 3a که سال گذشته به دنیای تکنولوژی معرفی شد، نتوانست آنچنان که باید و شاید در میان رقبا نامی برای خود دست و پا کند و به نظر می‌رسید که محصولی برای ادامه راه آن توسط گوگل رونمایی نشود. پیش تر در رسانه‌های خبری، حرف و حدیث‌هایی در مورد معرفی Google Pixel 4a در ماه می (May) مطرح شده بود که حالا با تأخیر روبرو شده است. به تازگی شخصی به نام John Prosser در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی توییتر، مدعی شده است که پیکسل 4a گوگل در تاریخ سوم آگوست مصادف با سیزدهم مرداد ماه به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود.

image

 

در اواخر ماه ژوئن، گوشی هوشمند پیکسل 4a به وب‌سایت FCC راه پیدا کرد و برخی مشخصات آن افشا شد. به این ترتیب ظاهرا تاریخ سوم آگوست مصادف با سیزدهم مرداد ماه برای رونمایی رسمی از این گوشی، موضوعی منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

همچنین گوگل به تازگی، خط تولید Pixel 3a و مدل XL آن را متوقف کرده است و همین موضوع باعث می‌شود تا گمانه زنی‌ها در مورد تولید محصولی برای ادامه راه پیکسل 3a افزایش پیدا کند.

آقای Prosser در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که در مورد تاریخ رونمایی از این محصول 100 درصد مطمئن است. اما علاوه بر اهمیت داشتن موعد پرده برداری، استقبال کاربران و خریداران از این محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سن و سال چیپست اسنپدراگون 730 کوالکام که در این محصول قرار خواهد گرفت، کمی برای جایگیری در یک محصول میان رده بالا رفته است. چرا که سایر رقبا مانند OnePlus Nord و LG Velvet، از Snapdragon 765G برای محصولات میان رده خود استفاده می‌کنند و همین موضوع روی کاغذ، به خودیِ خود باعث عقب افتادگی محصول جدید گوگل می‌شود.

بر اساس نتایج بنچمارک پیکسل 4a، ظاهرا عملیات پردازشی برای این محصول گزینه آنچنان مهمی به حساب نمی‌آید. به نظر می‌رسد که حدود 70 درصد از قدرت پیکسل 4 در این گوشی هوشمند ذخیره شده است. البته این چیپست و قرارگیری آن در چنین محصولی، برای رقابت با اسمارت فون‌های میان رده‌ای همچون SE 2020 که چندی است معرفی شده و چیپستی یک محصول پرچمدار درون آن قرار گرفته، اصلا گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید. البته همه چیز تنها به عملیات پردازشی خلاصه نمی‌شود. چرا که هر دو محصول نورد و ولوت از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) نیز پشتیبانی می‌کنند.

image

 

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که Snapdragon 765G روی نسخه 5G پیکسل 4a و Pixel قرار خواهد گرفت که هر دو دستگاه، در ماه اکتبر سال جاری به دنیای تکنولوژی معرفی خواهند شد.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری Pixel 4a گوگل می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر 5.81 اینچی با یک ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی
  • دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی در پشت بدنه
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • پردازنده اسنپدراگون 730
  • شش گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • سنسور اثر انگشت فیزیکی
  • جک 3.5 میلیمتری هدفون

وظیفه تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری یاد شده بر دوش باتری 3080 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است و این محصول تنها در رنگ مشکی، در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

مشخصات سخت‌افزاری اشاره شده مسلما آنچنان که باید و شاید برای یک محصول میان رده انقلابی به حساب نمی‌آیند. اما گوشی‌های پیکسل گوگل همواره روی سخت‌افزار متکی نبوده و به دلیل تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار توسط گوگل، عملکرد بیش از حد انتظاری را از خود نشان می‌دهند.

برخی شایعات به تازگی از قسمت 349 دلاری برای پیکسل 4a حکایت دارند که در مقایسه با آیفون SE 2020 و وان پلاس نورد، پایین‌تر بوده و ممکن است کاربران را به سمت خود جذب کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)