خانهاخبار
عرضه پیکسل 4a دوباره به تعویق افتاد

عرضه پیکسل 4a دوباره به تعویق افتاد

جان پراسر، افشاگر معروف، می‌گوید گوگل به خاطر شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا تصمیم گرفته که فعلا پیکسل 4a را عرضه نکند. به‌علاوه، یکی از مدل‌های این گوشی از روند تولید خارج شده است.
۱۳۹۹/۳/۲۶

بر اساس گزارش جدید افشاگر معروف، جان پراسر، به نظر می‌رسد که تاریخ عرضه پیکسل 4a دوباره به تعویق افتاده است. پراسر می‌گوید گوگل در ابتدا می‌خواست این گوشی را در ماه مه معرفی کند، ولی آن را به ماه ژوئن موکول کرد. حالا خبر رسیده که این گوشی تا ماه ژوئیه رونمایی نخواهد شد.

این شرکت قصد داشت میان‌رده خود را در تاریخ ۱۳ ژوئیه معرفی کرده و مدل‌های سیاه و آبی آن را به ترتیب در تاریخ ۶ اوت و ۱ اکتبر روانه بازار کند. اما حالا ظاهرا تغییری در برنامه‌های این شرکت به وجود آمده که باعث حذف نسخه آبی پیکسل 4a شده است. از آن سو، مدل مشکی پیکسل 4a قرار است در تاریخ ۲۲ اکتبر از راه برسد.

پیکسل 4a ظاهرا آماده عرضه است. پراسر پیش‌تر گفته بود که این گوشی آماده شده اما گوگل به خاطر شرایط بازار فعلا آن را معرفی نمی‌کند. اگرچه او جزئیات زیادی درباره این موضوع منتشر نکرده، ولی به نظر می‌رسد که که گوگل به خاطر شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بازار را مناسب عرضه محصولی جدید نمی‌داند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که تاثیر اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ به آن اندازه که پیش‌تر تصور می‌شد بد نیست.

اکثر بازیگران بزرگ بازار اجازه نداده‌اند که شک و تردید جلوی عرضه محصولات آن‌ها را بگیرد. اپل از آیفون SE جدید خود رونمایی کرد که ظاهرا با استقبال خوبی روبرو شده است. با توجه به این که پیکسل 4a از میان‌رده اپل نیز ارزان‌تر خواهد بود، منطقی است که گوگل هرچه زودتر این دستگاه را روانه بازار کند.

image

پیکسل 4a احتمالا نمایشگری ۵.۸۱ اینچی دارد و از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ به همراه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این گوشی انرژی خود را از یک باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی تامین خواهد کرد و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب ۱۲.۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود که این تلفن هوشمند قابلیت‌های فیلم‌برداری پیکسل ۴ را به ارث ببرد و جک هدفون داشته باشد.

با وجود این که قیمت احتمالی ۳۴۹ دلار برای این گوشی بسیار مناسب خواهد بود، ولی استفاده از پردازنده قدیمی اسنپدراگون ۷۳۰ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ چندان جالب به نظر نمی‌رسد. پیکسل 3a پارسال فروش خوبی داشت و اگر گوگل امسال دیر دست بجنباند ممکن است مشتریان خود را از دست بدهد.

گفته می‌شود که پیکسل ۵ هم پرچمدار نخواهد بود و همین مسئله می‌تواند مشتریان گوگل را از خرید پیکسل 4a منصرف کند. با این حال گفته می‌شود که ساکنان ماونتین ویو در حال آماده‌سازی پردازنده اختصاصی خود هستند و ممکن است در سال‌های آینده شاهد عرضه تلفن‌های بهتری از سوی این شرکت باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)