خانهاخبار
چه شایعاتی درباره پیکسل 4a گوگل منتشر شده است؟

چه شایعاتی درباره پیکسل 4a گوگل منتشر شده است؟

در این مطلب نگاهی به تمامی شایعات مهم مربوط به سری پیکسل 4a می‌اندازیم تا ببینیم به‌زودی با چه محصولی از سوی گوگل مواجه خواهیم شد. این خانواده احتمالا در رویداد رونمایی از اندروید 11 معرفی می‌شود.
۱۳۹۹/۳/۱۹

گوگل در ماه مه پارسال از دو تلفن هوشمند میان‌رده به نام‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال رونمایی کرد. این اولین باری بود که گوگل وارد دنیای محصولات میان‌رده می‌شد. این شرکت تصمیم گرفت قیمت پیکسل 3a را نسبت به پیکسل 3 تا حدی زیادی پایین بیاورد، به همین خاطر قابلیت‌هایی مثل شارژ بیسیم و مقاومت در برابر آب را کنار گذاشت. با این حال، پیکسل 3a انتخابی مناسب برای آن دسته از طرفداران اندروید بود که به دنبال گوشی باکیفیتی با قیمت مناسب می‌گشتند.

این استراتژی گوگل جواب داد و فروش سری پیکسل به‌لطف پیکسل 3a در تابستان دو برابر شد. اکنون انتظار داریم که جانشین پیکسل 3a نیز به موفقیت مشابهی دست پیدا کند و بتواند توجه کاربران را به سمت خود جلب نماید. گوگل مدتی قبل اعلام کرد که نسخه بتایی از اندروید ۱۱ را در خلال رویدادی آنلاین منتشر خواهد کرد و احتمال می‌رود که پیکسل 4a نیز در همین رویداد رونمایی شود.

رقبای گوگل در چند وقت اخیر محصولات متنوعی را به بازار گوشی‌های میان‌رده فرستاده‌اند. اپل از آیفون SE 2020 با قیمت ۳۹۹ دلار پرده برداشت، سامسونگ سری جدید میان‌رده‌های گلکسی A را معرفی کرد و موتورولا از چند موبایل مختلف از جمله موتو جی پاور و موتو جی استایلوس رونمایی نمود. حالا سازندگان تلفن‌های هوشمند بیش از هر زمان دیگری به بازار موبایل‌های میان‌رده چشم دوخته‌اند و می‌دانند که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا کاربران تمایل بیشتری به خرید دستگاه‌های ارزان‌تر دارند.

image

اکنون که منتظر انتشار اخبار رسمی از مراسم معرفی پیکسل 4a و پیکسل 4a ایکس ال هستیم، تصمیم گرفتیم در مطلبی به گردآوری مهم‌ترین و جذاب‌ترین شایعات مربوط به این سری بپردازیم. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم چه انتظاری از میان‌رده آتی گوگل داریم.

قیمت: ۳۹۹ دلار؟

پیکسل 3a پارسال با قیمت ۳۹۹ دلار وارد بازار شد و قیمت پیکسل 3a ایکس ال از ۴۷۹ دلار شروع می‌شد. پس به دو دلیل عجیب نیست که گوگل امسال هم همین قیمت‌ها را حفظ کرده باشد. اولا، با توجه به فشار اقتصادی وارده بر مردم افزایش قیمت گوشی‌های میان‌رده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. ثانیا، سازندگان تلفن‌های هوشمند پریمیوم ظاهرا قیمت ۳۹۹ دلاری را قیمت مناسبی برای یک گوشی میان‌رده می‌دانند. اپل آیفون SE 2 را با قیمت ۳۹۹ دلار روانه بازار کرد. سامسونگ گلکسی A51 را با همین قیمت به بازار فرستاد. چند وقت پیش نیز تصویر بیلبوردی جعلی منتشر شده بود که از قیمت ۳۹۹ دلاری پیکسل 4a خبر می‌داد.

image

البته استیفن هال از وب‌سایت 9to5Mac در توئیتی گفته بود که قیمت پیکسل 4a حتی می‌تواند کمتر از این باشد و از ۳۴۹ دلار شروع شود. گوگل با این کار دست بالاتری نسبت به رقبای اصلی خود از جمله اپل پیدا خواهد کرد و راحت‌تر می‌تواند کاربران این دسته از تلفن‌های هوشمند را به سمت خود جذب کند.

سیستم عامل: اندروید ۱۰ یا اندروید ۱۱؟

گوگل معمولا جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود را در ماه مه و در خلال کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود معرفی می‌کند. ولی امسال به خاطر همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ شرایط برگزاری حضوری این کنفرانس وجود نداشت. در عوض، این شرکت تصمیم داشت بتای اندروید ۱۱ را طی مراسم آنلاینی در تاریخ ۳ ژوئن معرفی کند. با این حال، اعتراضات اخیر آمریکا باعث شد این رویداد نیز به تعویق بیفتد و فعلا منتظر اطلاعیه‌های بعدی از سوی گوگل هستیم. این احتمال وجود دارد که سری پیکسل 4a در این مراسم معرفی شود.

اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم، پیکسل 4a می‌تواند به‌صورت پیش‌فرض از نسخه نهایی اندروید ۱۱ استفاده کند. ولی این پنجره زمانی بسیار محدود و کوتاه است. در نتیجه، منطقی‌تر است که پیکسل 4a با اندروید ۱۰ به دست کاربران برسد، اما بعد از عرضه اندروید ۱۱ بلافاصله آن را دریافت کند. پیکسل 3a نیز پارسال با اندروید ۹ به بازار آمد و در ادامه اندروید ۱۰ را دریافت کرد.

عرضه: در تیر یا مرداد؟

image

با توجه به این که برای تخمین زمان احتمالی عرضه پیکسل 4a تنها می‌توانیم به زمان عرضه پیکسل 3a استناد کنیم، پیش‌بینی تاریخ عرضه این سری بسیار دشوار است. گوگل پارسال پیکسل 3a را در اواخر اردیبهشت معرفی کرد، ولی امسال شرایط تغییر کرده است.

از آن‌جایی که گوگل می‌خواست اندروید ۱۱ را در تاریخ ۳ ژوئن منتشر کند، این احتمال وجود داشت که پیکسل 4a نیز در همان ماه، یعنی تا اواسط تیر به بازار بیاید. با این حال، اکنون شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که ممکن است عرضه پیکسل 4a حتی به مرداد موکول شود. یکی از کسانی که به این نظریه اعتقاد دارد دیوید روداک از وب‌سایت اندروید پلیس است که قبلا در توئیتی گفته بود عرضه این دستگاه می‌تواند تا ماه ژوئیه به تعویق بیفتد.

طراحی: دوربین سلفی حفره‌ای و جک هدفون

در حال حاضر هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که پیکسل 4a عملا چه شکلی است، اما تصاویری از سوی وب‌سایت 91mobiles منتشر شده بود که نشان می‌داد میان‌رده گوگل دوربینی با طراحی حفره‌ای و جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد. دوربین سلفی این گوشی با بیلبوردی که پیش‌تر از این محصول منتشر شده بود مطابقت دارد. این طراحی اخیرا در دنیای موبایل مطرح شده و گوشی‌های زیادی به سراغ استفاده از آن رفته‌اند.

image

حفظ جک هدفون نیز چندان برای پیکسل 4a عجیب نخواهد بود چون پیکسل 3a نیز این درگاه محبوب را نگه داشته بود. با این حال، چون بسیاری از گوشی‌های بازار این درگاه را حذف کرده‌اند، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که جک هدفون بر روی پیکسل 4a حفظ می‌شود یا نه. با این حال، رندرها از وجود این درگاه در میان‌رده گوگل خبر داده‌اند.

دوربین: دوگانه‌ای شبیه به پیکسل 4

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پیکسل 3a این بود که دوربین فوق‌العاده پیکسل 3 را به ارث برد. در نتیجه، منطقی است که پیکسل 4a نیز از دوربین پیکسل 4 استفاده کند. این یعنی احتمالا با دوربین دوگانه‌ای طرف خواهیم بود که شامل یک لنز استاندارد ۱۲.۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتوی ۱۶ مگاپیکسلی است. در بخش سلفی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت.

با این حال، احتمال تغییر در این پیکربندی وجود دارد. گوگل پارسال به‌طور مستقیم دوربین پیکسل 3 را به پیکسل 3a منتقل نکرد و از خیر تعبیه لنز عریض سلفی در میان‌رده‌اش گذشت. در عوض برای اولین بار حالت ویدیویی تایم-لپس به پیکسل 3a اضافه شد که پیش‌تر در گوشی‌های پیکسل مشاهده نشده بود.

image

ارتباطات: منتظر 5G باشیم؟

وقتی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، خبری از وجود فناوری 5G در این سری نبود. با این حساب، بعید به نظر می‌رسد که میان‌رده پیکسل 4a اولین موبایل گوگل باشد که از 5G پشتیبانی می‌کند. این قابلیت احتمالا یکی از ویژگی‌های اساسی پیکسل 5 خواهد بود که احتمالا در ماه اکتبر امسال معرفی می‌شود. با این حال، به‌لطف چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ کوآلکام، گوشی‌های ارزان‌تر هم می‌توانند به فناوری 5G دسترسی داشته باشند و در حال حاضر محصولات خوش‌قیمتی روانه بازار شده‌اند که می‌توانند به این شبکه متصل شوند.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیکسل 4a می‌توانید به این لینک مراجعه و اخبار قبلی مربوط به آن را مطالعه کنید. نظر شما درباره میان‌رده آتی گوگل چیست؟ آیا این دستگاه را برای خرید ارزشمند می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)