خانهاخبار
مدیاتک پردازنده 5G دیمنسیتی 820 را معرفی کرد

مدیاتک پردازنده 5G دیمنسیتی 820 را معرفی کرد

شرکت مدیاتک امروز از پردازنده میان‌رده جدیدی به نام دیمنسیتی 820 رونمایی کرد که فناوری نسل پنجم ارتباطات را برای گروه بیشتری از گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۹/۲/۲۹

موبایل‌های 5G هنوز نسبتا گران هستند و بخش عمده این مسئله به خاطر قیمت بالای تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون ۸۶۵ است. با این حال، کوآلکام تنها نام بزرگ بازار پردازنده‌ها نیست و مدیاتک سعی دارد با محصولات جدیدش این بازار را به تنوع بیشتری برساند. این شرکت امروز از تراشه تازه‌ای به نام دیمنسیتی ۸۲۰ رونمایی کرده که پردازنده‌ای مناسب برای پرچمداران ارزشمند است. این تراشه نخسین عضو از خانواده دیمنسیتی ۸۰۰ است که از زمان رونمایی در CES پارسال به بازار تلفن‌های هوشمند راه پیدا می‌کند.

ینچی لی، دستیار مدیرکل کسب و کار ارتباطات بیسیم مدیاتک، می‌گوید:

دیمنسیتی ۱۰۰۰ در حال حاضر پردازنده شماری از پرچمداران 5G در برخی از بازارهاست. ما حالا با دیمنسیتی ۸۲۰ دسترسی به 5G را برای عده بیشتری از کاربران ممکن می‌کنیم. دیمنسیتی ۸۲۰ با برخورداری از چهار هسته قدرتمند مبتنی بر کورتکس A76 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز فراتر از رقبا عمل کرده و توان و واکنش‌پذیری بالایی را همراه با قابلیت‌های هوش مصنوعی، گیمینگ و عکاسی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیمنسیتی ۸۲۰ پشتیبانی قابل قبولی از دوربین‌های قدرتمند دارد. نسخه سوم واحد پردازش AI مدیاتک ویژگی‌های بیشتری را برای ثبت همزمان تصاویر فراهم می‌کند. پردازنده سیگنال تصویری (ISP) موسوم به Imagiq 5.0 از دوربین‌های چهارگانه‌ای با لنزهای حداکثر ۸۰ مگاپیکسلی سازگار خواهد بود. به‌علاوه، این تراشه از ویدیوهای مولتی فریم 4K HDR و گیمینگ پیشرفته نیز پشتیبانی می‌کند.

با تمام این‌ها، مهم‌ترین ویژگی دیمنسیتی ۸۲۰ پشتیبانی از 5G است. این پردازنده در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اگرچه این نوع شبکه‌ها نسبت به شبکه‌های موج میلی‌متری 5G سرعت کمتری دارند، ولی برای آماده‌سازی بستر استفاده از 5G بسیار مهم‌اند.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز ورودی و خروجی چندگانه بسیار بالاست که امکان برقراری همزمان ارتباط‌های بیشتر، پایداری بهتر در مناطق پرتراکم و زیربنای مستحکم‌تر برای رشد را فراهم می‌کند. در حال حاضر سرعت پیشرفت شبکه‌های موج میلی‌متری پایین است و افراد با سرعت کمی به سمت آینده بدون سیم حرکت می‌کنند. نقش شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز در آینده نزدیک بسیار بیشتر است و سرعت و پایداری بالاتری را در شبکه‌های موبایلی به ارمغان می‌آورد. این شبکه‌ها می‌توانند مسیر ورود بسترهای سریع‌تر 5G را فراهم کنند.

مدیاتک می‌گوید تراشه جدید آن‌ها میانگین سرعت بالاتری دارد و انتقال ارتباط آن بین دو منطقه 5G با اعتمادپذیری بهتری انجام می‌شود. دیمنسیتی ۸۲۰ از دو سیم کارت فعال یا دو سیم استندبای 5G پشتیبانی می‌کند. این پردازنده روی کاغذ بسیار جذاب است، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم در دنیای واقعی در برابر اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۸ چه عملکردی خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

شهرام

۱۳۹۹/۲/۳۰
فازت رو خریدارم

محمد

۱۳۹۹/۲/۳۰
هیچوقت به مدیاتک خوش بین نبودم و نیستم
شاید اوایل خوب باشه و صددرصد پایداری مناسبی از لحاظ کیفیت نسبت به پردازنده های خوب مثل اسنپدراگون نخواهد داشت

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۲/۲۹
اسنپدراگون یه چیز دیگه‌س
فرقش با مدیاتك مثل آبلیمو با آبغوره‌س
آبغوره فقط بدرد شبدر میخوره☘
یا بریزی روی خیارسالادی و گوجه?
ولی آبلیمو ازش شربت میشه درست کنی؛
با عسل قاتی کنی خوبه برا سرفه?؛
همراه کله‌پاچه میل کنی؛
صفرا بُره??
و ...