خانهاخبار
پورشه قصد توليد نسخه ارزان‌تر تایکان را دارد

پورشه قصد توليد نسخه ارزان‌تر تایکان را دارد

پورشه با توليد مدل‌های ارزان‌تر از خودروی تمام الکتریکی خود یعنی تایکان بازارهای جدیدی را هدف قرار داده است
۱۳۹۹/۲/۷

مایکل اشتاینر مدیر بخش تحقیق و توسعه پورشه، طی مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشته اعلام کرده است که خودروساز آلمانی در حال تدارک مدلی از تایکان است که قدرت را به محور عقب انتقال می‌دهد. این نسخه‌ی جدید به مدل‌های قبلی یعنی Tycan Turbo S ،Tycan Turbo و 4 S می‌پیوندد و از باتری با ظرفیت کمتری برخوردار است و در بازارهایی مانند چین؛ که نیازی به ماشین‌های تمام چرخ متحرک ندارند، عرضه می‌شود. پورشه جزییات بیشتری از این محصول ارائه نداده و اعلام کرده قرار نیست پروژه الکتریکی سازی خودروها با سه مدل تایکان متوقف شود.

 

image

پس از سال‌ها تحقیق و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار، پورشه در ماه سپتامبر از خودروی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. تایکان توربو و تایکان توربو اس که با قیمت‌های ۱۵۰ و ۱۸۵ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار دارد. چند هفته پس از معرفی این دو مدل، نسخه‌ی دیگری با نام تایکان 4S به جمع آنان اضافه شد. همه مدل‌ها از جمله 4S دارای شاسی، سیستم تعلیق و موتورهای یکسان هستند با این تفاوت که تایکان 4S سبک‌تر، ارزان‌تر و کمی کندتر از مدل‌های رده بالای این خودرو است. نسخه‌ی استاندارد تایکان 4S ارزان‌ترین مدل موجود است که قیمت پایه‌ی آن ۱۰۵ هزار دلار است که شامل هزینه‌ی تحویل نیز می‌شود. مدل استاندارد تایکان 4S از باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی با یک جفت موتور که توانایی تولید ۴۸۲ اسب بخار قدرت را دارند بهره می‌برد که با (launch control) قدرت آن در زمان شروع حرکت به ۵۶۲ اسب بخار نیز می‌رسد.

همچنین یک پک باتری با ظرفیت ۹۳.۴ کیلووات ساعت وجود دارد که مشتری می‌تواند با پرداخت ۶۵۸۰ دلار اضافه، قابلیت‌های حرکتی Tycan 4S را بهبود بخشد که با دو موتور الکتریکی توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت را دارد. هر دو نسخه‌ تایکان 4S دارای حداکثر سرعت ۱۵۵ مایل برساعت هستند و می‌توانند در مدت زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل برساعت دست پیدا کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)