خانهاخبار
حالت Ambient در نسخه قناری مرورگر گروم مشاهده شد

حالت Ambient در نسخه قناری مرورگر گروم مشاهده شد

تنظیمات حالت Ambient به تازگی در آخرین نسخه قناری مرورگر گوگل کروم دیده شده است.
۱۳۹۹/۱/۱۶

حالت Ambient یکی از ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که کاربران مدت هاست به دنبال ارائه آن در مرورگر Chrome هستند. به تازگی در آخرین نسخه گوگل کروم قناری، تنظیمات حالت Ambient اضافه شده است که البته در حال حاضر، کاربردی ندارد. اما امکان فعال یا غیر فعال سازی آن روی کروم بوک‌ها میسر شده است.

این ویژگی که توسط یک flag به آسانی هویدا می‌شود، یک تنظیمات جدید به منوی Personalization در سیستم عامل کروم را اضافه خواهد کرد. در حال حاضر این ویژگی برای Google Photos و Art Gallery برنامه ریزی شده است.

image

 

تنظیمات جدید که اولین بار توسط مسئولان وب سایت Chrome Story مشاهده شد، تنها در نسخه v83.0.4099.3 مرورگر گوگل کروم قناری دیده می‌شود. پس به این ترتیب، شما روی کروم بوک آن را در اختیار نخواهید داشت. این قابلیت به صورت پیش فرض روی نسخه یاد شده گوگل کروم قناری فعال نیست و توسط اجرای دستور زیر در قسمت flags، از حالت پنهان خارج می‌شود.

chrome://flags -> Enable Ambient Mode

image

 

تنظیمات کنترل حالت Ambient در مسیر زیر قابل مشاهده است:

Settings> Personalization> Ambient Mode

از این قسمت می‌توانید حالت Ambient را فعال یا غیر فعال کرده و بین حالت‌های Google Photos و Art Gallery سوییچ کنید.

image

اگر این ویژگی، همان طور که در اندروید تی وی، کروم کست، نمایشگرهای هوشمند مجهز به Assistant و دیوایس‌های پشتیبانی شده توسط سیستم عامل اندروید کاربرد داشت، عمل کند، به این ترتیب دستگاه به صورت پیش فرض بین تصاویر موجود در دیوایس هنگام اتصال به دستگاه، چرخش خواهد داشت. البته بسته به نوع محصول، این قابلیت متفاوت عمل خواهد کرد. چرا که تا پیش از این، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که به ویژگی Ambient Mode مجهز بوده‌اند، عملکرد متفاوتی نسبت به نمایشگرهای بزرگ از خود نشان داده‌اند. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که کارایی این قابلیت روی کروم بوک‌ها به چه صورت خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)