خانهاخبار
آیا ایکس باکس و پلی استیشن 5 در موعد مقرر عرضه می‌شوند؟

آیا ایکس باکس و پلی استیشن 5 در موعد مقرر عرضه می‌شوند؟

در حال حاضر، علیرغم شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که با خود به همراه آورده، مدارکی مبنی بر تأخیر در عرضه ایکسل باکس و پلی استیشن جدید دیده نمی‌شود.
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

روز گذشته، اخباری توسط شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence که در حوزه گیمینگ فعالیت می‌کند، منتشر شد. در این گزارش آمده بود که نسل آینده کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از کمپانی‌ها و کارخانه‌های تولید کننده قطعات سخت‌افزاری، با تأخیر معرفی و عرضه خواهند شد.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

کرونا ویروس تأثیر جبران ناپذیری روی محصولات مختلف گذاشته و کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن نیز از این قضیه مستثنی نیستند. به نظر می‌رسد که یک یا هر دو دستگاه یاد شده، در سال جاری میلادی (2020) فرصتی برای معرفی و ارائه نداشته باشند و به این ترتیب، باید سال آینده منتظر آنها باشیم.

این موضوع همچنین می‌تواند روی قیمت نهایی هر دو دستگاه تأثیر بگذارد.

آقای Daniel Ahmad، یکی از فعالان در شبکه اجتماعی توییتر، در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که با وجود شیوع ویروس کرونا، بعید به نظر می‌رسد که نسل آینده کنسول‌های مایکروسافت و سونی، با تأخیر همراه باشند. دست کم در حال حاضر، هیچ سند و مدرکی برای تأخیر در زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس مشاهده نشده است.

image

 

در این لحظه، خبرهایی مبنی بر آغاز به کار مجدد تولید قطعات هر دو کنسول در کشور چین منتشر شده است، اما ممکن است که شرکت‌های سونی و مایکروسافت، اگر تولید انبوه نسل بعد کنسول‌هایشان تا پایان نیمه دوم سال جاری میلادی (2020) به حد مطلوب نرسد، تأخیر در زمان عرضه آنها را به صورت رسمی اعلام نمایند.

اوایل این ماه، شرکت AMD که مسئولیت تولید پردازنده‌های هر دو دستگاه را بر عهده دارد، به این موضوع اشاره کرد که روند تولید قطعات این دو محصول به گونه‌ای پیش می‌رود که در سال جاری، شاهد معرفی و عرضه رسمی آنها خواهیم بود.

البته کمپانی مایکروسافت از ایکس باکس سری ایکس چندی پیش رونمایی کرد، اما کنسول مرموز PS5 هنوز در هاله‌ای از ابهام است و مسئولان کمپانی Sony تا به این لحظه، هیچ حرفی در مورد آن به میان نیاورده‌اند.

یکی از شایعاتی که به تازگی نقل شده، حاکی از آن است که نسل بعدی کنسول مایکروسافت به پردازنده‌ای بسیار پیچیده مجهز است که تا به حال در کنسول‌ها، اثری از آن دیده نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)