خانهاخبار
ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس معرفی شدند

ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس معرفی شدند

ردمی امروز از دو گوشی قدرتمند و خوش قیمت رونمایی کرد که قرار است دو تا هفته دیگر با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار وارد بازار شوند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

سری نوت برند ردمی مدت‌هاست که به عنوان پادشاه گوشی‌های اقتصادی بازار شناخته می‌شود. این سری با ایجاد توازنی مناسب میان قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. حالا به دنبال انتشار گزارش‌های مختلف تلفن‌های جدید این سری، ردمی امروز بالاخره از دو تلفن هوشمند جدید به نام‌های Redmi Note 9 Pro و Redmi Note 9 Pro Max رونمایی کرد.

Redmi Note 9 Pro Max

image

ابتدا با ردمی نوت ۹ پرو مکس شروع می‌کنیم که مشخصات کلیدی بسیار خوبی برای یک گوشی اقتصادی دارد. این دستگاه به چیپست اسنپدراگون 720G، شش گیگابایت رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 و یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با یک شارژر ۳۳ واتی شارژ می‌شود. ردمی می‌گوید باتری این دستگاه ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد پر خواهد شد.

زیربرند شیائومی هم به ترند دوربین سلفی حفره‌ای پیوسته و آن را در مرکز بخش بالایی نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع LCD با کیفیت +FHD قرار داده است. این گوشی فاقد نرخ‌های نوسازی بالاست. دوربین سلفی ردمی نوت ۹ پرو مکس لنزی ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

image

تلفن هوشمند یادشده در قاب عقب از دوربینی چهارگانه استفاده می‌کند. این دوربین شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای)، یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی (با فاصله کانونی ۲ سانتی متری) و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. ردمی تایید کرده که این گوشی حالت شبانه دارد و برای عکاسی حرفه‌ای از قابلیت تصویربرداری RAW هم پشتیبانی می‌کند.

image

این زیربرند شیائومی می‌گوید آن‌ها در لنز ۶۴ مگاپیکسلی این دستگاه از قابلیت کاهش نویز چند-فریمی استفاده کرده‌اند تا ۸ تصویر ۶۴ مگاپیکسلی را با یکدیگر ادغام شود و یک تصویر فول رزولوشن با کیفیت به دست آید. البته آن‌ها اظهار داشته‌اند که این ویژگی به ۶ گیگابایت رم نیاز دارد و به همین خاطر حداقل ۶ گیگابایت رم روی ردمی نوت ۹ پرو مکس قرار گرفته است.

Redmi Note 9 Pro

image

اگر به دنبال موبایل ارزان‌تری هستید، ردمی نوت ۹ پرو با قابلیت‌های شبیه به مدل مکس برای شما ساخته شده است. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. ردمی نوت ۹ پرو مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +FHD است که دوربین سلفی آن در حفره‌ای در مرکز بخش بالایی این پنل قرار گرفته است. علاوه بر این، ردمی نوت ۹ پرو یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

image

قیمت این گوشی از مدل مکس کمتر است در نتیجه بخش‌هایی از آن ضعیف‌تر در نظر گرفته شده؛ برای مثال در ردمی نوت ۹ پرو حداقل ۴ گیگابایت رم (و حداکثر ۶ گیگابایت رم) وجود دارد و به جای شارژر ۳۳ واتی از شارژر ۱۸ واتی استفاده می‌کند.

image

این تلفن هوشمند در بخش دوربین نیز از قطعات ارزان‌تری استفاده کرده است. لنز اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است اما همراه با آن همچنان یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای)، یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. این گوشی در بخش سلفی در یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.


هر دو مدل ردمی نوت ۹ پرو حسگر اثر انگشت جانبی، مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی متری هدفون، درگاه USB-C، پوشش P2I، گوریلا گلس ۵ و NavIC دارند. ردمی تمرکز زیادی روی سیستم بازخورد هپتیکی این دو دستگاه داشته و از موتور z-axis استفاده کرده است. این شرکت می‌گوید سیستم جدید آن‌ها از ۱۵۰ حالت از جمله اسکرول، اس‌ام‌اس، تایپ، ایمیل و غیره پشتیبانی می‌کند.

ردمی نوت ۹ پرو مکس در مدل ۶ + ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۰۲ دلار، در مدل ۶ + ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۲۹ دلار و در مدل ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۵۶ دلار به بازار می‌آید. در آن سو، ردمی نوت ۹ پرو در مدل ۴ + ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۱۷۵ دلار و در مدل ۶ + ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۱۵ دلار وارد بازار خواهد شد.

هر دو گوشی با رنگ‌های آبی شفقی، سفید یخی و مشکی میان‌ستاره‌ای تولید شده‌اند. ردمی نوت ۹ پرو از تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) و ردمی نوت ۹ پرو مکس از تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین ۹۹) روانه بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)