خانهاخبار
آمازون فروش ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را محدود کرد

آمازون فروش ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را محدود کرد

آمازون با ارسال یادداشتی به فروشندگان مارکت‌پِلیس خود اعلام کرد که از این پس فروش محصولات بهداشتی با محدودیت‌های خاصی صورت خواهد گرفت.
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

آمازون گروه‌های فروشنده محصولات بهداشتی و ضدعفونی مثل ماسک‌های صورت، مواد ضدعفونی‌کننده دست، پدهای ضدعفونی‌کننده، اسپری و الکل ایزوپروپیل را در پلتفرم مارکت‌پِلیس خود محدود کرده است. این تصمیم روز چهارشنبه از طریق یادداشتی برای فروشندگان ارسال شد و نشان می‌دهد که آمازون مصمم است تا از فعالیت سو استفاده‌گران و عرضه محصولات نامناسب در وب‌سایت خود جلوگیری کند.

در این یادداشت آمده است:

این پیام به دست شما رسیده چون مشغول فروش محصولاتی مثل ماسک‌های صورت، مواد ضدعفونی‌کننده دست، پدها یا اسپری‌های ضدعفونی‌کننده، الکل ایزوپروپیل یا محصولات مشابه هستید یا قبلا بوده‌اید. ما پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه‌تری را برای فروش این محصولات در فروشگاه خود در نظر گرفته‌ایم و در نتیجه پیشنهادات شما حذف شده است. در حال حاضر درخواست‌های مربوط به فروش این محصولات را قبول نمی‌کنیم.

آمازون می‌گوید باقی‌مانده موجودی این محصولات که در انبارهای این شکرت قرار دارد قابل بازپس‌گیری خواهد بود، اما فروشندگان باید درخواست خود را ثبت کنند تا به آن‌ها رسیدگی شود. فرآیند بازپس‌گیری محصولات از چهارشنبه آغاز شده و تا ۳۱ مه ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرده که اگر فروشنده‌ای فکر می‌کند به شکل غیرمنصفانه‌ای تحت تاثیر این سیاست جدید قرار گرفته، می‌تواند با پشتیبانی فروش آمازون تماس بگیرد.

image

در حال حاضر مشخص نیست که آمازون از چه معیارهایی استفاده می‌کند تا به فروشندگان اجازه فروش این محصولات را بدهد، ولی به نظر می‌رسد که فعلا تمام درخواست‌ها رد می‌شود و صرفا کسانی می‌توانند محصولات خود را بفروشند که از فروشندگان فعلی این فروشگاه باشند و سابقه منفی در قیمت‌گذاری نداشته‌اند. اگر هم‌اکنون در این وب‌سایت جستجو کنید، می‌توانید نتایج زیادی را برای مواد ضدعفونی‌کننده دست و ماسک‌های صورت بیابید، اما همگی آن‌ها ظاهرا قیمت درستی دارند و می‌توانند از طریق سیستم حمل و نقل پرایم ارسال شوند. این شرایط نسبت به چند هفته پیش که بسیاری از محصولات با قیمت گزاف و چند برابری در این فروشگاه عرضه می‌شد بهبود زیادی پیدا کرده است.

آمازون در هفته‌های اخیر شناسایی سو استفاده‌گران شرایط مربوط به ویروس کرونا را آغاز کرده است. این شرکت میلیون‌ها محصول جعلی را حذف و صدها هزار کالای گران‌تر از حد معمول را از دسترس خارج کرده است. علاوه بر این، آن‌ها حساب کاربری فروشندگانی را مسدود کرده که قیمت محصولاتی مثل ماسک و ضدعفونی‌کننده را افزایش داده و سعی کرده بودند که از این وضعیت اضطراری سو استفاده کنند.

سناتور اد مارکی چند روز پیش از آمازون خواسته بود که رویکرد فعالانه‌تر و شفاف‌تری را نسبت به شرایط حاضر در پیش بگیرد. مارکی در ادامه از تمایل آمازون برای همکاری با دولت استقبال کرد، چرا که این فروشگاه گفته بود حاضر است با مراجع قضایی برای تعقیب سو استفاده‌گران همکاری داشته باشد.

اکنون آمازون یک گام فراتر رفته و با محدودسازی امکان فروش محصولات سعی دارد شرایط را بیشتر تحت کنترل خود درآورد. فروشگاه eBay هم هفته گذشته در مواجهه با مشکلی مشابه، بسیاری از محصولات گروه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را به خاطر قیمت بالاتر از حد معقول از پلتفرم خود حذف کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)