خانهاخبار
گوگل افت فروش سخت‌افزارهای خود را تایید کرد

گوگل افت فروش سخت‌افزارهای خود را تایید کرد

با انتشار گزارش درآمدهای شرکت آلفابت مشخص شد که گروه سخت‌افزارهای گوگل در سه‌ماهه چهارم سال 2019 افت فروش داشته است. آیا این اتفاق می‌تواند به خاطر عملکرد نامناسب پیکسل 4 باشد؟
۱۳۹۸/۱۱/۱۵

آلفابت روز گذشته بالاخره گزارش درآمدهای سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد و همان طور که در اخبار قبلی به شما گفتیم، برای اولین بار از درآمد یوتیوب پرده برداشت. با این حال، بخش دیگری در این گزارش وجود دارد که بر عملکرد محصولات سخت‌افزاری گوگل اشاره می‌کند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

آلفابت ارقام دقیقی از عملکرد کسب و کار سخت‌افزارهای خود یا دستگاه‌های این شرکت منتشر نکرده، ولی مدیران این شرکت مکررا یادآور شده‌اند که فروش یا درآمد سخت‌افزارهای این کمپانی کاهش یافته است. البته مجموع ارقام گروه «درآمدهای دیگر» که سخت‌افزارها هم بخشی از آن هستند در مقیاس سالانه ۱۰ درصد افزایش یافته و به رقم ۵.۳ میلیارد دلار رسیده، ولی بخش عمده این رشد به درآمدهای حاصل از یوتیوب و پلی استور مربوط است.

گوگل در بخشی از گزارش خود به طور خلاصه به برخی از دستگاه‌های پرفروش این شرکت از جمله گوگل نست مینی و نست هاب مکس اشاره می‌کند و می‌گوید این محصولات در فصل تعطیلات فروش خوبی داشته‌اند. آلفابت می‌گوید سری پیکسل 3a در سال ۲۰۱۹ خوب فروخته است، اما پیکسل ۴ چطور؟

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل درباره جدیدترین موبایل پرچمدار این شرکت می‌گوید: «با پیکسل ۴، ما به تقویت توانمندی‌های خود ادامه می‌دهیم و بر ارائه تجربه کاربری منحصر به فرد و توسعه محدوده توزیع محصولات خود تمرکز داریم.»

پرچمداران جدید گوگل آن طور که انتظار می‌رفت فروش خوبی را تجربه نکردند. اعضای خانواده پیکسل ۴ مشکلات زیادی داشتند که باعث شد کاربران تمایل چندانی برای خرید این محصولات نداشته باشند. از عمر باتری ناامیدکننده گرفته تا قابلیت تشخیص چهره نامناسب و ظرفیت حافظه داخلی پایین، همگی از عوامل تاثیرگذار در این اتفاق بودند. البته نباید فراموش کنیم که این دستگاه در بازارهای مهمی مثل بازار هند وجود ندارد، چون تراشه رادار-محور Soli نتوانسته تاییدیه‌های لازم را در این کشور دریافت کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)