خانهاخبار
مسابقات Overwatch و Call of Duty به‌طور انحصاری از یوتیوب پخش می‌شود

مسابقات Overwatch و Call of Duty به‌طور انحصاری از یوتیوب پخش می‌شود

گوگل و اکتیویژن بلیزارد در توافق مشترک اعلام کردند که از این به بعد مسابقات ورزش‌های الکترونیکی این شرکت به صورت انحصاری از طریق سرویس استریم یوتیوب پخش زنده خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۱/۵

ناشر بزرگ بازی‌های ویدیویی اکتیویژن بلیزارد طی قرارداد چند ساله با گوگل وارد همکاری شد تا این غول بزرگ جستجو خدمات مربوط به میزبانی محتوا و سایر نیازهای فنی آن‌ها را تامین کند. در بخشی از این قرارداد بنا شد یوتیوب به تنها سرویس استریم انحصاری این شرکت برای پخش رویدادهای بزرگ ورزش‌های الکترونیکی اکتیویژن بلیزارد از جمله فصل جدید لیگ Overwatch و لیگ Call of Duty تبدیل شود که قرار است از امروز در مینیاپولیس مینسوتا آغاز گردد.

این توافق برای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد چون این سرویس مشغول رقابتی سنگین با سرویس توئیچ است که جایگاه نخست سرویس‌های استریم دنیا را در اختیار گرفته. تا پیش از این، دو فصل نخست لیگ Overwatch به صورت انحصاری در سرویس استریم توئیچ پخش می‌شد، اما از امسال این مسابقات در یوتیوبی پخش خواهد شد که پس از موتور جستجوی گوگل دومین وب‌سایت پربازدید دنیاست.

سرویس استریم گوگل از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۵ نتوانسته بود طرح‌های جذابی برای جلب رضایت مخاطبان فراهم کند. این شرکت در سال گذشته میلادی اپلیکیشن YouTube Gaming را کنار گذاشت چون معتقد بود که این اپلیکیشن صرفا باعث سردرگمی بیشتر کاربران می‌شود. در عوض بخش ویژه‌ای در خود یوتیوب پدید آمد که به صورت اختصاصی به بازی‌ها تعلق داشت.

با این حال، شکست پلتفرم مستقل YouTube Gaming باعث نشد که این سرویس به تلاش برای بهتر کردن شرایط خود ادامه ندهد. یوتیوب در ماه‌های اخیر با دو تولیدکننده محتوای معروف به نام‌های جک دونلاپ موسوم به کوریج و لچلان پاور قرارداد انحصاری امضا کرد، و همچنان مقصد اول و اصلی محتواهای ویدیویی دست اول است. اگرچه بسیاری از استریمرها از توئیچ استفاده می‌کنند و افرادی مثل تایلر بلوینز ملقب به نینجا به سرویس میکسر مایکروسافت رفته‌اند، ولی تمامی آن‌ها هنوز هایلایت فعالیت‌های خود را روی یوتیوب به اشتراک می‌گذارند.

image

با این حساب، قرارداد گوگل و اکتیویژن به معنای شروع فصل جدیدی از رقابت در صحنه سرویس‌های استریم است. در حال حاضر بزرگ‌ترین بازیگران این حوزه توئیچ، یوتیوب و میکسر هستند اما فیسبوک هم در تلاش است تا سرویس استریم زنده خود را راه اندازه کند. از سوی دیگر، دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نه چندان دور سایر شرکت‌های بزرگ مثل دیزنی، اچ‌بی‌او و نتفلیکس هم سعی کنند سهمی از این بازار به دست آورند.

رایان وایت، مدیر بخش گیمینگ یوتیوب، در بیانیه‌ای پیرامون این خبر گفت:

با بیش از ۲۰۰ میلیون گیمر روزانه و بیش از ۵۰ میلیارد ساعت تماشای محتوای سالانه، یوتیوب برای گیمرها و طرفداران علاقه‌مند آن‌ها محبوب‌ترین پلتفرم گیمینگ ویدیویی دنیا را فراهم کرده است.

لیگ Overwatch و Call of Duty هر دو نمونه‌هایی مناسب از محتواهای موجود در زمینه ورزش‌های الکترونیکی کلاس جهانی هستند. من به عنوان یکی از مفسران سابق مسابقات Call of Duty نمی‌توانم از خوشحالی بی‌حد و وصفم پیرامون انتخاب یوتیوب توسط اکتیویژن بلیزارد به عنوان میزبان انحصاری استریم زنده این دو لیگ بگویم. این همکاری تعهد ما را به منظور پخش زنده محصولی در کلاس جهانی در حوزه گیمینگ نشان می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)