خانهاخبار
CES 2020: اپل و فیسبوک به بحث درباره حریم خصوصی پرداختند

CES 2020: اپل و فیسبوک به بحث درباره حریم خصوصی پرداختند

جین هوروات، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل، به همراه مدیران شرکت‌هایی مثل فیسبوک در پنلی مشترک در نمایشگاه CES امسال حاضر شدند تا درباره حریم خصوصی حرف بزنند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۹

همان طور که قبلا در اخبار اعلام شده بود، اپل بالاخره بعد از ۲۸ سال به CES 2020 آمد تا درباره حریم خصوصی با چند شرکت و مقام دیگر به گفتگو بپردازد. مدیر ارشد حریم خصوصی این شرکت، جین هوروات، امروز در پنلی به جمع مدیران فیسبوک، Procter & Gamble و یکی از اعضای کمیسیون فدرال تجارت پیوست تا درباره موضوعی صحبت کند که ظاهرا این روزها از همیشه داغ‌تر شده است.

هوروات در خلال این گفتگو ضمن دفاع از سیستم رمزنگاری اپل برای محافظت از اطلاعات کاربران این شرکت گفت:

تلفن‌های ما نسبتا کوچک هستند و [پیش می‌آید که] گم یا دزدیده شوند. اگر قرار باشد با اطمینان اطلاعات سلامتی و مالی خود را درون دستگاه‌هایمان قرار دهیم، باید مطمئن شویم که در صورت از دست رفتن دستگاه اطلاعات حساس ما فاش نمی‌شود.

اپل همواره حامی استفاده از روش‌های رمزنگاری برای محافظت از اطلاعات کاربران بوده، هرچند این عمل محدودیت‌هایی را برای بازوهای اجرایی دولت به وجود آورده و مانع از تحقیقات آن‌ها در خصوص مجرمان شده است.

در همین هفته جاری، FBI از اپل خواست قفل دو آیفون متعلق به محمد سعید الشمرانی را که مسئول تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی فلوریدا بود، باز کند. ولی اپل در پاسخ اعلام کرد که آن‌ها هر اطلاعاتی که در دست داشته‌اند قبلا به FBI تحویل داده‌اند.

پاسخ اپل متضمن تداوم رویکردی است که این شرکت از سال ۲۰۱۶ در پیش گرفته؛ زمانی که FBI به دنبال تیراندازی سن برناردینو از کوپرتینویی‌ها خواست در آیفون در پشتی بگذارند. این شرکت با درخواست FBI مخالفت کرد و آن‌ها نهایتا به روش دیگری توانستند به اطلاعات مهاجم مربوطه دسترسی پیدا کنند.

image

هوروات می‌گوید در اپل گروهی وجود دارد که سعی می‌کنند به درخواست‌های نهادهای دولتی رسیدگی کنند، اما ساختن در پشتی در نرم‌افزار آیفون موجب دستیابی دولت به اطلاعات خصوصی مردم می‌شود و او حامی این ایده نیست. هوروات اذعان کرد:

ساختن در پشتی برای سیستم‌های رمزنگاری روشی نیست که بخواهیم با آن چنین مشکلاتی را حل کنیم.

مدیر ارشد حریم خصوصی اپل در ادامه صحبت‌های خود به سیاست «حریم خصوصی از نقطه نظر طراحی» پرداخت و گفت که چه تدابیری در این شرکت اتخاذ می‌شود تا اطلاعات کاربران در معرض خطر قرار نگیرد. او همچنین گفت اپل به روش‌هایی دست یافته تا محتواهایی را که شامل آزار جنسی کودکان هستند و در آیلکود آپلود می‌شوند پیدا کند. او گفت آن‌ها فناوری‌هایی دارند که می‌تواند به شناسایی این محتواها کمک کند.

هوروات در سپتامبر سال ۲۰۱۱ به سمت فعلی خود منصوب شد. او قبلا مشاور حریم خصوصی گوگل و مشاور حریم خصوصی وزارت دادگستری آمریکا بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)