خانهاخبار
گزارش: موفقیت یا شکست آیفون 12 وابسته به عملکرد اپراتورهاست

گزارش: موفقیت یا شکست آیفون 12 وابسته به عملکرد اپراتورهاست

تحلیل‌گر شرکت لوپ ونچرز اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که موفقیت یا شکست آیفون 12 در گرو عملکرد اپراتور در زمینه گسترش شبکه 5G خواهد بود.
۱۳۹۸/۹/۲۴

تاکنون صحبت‌های زیادی پیرامون مهاجرت آیفون به سوی استفاده از فناوری 5G در آیفون ۱۲ مطرح شده و شماری از تحلیل‌گران معتقدند که این اتفاق می‌تواند موجب افزایش چشمگیر فروش پرچمدار آتی اپل شود. اما تحلیل‌گر دیگری وجود دارد که می‌گوید تمام سرنوشت آیفون 5G به عملکرد اپراتورها وابسته خواهد بود.

جین مونستر، تحلیل‌گر شرکت لوپ ونچرز، در گفتگو با CNBC می‌گوید به نظر او سال نخست آیفون 5G برای سرمایه‌گذاران ناامیدکننده خواهد بود. البته وی معتقد است که مهاجرت به سوی 5G همچنان فرصتی بزرگ برای اپل به وجود می‌آورد، اما فاکتور حیاتی چگونگی پیاده‌سازی 5G توسط اپراتورهاست.

مونستر می‌گوید:

سال نخست 5G برای آیفون سرمایه‌گذاران را ناامید خواهد کرد. در نهایت این اقدام فرصتی جذاب برای اپل به وجود می‌آورد تا نقشی اساسی در عصر 5G ایفا کند، اما کمی طول می‌کشد تا شبکه‌ها پوشش خود را گسترش دهند.

اپراتورهای آمریکایی با خوش‌بینی امیدوارند که تا انتهای سال ۲۰۲۰ بتوانند پوشش 5G را به گسترش قابل توجهی برسانند. مدیران ورایزن انتظار دارند که تا انتهای ۲۰۲۰ نیمی از جمعیت ایالات متحده تحت پوشش 5G قرار بگیرد. سایر اپراتورها نیز از پوشش ۷۵ درصدی صحبت کرده‌اند.

مونستر می‌گوید اگر فروش آیفون ۱۲ کمتر از انتظارات تحلیل‌گران باشد، تقصیر متوجه اپراتورهاست نه شرکت اپل:

فروش ناامیدکننده عمدتا متوجه اپراتورهایی خواهد بود که از پوشش ۷۵ درصدی تا انتهای سال آینده حرف زده‌اند. فکر می‌کنم چنین ارقامی در بهترین حالت حاکی از خوش‌بینی آن‌هاست.

گزارش‌هایی که از زنجیره تامین اپل به گوش می‌رسد از پیش‌بینی فروش بیش از ۱۰۰ میلیون آیفون ۱۲ حکایت دارد. این رقم به معنای افزایش ۲۰ درصدی فروش نسبت به آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو خواهد بود. با این حال تا چند ماه از سال ۲۰۲۰ نگذرد و نبینیم که اپراتورها در عمل به وعده‌هایشان چه کار می‌کنند، نمی‌توانیم از موفقیت آیفون ۱۲ و سایر گوشی‌هایی که قرار است از فناوری 5G پشتیبانی کنند مطمئن شویم. امسال موفقیت یا شکست بسیاری از شرکت‌ها در گرو عملکرد صحیح اپراتورها در گسترش پوشش نسل پنجم ارتباطات خواهد بود.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۹/۲۵
همین رو کم داشتیم که نخریدن محصولات گرونقیمت اپل که برتری نه چندانی نسبت به رقبای اندرویدی دارند رو بندازند تقصیر دیگران. مردم دیگه دارند کمی آگاه تر از گذشته میشن و میفهمن که هر چی مارک اپل روش هست، لزوما بهترین نیست و به هر قیمتی نمیرزه.
جالبه که اپل یه چیزی تولید میکنه، حالا اگه کسی هم نخرید معنیش این نیست که اون محصول مطابق با خواست مشتری نیست و یا گرون هست و یا ... ، بلکه مشکل از دیگران است.!!!