خانهاخبار
جوکر به اولین فیلم یک میلیارد دلاری با درجه سنی R تبدیل شد

جوکر به اولین فیلم یک میلیارد دلاری با درجه سنی R تبدیل شد

فیلم سینمایی جوکر با بازی واکین فینیکس و کارگردانی تاد فیلیپس، رسما به پرفروش‌ترین فیلم درجه سنی R و اولین فیلم این درجه سنی تبدیل شد که وارد باشگاه یک میلیارد دلاری‌ها می‌شود.
۱۳۹۸/۸/۲۶

فیلم سینمایی جوکر، جدیدترین اثر تاد فیلیپس، رسما به اولین فیلم تاریخ سینما با درجه سنی R تبدیل شد که توانسته به فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار از گیشه‌های سینما دست پیدا کند. به این ترتیب، برداشت متفاوت این اثر سینمایی با بازی جذاب واکین فینیکس از ضدقهرمان مشهور دنیای DC به هفتمین فیلم امسال تبدیل می‌شود که وارد باشگاه یک میلیارد دلاری‌ها شده است. جوکر در میان فیلم‌های استودیو وارنر براس، پس از Aquaman و دو قسمت آخر سه‌گانه بتمن نولان یعنی The Dark Knight و The Dark Knight Rises در مقام چهارم قرار می‌گیرد.

با توجه به بودجه ۶۲.۵ میلیون دلاری این فیلم، جوکر یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ سینما خواهد بود. این فیلم سینمایی با اکران از روز چهارم اکتبر رکوردهای بسیاری از جمله بزرگ‌ترین افتتاحیه آخر هفته برای ماه اکتبر را با فروش ۹۶ میلیون دلاری در آمریکا به دست آورده است. در هفته‌های بعدی نگرانی‌های زیادی درباره خشونت بالای این فیلم مطرح شد، اما هیچ چیزی نتوانست از فروش موفق جوکر جلوگیری کند.

جدیدترین ساخته تاد فیلیپس در خارج از آمریکای شمالی ۳۰۰ میلیون دلار فروخته که بیشترین میزان استقبال از سوی مردم بریتانیا با ۶۸ میلیون دلار، مکزیک با ۴۳ میلیون دلار، کره جنوبی با ۳۸ میلیون دلار و برزیل با ۳۴ میلیون دلار بوده است. البته باید گفت که این فیلم در بازار بزرگ چین اکران نشده و یک پنی هم از این سینماهای این کشور به دست نیاورده است.

فیلم سینمایی جوکر موفقیتی حیاتی برای وارنر براس به حساب می‌آید که با اکران It: Chapter Two عملکرد خوبی در گیشه‌ها داشت، اما با The Goldfinch, The Kitchen, Blinded by the Light و Motherless Brooklyn به موفقیت چندانی نرسید.

نظرات منتقدان همچنان درباره جوکر ضد و نقیض است. این فیلم در جشنواره ونیزه توانست جایزه برترین فیلم را کسب کند و ممکن است در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ نیز اقبال خوبی برای کسب جوایز بعدی داشته باشد.

تاد فیلیپس (کارگردان سه‌گانه The Hangover) برداشتی تاریک، روانشناسانه و متفاوت را از شخصیت آرتور فلک در شهر گاتهام به تصویر کشیده که روند نابودی وی و تبدیل شدنش به دیوانه‌ای به نام جوکر را نشان می‌دهد که ابرضدقهرمان دنیای کامیک DC است. رابرت دنیرو و زازی بیتز از دیگران بازیگران مطرح این فیلم هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ayoubcr

۱۳۹۸/۸/۲۷
من دیروز این فیلمو دیدم تنها فیلمی بود که دوبار پشت سر هم دیدمش امروزم دوباره دیدمش بی برو برگرد بهترین فیلمی بود که تمام عمرم دیدم دقیقا زندگی نامه ی جوکر زندگی نامه ی نود درصد ما ایرانیا بود خیلی جاها همزمان با جوکر داد زدم مثل جوکر رقصیدم خیلی جاها با جوکر اون خنده های عصبی رو انجام دادمو یاد اون شعر معروف افتادم که میگه خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز ترست. انگار این فیلمو فقط برا ما ایرانیا ساختن. تمام فیلمای رنک دار imdb رو دیدم ولی هیچوقت هیچ فیلمی انقدر منو درگیر نکرد. بهترین فیلم تاریخ....