خانهاخبار
جوکر به پرفروش‌ترین فیلم درجه R و بهترین فیلم ماه اکتبر در تمام ادوار تبدیل شد

جوکر به پرفروش‌ترین فیلم درجه R و بهترین فیلم ماه اکتبر در تمام ادوار تبدیل شد

فیلم سینمایی Joker ساخته تاد فیلیپس، توانست در آخر هفته گذشته با کسب مجدد جایگاه نخست گیشه‌ها، به پرفروش‌ترین فیلم درجه R و پرفروش‌ترین فیلم ماه اکتبر در تمام دوره‌ها تبدیل شود.
۱۳۹۸/۸/۶

فیلم Joker با کسب درآمدی ۵۷۱ میلیون دلاری در خارج از ایالات متحده توانست با فروش جهانی ۸۴۹ میلیون دلار بالاتر از Batman v Superman و به فاصله کمی پایین‌تر از Venom با فروش جهانی ۸۵۶ میلیون دلار قرار بگیرد.

جدیدترین ساخته تاد فیلیپس، روز پنج‌شنبه با پشت سر گذاشتن Deadpool و Deadpool 2 به پرفروش‌ترین فیلم درجه R تاریخ تبدیل شد. این فیلم روز جمعه از مرز فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرد تا به اولین فیلمی تبدیل شود که با درجه سنی R موفق شده از مرز ۸۰۰ میلیون دلار بگذرد.

حالا امروز اعلام شده که Joker در چهارمین آخر هفته خود توانسته پس از کسب رتبه دوم بیشترین فروش در آخر هفته گذشته، مجددا به صدر جدول فروش آخر هفته برگردد تا برای سومین بار این عنوان را کسب کند. این فیلم سینمایی هفته گذشته با از پیش رو برداشتن Maleficent: Mistress of Evil موفق به تسخیر این جایگاه شد.

Joker در این آخر هفته با فروش ۱۸.۹ میلیون دلاری فروش داخلی خود را در ۲۴ روزمین اکران به ۲۷۷.۵۸۴ میلیون دلار رساند. به این ترتیب ابرآنتاگونیست دنیای سینمایی دی‌سی، بدون احتساب تورم، بالاتر از Gravity محصول سال ۲۰۱۳ قرار می‌گیرد تا پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ماه اکتبر در تمام ادوار شود. اگر جوکر بتواند میزان فروش داخلی خود را به ۳۲۰ میلیون دلار برساند، حتی با احتساب تورم نیز، بالاتر از Look Who’s Talking محصول سال ۱۹۸۹، پرفروش‌ترین فیلم ماه اکتبر خواهد شد. با این حال باید ببینیم که با اکران Terminator: Dark Fate و Doctor Sleep و Ford v Ferrari، آیا بزرگسالان همچنان از این فیلم در گیشه‌ها استقبال خواهند کرد یا خیر.

image

علاوه بر این، سوال مهمی که با توجه به نظرات متناقض منتقدان مطرح می‌شود این است که این فیلم در فصل جوایز انتهای سال چه عملکردی خواهد داشت. آیا موفقیت اثر فیلیپس در جشنواره ونیز اتفاقی بود؟ واکین فینیکس به احتمال زیاد نامزدی نقش اول مرد را در مراسم اسکار امسال به دست خواهد آورد. با این حال برای اظهار نظر درباره سایر رشته‌ها باید صبر کنیم تا ببینیم سایر رقبا از جمله Ford v Ferrari و 1917 و Jojo Rabbit و Bombshell و Little Women چه عملکردی خواهند داشت. در کنار فیلم‌هایی که هنوز روی پرده‌های سینما نرفته‌اند باید نیم‌نگاهی به Once Upon a Time in Hollywood و آثار نتفلیکس از جمله The Irishman و A Marriage Story نیز داشته باشیم.

جوکر موفقیت خیره‌کننده‌ای برای استودیو وارنر براس و شرکای آن به حساب می‌آید. این فیلم با فروش جهانی ۸۴۹ میلیون دلاری، بدون حتی یک پنی از چین، می‌تواند به عنوان یکی از موفق‌ترین اکران‌های فصل پاییز حساب شود. اگر بودجه ۵۵ میلیون دلاری این اثر صحیح باشد، جوکر با پشت سر گذاشتن The Mask (با فروش ۳۵۰ میلیون دلار از بودجه ۲۳ میلیون دلاری) به پردرآمدترین فیلم دنیای کامیک بوک‌ها تبدیل می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)