خانهاخبار
مدیرعامل جدید HTC از تولید مجدد گوشی‌های پریمیوم می‌گوید

مدیرعامل جدید HTC از تولید مجدد گوشی‌های پریمیوم می‌گوید

مدیرعامل جدید HTC اخیرا در پنلی اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد دوباره گوشی‌های پریمیوم بسازد و وارد رقابت بازار موبایل شود. آن‌ها اشتباهات خود را پذیرفته‌اند اما آینده درخشانی را پیش رویشان می‌بینند.
۱۳۹۸/۷/۱۷

شرکت HTC بعد از معرفی HTC U19e در ماه ژوئن موبایل دیگری روانه بازار نکرده است. البته در ماه اوت دستگاهی به نام HTC Wilfire X نیز عرضه شد، اما چون این دستگاه توسط این شرکت ساخته نشده و صرفا از برند HTC استفاده می‌کند جزو این دسته قرار نمی‌گیرد.

حالا مدیرعامل جدید این شرکت، Yves Maitres، تایید کرده که HTC دوباره می‌خواهد وارد بازار گوشی‌های پریمیوم شود. مایترس که اخیرا در پنل TechCrunch Disrupt حضور یافته، ادغان می‌کند که آن‌ها از خیر بازار گوشی‌های هوشمند گذشته بودند.

او در خلال سخنان خود گفت: «HTC نوآوری در زمینه سخت‌افزارهای موبایل را متوقف کرده بود. شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ و اخیرا هوآوی سرمایه‌گذاری عظیمی در این حوزه انجام دادند، اما ما چنین کاری نکردیم، چون سرمایه‌گذاری ما به بخش واقعیت مجازی منتقل شده بود.»

image

با این حال طبق اعلام این مدیرعامل تازه‌وارد، آن‌ها قصد خروج کامل از بازار موبایل را ندارند. او گفت HTC می‌خواهد به تولید تلفن‌های هوشمند پریمیوم برای کشورهایی که تولید ناخالص ملی بالایی دارند ادامه دهد.

همان طور که مایترس می‌گوید این شرکت در چند وقت اخیر به دنبال توسعه کسب و کار واقعیت مجازی بوده و با معرفی محصولاتی مثل Vive Cosmos و سرویس اشتراکی Viveport Infinity فعالیت خود را در این زمینه گسترش داده. ولی استراتژی آن‌ها در بازار موبایل کمابیش جهت نامشخصی داشته است.

کسب و کار موبایل HTC در سال ۲۰۱۱ با تصمیمی اشتباه به ورطه سقوط افتاد. در آن زمان HTC بالاتر از سامسونگ و اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در آمریکا بود. آن‌ها از نظر فروش جهانی هم جایگاه پنجم را در اختیار داشتند. ولی ظهور شرکت‌های چینی مثل هوآوی و ZTE، و افزایش رقابت بین سامسونگ و اپل، باعث شد شرایط در سال ۲۰۱۲ این شرکت را به زانو درآورد.

گوگل در سال ۲۰۱۸ باقی مانده کسب و کار موبایل HTC را خرید و با کمک آن دست به تولید سری پیکسل زد. بعد از این معامله چند گوشی هوشمند دیگر مثل HTC Exodus عرضه شد که طبق اعلام این شرکت توانست انتظارات آن‌ها را از نظر میزان فروش برآورده کند. با این حال اوضاع وخیم این کمپانی باعث شد آن‌ها حتی از فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر بازار هم خارج شوند.

مسیر پیش رو

image

علی‌رغم آن که آمار و ارقامی از وضعیت کسب و کار موبایل HTC ارائه نشده است، اما مدیرعامل جدید این شرکت نسبت به آینده خوش‌بین به نظر می‌رسد. او می‌گوید: «HTC در زمان‌بندی خود مرتکب اشتباه شد. این اشتباه مهلک بود و ما داریم تاوان آن را می‌دهیم، ولی هنوز آن قدر نوآوری، خلاقیت و سرمایه داریم که بتوانیم خودمان را از آن اشتباه نجات دهیم.»

او وعده داد که گوشی‌های بعدی HTC از نظر سخت‌افزار و قابلیت‌های عکاسی در نوع خود بهترین خواهند بود. مایترس معتقد است که 5G می‌تواند شرایط بازار را تغییر دهد و همه چیز به سرعت پذیرش این فناوری توسط اپراتورها بستگی خواهد داشت. او گفت: «معتقدم که تا سال ۲۰۲۵ یا حتی زودتر شاهد نقطه عطفی در بازار خواهیم بود. فعالیت ما وابسته به سرعت پیاده‌سازی [فناوری 5G] توسط اپراتورهاست.»

نظر شما درباره نقش HTC در آینده بازار موبایل چیست؟ فکر می‌کنید این شرکت می‌تواند با حضور غول‌های بزرگی همچون اپل، سامسونگ، هوآوی و شیائومی حرفی برای زدن حوزه گوشی‌های پریمیوم داشته باشد؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی اکبر

۱۳۹۸/۷/۲۳
زمانی که تو همین برسی های سایت هایی مثل جی اس ام و دیجی کالا ، htc one , one max در کنار شاهکار اپل 5s که واقعا عالی بود ، بهترین گوشی سال معرفی شد من فکر نمیکردم همچین شرایطی براش ب وجود بیاد ، من چند گوشی اچ تی سی رو استفاده کردم ، صادقانه بگم تو زمان خودشون محشر بودن ، کیفیت ساخت بالا ، طراحی زیبا و خوش دست ، دوربین های با کیفیت ، صفحه نمایش های نسبتا خوب ، بلند گوهای بوم ساند در کنار محیط کاربری واقعا سریع و روانش واقعا یه انتخاب مناسب بودن ولی سیاست های غلط مدیراش این برندو نابود کرد ولی دقیقا مثل نوکیا اعتقاد دارم ک میتونن مجدد ب بازار برگردن اگه مثل قبل دستگاه های کامل و خوبی ارائه بدن و نواوری داشته باشن و خودم قطعا مجدد استفاده میکنم