خانهاخبار
دادگاه فدرال آمریکا ترامپ را از بلاک کاربران توئیتری منع کرد

دادگاه فدرال آمریکا ترامپ را از بلاک کاربران توئیتری منع کرد

دادگاه استیناف حوزه دوم ایالات متحده واقع در شهر نیویورک با صدور حکمی اعلام کرد که بر اساس متمم دوم قانونی اساسی ترامپ نمی‌تواند مخالفان خود را در توئیتر بلاک کند.
۱۳۹۸/۴/۲۱

یک دادگاه فدرال آمریکایی در حکمی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور، دونالد ترامپ، نمی‌تواند مخالفان خود را در توئیتر بلاک کند. این حکم در پی اعتراضاتی صادر می‌شود که نسبت به رفتار ترامپ در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

دادگاه استیناف حوزه دوم ایالات متحده واقع در شهر نیویورک اعلام کرد که چون ترامپ از شبکه اجتماعی توئیتر برای بیان مسائل مربوط به دولت استفاده می‌کند، نمی‌تواند دسترسی آمریکایی‌ها را به این اطلاعات مسدود سازد.

قاضی برینگتون دی. پارکر در حکم خود نوشت، بر اساس متمم اول قانون اساسی تمام مقاماتی که از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مردم عادی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند آن‌ها را از حق گفتگوی آنلاین آزاد محروم کنند.

دونالد ترامپ که در توئیتر حدود ۶۲ میلیون دنبال‌کننده دارد به صورت روزانه و مرتب نظرات سیاسی خود را درباره آمریکا و جهان در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. او تاکنون چند بار به خاطر اظهارنظرهای آتش‌افروزانه مورد انتقاد قرار گرفته و عده‌ای معتقدند که حساب کاربری او باید بسته شود. با این حال، توئیتر پارسال در دفاع از تصمیمات خود اعلام کرد که توئیت رهبران بزرگی نظیر ترامپ مورد توجه افکار عمومی هستند و مخفی کردن این نظرات صرفا مانع از دسترسی عموم مردم به محتوای موردنظرشان می‌شود.

توئیتر یک ماه پیش در خبری اعلام کرد که توئیت‌های مشکل‌دار رهبران جهانی را با برچسب‌های واضح علامت‌گذاری خواهد کرد، اما آن‌ها را حذف نمی‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)