خانهاخبار
گزارشات از بازگشت تاچ آیدی به آیفون‌های سال بعد خبر می‌دهند

گزارشات از بازگشت تاچ آیدی به آیفون‌های سال بعد خبر می‌دهند

طبق اعلام تحلیل‌گر شرکت Barclays، منابع زنجیره تامین اپل می‌گویند آیفون‌های سال بعد قرار است به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای مجهز شود، حسگری که می‌تواند اثر انگشت را از هر کجای صفحه تشخیص دهد.
۱۳۹۸/۳/۵

اپل در سال ۲۰۱۲ شرکت AuthenTec را به مبلغ ۳۵۶ میلیون دلار خریداری کرد. یک سال بعد آیفون ۵ اس معرفی شد که اولین دستگاه اپل با برخورداری از حسگر اثر انگشت بود. این حسگر با تاچ آیدی معروف خود تا سال ۲۰۱۷ یعنی تا هنگام معرفی آیفون X در پرچمداران اپل باقی ماند تا در نهایت با سیستم تشخیص چهره فیس آیدی جایگزین شود. نهایتا در سال ۲۰۱۸ هر سه مدل آیفون تاچ آیدی را با فیس آیدی تعویض کردند.

با این حال هنوز عده‌ای هستند که تاچ آیدی را به فیس آیدی ترجیح می‌دهند و می‌گویند که اولی گوشی آن‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر قفل‌گشایی می‌کرد. خبر خوب برای این دسته از کاربران این است که احتمالا در سال آینده شاهد بازگشت این قابلیت به آیفون خواهیم بود. به گزارش MacRumors، بلین کرتیس (Blayne Curtis)، تحلیل‌گر شرکت Barclays و همکار او اخیرا از چند شرکت در زنجیره تامین اپل بازدید کرده‌اند و به آن‌ها گفته شده که آیفون‌های سال ۲۰۲۰ به فناوری حسگر اثر انگشت آکوستیکِ درون صفحه‌ای مجهز خواهد شد. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا با لمس هر بخش از نمایشگر بتوانند دستگاه خود را قفل‌گشایی کنند. اپل ابتدای سال جاری میلادی پتنتی ثبت کرده بود که به این شرکت اجازه می‌داد سیگنال‌های صوتی را به تصویر رمزنگاری‌شده‌ای از اثر انگشت کاربر تبدیل کند. این فناوری سیستم تشخیص اثر انگشتی را شکل می‌دهد که خیلی سریع‌تر و بهتر از نمونه‌های فعلی کار می‌کند.

image

کرتیس در یادداشتی درباره بازدید خود از زنجیره تامین اپل می‌گوید آیفون‌های ۲۰۲۰ این شرکت از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر این، دوربین عقب این دستگاه‌ها قابلیت‌های اسکن سه بعدی خواهند داشت. این قابلیت در حال حاضر در دوربین جلوی آیفون موسوم به دوربین TrueDepth وجود دارد که از آن برای فیس آیدی استفاده می‌شود. اما طبق شایعات، احتمالا قرار است سنسور ارزان‌تر و ساده‌ترِ ToF به قاب پشتی آیفون‌های ۲۰۲۰ اضافه شود. سنسور ToF پرتوهای فروسرخ را به سوژه ارسال کرده و مدت زمانی را اندازه‌گیری می‌کند که طول می‌کشد تا این پرتوها به هدف برخورد کرده و به دوربین برگردد. به این ترتیب نقشه سه بعدی دقیقی از سوژه تهیه می‌شود.

کرتیس می‌گوید طبق اعلام منابع زنجیره تامین او، آیفون‌های ۲۰۱۹ امسال فاقد تاچ سه بعدی خواهند بود. این قابلیت به کاربر اجازه می‌داد با فشار قوی‌تر بر روی صفحه به گزینه‌هایی مثل گزینه‌های کلیک راست در کامپیوترها دسترسی داشته باشد. سال آینده قرار است هر سه آیفون اپل به پنل OLED مجهز شوند و ال جی امسال به صورت آزمایشی وظیفه تامین بخشی از این قطعات را برعهده می‌گیرند. کرتیس می‌گوید این غول بزرگ کره‌ای امسال ۱۰ تا ۳۰ درصد از نمایشگرهای OLED اپل را تامین می‌کند و مابقی ۷۰ درصد این پنل‌ها از سامسونگ تامین خواهد شد.

احتمال عرضه زودهنگام آیفون SE 2 در ابتدای سال آینده

image

همان طور که در رندرهای آیفون ۱۱ دیدیم، تغییر بزرگ آیفون‌های امسال اضافه شدن کادر مربوط به دوربین چندگانه در گوشه سمت چپ قاب پشتی این دستگاه‌هاست. آیفون ۱۱ و ۱۱ مکس قرار است دوبین سه‌گانه داشته باشند در حالی که آیفون ۱۱ آر به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد. دو پرچمدار اصلی اپل رم خود را از ۳ گیگ به ۴ گیگ ارتقا می‌دهند و تولید آن‌ها از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

نکته جذاب گزارش کرتیس این است که او می‌گوید برخی از تامین‌کنندگان اپل باور دارند که آیفون SE 2 ابتدای سال آینده به بازار می‌آید. این دستگاه همان مشخصات آیفون ۸ را خواهد داشت؛ یعنی نمایشگری ۴.۷ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ در کنار تراشه A11 بایونیک، دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد. با این حال عده دیگری از تامین‌کنندگان اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)