خانهاخبار
اگر موبایل خود را وارونه کنید عمر باتری آن افزایش می‌یابد

اگر موبایل خود را وارونه کنید عمر باتری آن افزایش می‌یابد

تحقیقات جدید دانشگاه کالتن‌ویل نشان می‌دهد که اگر از موبایل خود در حالت وارونه استفاده کنید، عمر باتری آن تا حدود 50 درصد افزایش می‌یابد.
۱۳۹۸/۱/۱۳

تلفن‌های هوشمند امروزی یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های موجود در جهان هستند. با این حال مشکل بزرگی وجود دارد که گریبان همه کاربران این گجت‌های هوشمند را گرفته است. اگر موبایل شما نوکیایی مربوط به دهه ۹۰ میلادی نیست، احتمالا هر روز مجبورید آن را شارژ کنید.

حالا به‌تازگی دانشگاه کالتن‌ویل تحقیقی منتشر کرده که نشان می‌دهد اگر از تلفن هوشمند خود به شکل وارونه استفاده کنید، عمر باتری آن احتمالا تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

این روش چگونه کار می‌کند؟

همان طور که احتمالا می‌دانید، اکثر تلفن‌های هوشمند موجود از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. تیم تحقیقاتی دانشگاه کالتن‌ویل پس از انجام تحقیقات گوناگون دریافت که استفاده از موبایل به صورت وارونه به باتری دستگاه اجازه می‌دهد عملکرد کارآمدتری داشته باشد. این تفاوت می‌تواند آن قدر زیاد باشد که عمر باتری را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

پروفسور آلن اسمیت، رئیس بخش تحقیقات دانشگاه، می‌گوید استفاده از گوشی در این حالت علاوه بر افزایش عمر باتری چند مزیت دیگر هم دارد:

تحقیق ما دریافت که عملکرد باتری‌های لیتیوم یونی در حالت وارونه خیلی بهتر است. این حالت باعث توزیع بهتر انرژی شده و در نتیجه مصرف آن را کاهش می‌دهد. آزمایشات ما نشان می‌دهد که وقتی از دستگاه استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را به شکل وارونه درون جیب‌تان قرار دهید تا عمر باتری افزایش یابد. این روش مزیت‌های زیادی دارد. مثلا وقتی گوشی را وارونه در دست می‌گیرید، به سختی می‌توانید متن‌های آن را بخوانید، بنابراین کمتر وبگردی می‌کنید و ویدیو می‌بینید. در نتیجه مصرف باتری بیشتر از قبل کاهش پیدا می‌کند.

image

یافته‌های این تحقیق باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان موبایل دست به معرفی آداپتورهایی برای پاسخگویی به تلفن در حالت وارونه بزنند. این سیستم از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری یا یک دانگل سخت‌افزاری عرضه می‌شود که جای ورودی و خروجی صدا را عوض می‌کند.

البته گفتنی است که این روش برای تلفن‌های عادی خانگی جواب نمی‌دهد، پس لطفا به خودتان زحمت امتحان کردن ندهید!

برای مطالعه گزارش کامل این تحقیق به این لینک مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تحقیق چه اثراتی بر دنیای موبایل خواهد داشت؟ آن را امتحان می‌کنید؟

آپدیت: همان طور که احتمالا متوجه شده‌اید، این خبر دروغ اول آوریل یا ۱۳ فروردین بود!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

arfpk

۱۳۹۸/۱/۱۴
خوب اوسکلا چرا باتریو تو گوشی بر عکس نمیسازن :))

mohammad

۱۳۹۸/۱/۱۴
سامسونگ این قابلیتو نداره روتیتش :((

عرفان

۱۳۹۸/۱/۱۳
بذار خودش خراب شه نمیخوایم تا اخر عمرمون گوشیه داشته باشیم

رضا

۱۳۹۸/۱/۱۳
دروغ سیزده???