خانهاخبار
MWC 2019: لپتاپ‌های MateBook X Pro و MateBook 14 معرفی شدند

MWC 2019: لپتاپ‌های MateBook X Pro و MateBook 14 معرفی شدند

هوآوی در کنفرانس ویژه خود در کنگره جهانی موبایل از دو لپتاپ MateBook X Pro و MateBook 14 با قابلیت‌های جذاب و سخت‌افزار قدرتمند رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۱۲/۵

با شروع کنفرانس هوآوی در MWC 2019 می‌توانستیم حدس بزنیم که احتمالا باید منتظر آپگرید لپتاپ‌های این شرکت باشیم. پس از معرفی Matebook 13 در خلال رویداد CES 2019، حالا زمان خودنمایی برادران بزرگ‌تر این محصول یعنی MateBook X Pro و MateBook 14 رسیده است. اگرچه میت‌بوک ایکس صرفا از نظر پردازنده نسبت به مدل قبلی خود ارتقا یافته، اما میت‌بوک ۱۴ دستگاهی کاملا جدید است که به خانواده لپتاپ‌های میت‌بوک اضافه شده است. این لپتاپ جدید بر توان عملکردی تمرکز دارد اما در عین حال از برخی ویژگی‌ها چشم‌پوشی کرده تا قیمت مناسبی داشته باشد.

MateBook X Pro

image

بگذارید ابتدا با MateBook X Pro شروع کنیم. طراحی این دستگاه تغییری نکرده است. وزن و ابعاد این لپتاپ مثل نسخه قبلی است، اما از نظر مشخصات سخت‌افزاری می‌توانیم تغییرات جالب توجه‌ای را ببینیم. MateBook X Pro از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند و کار پردازش‌های گرافیکی را به انویدیا سپرده است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، MateBook X Pro دو مدل دارد که یکی از پردازنده اینتل Core i7-8565U و دیگری از Core i5-8265U استفاده می‌کند که سرعت ساعت نسبتا بالاتری دارند و مصرف انرژی آن‌ها نیز به صرفه‌تر است. این دستگاه همچنین در دو مدل با پردازنده‌های گرافیکی GeForce MX150 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 VRAM و GeForce MX250 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 VRAM به بازار می‌آید. علاوه بر این، MateBook X Pro را می‌توانید با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی PCIe NVM SSD تهیه کنید.

این لپتاپ نمایشگری ۱۳.۹ اینچی از نوع IPS دارد که رزولوشن پیکسل‌های آن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و نسبت کنتراست آن ۱۵۰۰:۱ است. این صفحه نمایش همچنان لمسی است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد.

باتری MateBook X Pro از نوع ۵۷.۴ واتی است ولی هوآوی می‌گوید به خاطر بهبود سخت‌افزار این باتری نسبت به باتری لپتاپ قبلی آن‌ها بهتر عمل می‌کند. علاوه بر این، در این محصول برای امنیت بیشتر یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است.

متاسفانه وبکم این میت‌بوک هنوز سنسوری ۱ مگاپیکسلی دارد که برای سال ۲۰۱۹ ناامیدکننده به نظر می‌رسد. با توجه به این که قیمت سنسورهای بالاتر آن‌قدرها زیاد نیست، احتمالا دلیل استفاده از این سنسور مکانیزم بازشونده این دوربین است.

MateBook X Pro در بخش ارتباطات یک کانکتور USB-C Thunderbolt 3، دو پورت استاندارد USB-C و یک پورت معمولی USB-A دارد.

عرضه جهانی این دستگاه به زودی آغاز می‌شود، ولی این لپتاپ از ماه مه به بازار آمریکا خواهد رفت.

MateBook 14

image

MateBook 14 می‌خواهد شکاف میان MateBook X و MateBook D را پر کند. این لپتاپ سخت‌افزار قدرتمندی دارد ولی قیمت آن به گرانی مدل X نیست. همچنین وزن میت‌بوک ۱۴ فقط ۱.۴۹ کیلوگرم است.

این دستگاه نمایشگری با نسبت تصویر ۳:۲ و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که از نوع IPS لمسی و با کنتراست 1000:1 است.

دو قابلیت جذاب و جدید تهیه اسکرین‌شات با ژست‌های حرکتی و Eye comfort به این دستگاه اضافه شده که البته وجود دومی با توجه به قابلیت‌های ویندوز ۱۰ کمی جای سوال دارد.

علاوه بر این، استفاده از حاشیه‌های نازک‌ها باعث شده هوآوی دوربین این لپتاپ را مثل میت‌بوک ایکس به کیبورد دستگاه منتقل کند. بنابراین این دوربین نیز به هنگام نیاز می‌تواند باز شده و مورد استفاده قرار بگیرد تا مشکل از باب حریم خصوصی هم نداشته باشد. در نتیجه نسبت صفحه به بدنه این لپتاپ ۹۰ درصد است.

میت‌بوک ۱۴ از پردازنده Core i7-8565U اینتل به همراه گرافیک GeForce MX250 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 استفاده می‌کند. پیکربندی این لپتاپ در بخش رم و حافظه داخلی مشابه میت‌بوک ایکس پرو است.

یکی از قابلیت‌های جالب این دستگاه استفاده از فن Shark Fin 2.0 است که کار خنک‌سازی را ۱۸ درصد بهتر انجام می‌دهد. سایر ویژگی‌های جذاب این محصول شامل اسکنر اثر انگشت، پشتیبانی از آخرین نسخه WiFi و بلوتوث و بلندگوهایی است که با فناوری اتموس کالیبره شده و صدای فوق العاده‌ای دارد.

این لپتاپ دو پورت USA-A، یک پورت USB-C عادی، یک درگاه HDMI و جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد که می‌تواند از دو مانیتور به صورت همزمان استفاده کند. البته از آن‌جایی که میت‌بوک ۱۴ با پورت USB-C شارژ می‌شود، نمی‌توانید به طور همزمان آن را شارژ و به نمایشگر ثانویه وصل کنید.

ظرفیت باتری میت‌بوک ۱۴ مثل میت‌بوک ایکس است و هوآوی می‌گوید این دستگاه می‌تواند تا ۱۵ ساعت بی‌وقفه ویدیو پخش کند. علاوه بر این، با ۱۵ دقیقه شارژ امکان ۳ ساعت کاربری از این دستگاه را خواهید داشت.

این مدل در سه رنگ طلاییِ صورتی، خاکستری فضایی و نقره‌ای اسرارآمیز به بازار می‌آید. قیمت و زمان عرضه میت‌بوک ۱۴ هنوز اعلام نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)