خانهاخبار
سری گلکسی S10 اواسط اسفند به بازار می‌آید

سری گلکسی S10 اواسط اسفند به بازار می‌آید

مطابق تازه‌ترین گزارش مربوط به سری گلکسی اس 10، پرچمداران جدید سامسونگ اوایل ماه مارس میلادی یا اواسط اسفند به بازار عرضه می‌شوند. اما نام مدل ارزان این سری احتمالا لایت نخواهد بود.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

این روزها خبرهای زیادی درباره نسل بعدی پرچمداران سامسونگ شنیده می‌شود، و اگرچه همه منابع ادعا می‌کنند که اطلاعاتشان در خصوص این محصولات صحیح است، ولی تا زمانی که این شرکت کره‌ای تلفن‌های هوشمند خود را به صورت رسمی معرفی نکند، به هیچ عنوان نمی‌توان درستی یا نادرستی این ادعاها را تایید کرد.

همان طور که قبلا به اطلاع‌تان رساندیم، سری جدید گلکسی اس ۱۰ در تاریخ اول اسفند، یعنی درست چند روز قبل از کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شود، بنابراین تا آن تاریخ کار خاصی به جز صبر کردن از دست ما بر نمی‌آید.

با این حال، بر اساس استراتژی سامسونگ می‌توانیم حدس بزنیم که برخی از ویژگی‌های سری گلکسی اس ۱۰ با پرچمداران قبلی برند گلکسی اس مشترک باشد. یکی از این موارد که بعید است به این زودی‌ها تغییر کند، معرفی محصولات گلکسی اس است که همیشه در سه‌ماهه نخست سال اتفاق می‌افتد.

عرضه محصولات نیز معمولا یک الی دو هفته بعد از معرفی رسمی صورت می‌گیرد. به این ترتیب و با توجه به گزارش جدید وبسایت GSMArena، امسال هم باید حدود دو هفته منتظر بمانیم تا گلکسی اس ۱۰ به طور رسمی وارد بازار شود.

قیمت، تاریخ عرضه و رنگ‌ها

image

همه مدل‌های گلکسی اس ۱۰ ظاهرا در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) به بازار می‌آیند، هرچند ممکن است در برخی از کشورها این عرضه با کمی تاخیر انجام شود.

در این گزارش جدید اطلاعات تازه‌ای درباره قیمت پرچمداران جدید سامسونگ اعلام نشده، اما قبلا در خبری افشا شده بود که قیمت‌گذاری سری گلکسی اس ۱۰ در اروپا از قرار زیر خواهد بود:

  • سامسونگ گلکسی S10E (یا لایت): ۷۷۹ یورو برای مدل ۴ گیگ رم + ۱۲۸ حافظه داخلی
  • سامسونگ گلکسی S10 عادی: ۹۲۹ یورو برای مدل ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، و ۱۱۷۹ یورو برای مدل ۸ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی
  • سامسونگ گلکسی S10 پلاس: ۱۰۴۹ یورو برای مدل ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، ۱۲۹۹ یورو برای مدل ۸ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی، و ۱۵۹۹ یورو برای مدل ۱۲ گیگ رم + ۱ ترابایت حافظه داخلی

البته این قیمت‌ها برای بازار آمریکا کمتر خواهد بود چون در این کشور مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد. علاوه بر این، سامسونگ احتمالا تخفیفات ویژه‌ای برای بازار ایالات متحده در نظر می‌گیرد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت مدل عادی گلکسی اس ۱۰ (با ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی) حدود ۸۵۰ دلار باشد و مدل گلکسی اس ۱۰ پلاس (با ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی) نیز بیش از ۹۵۰ دلار نباشد.

هرچند مدل پریمیوم گلکسی اس ۱۰ پلاس که از ۱۲ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند احتمالا چیزی فراتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، ولی سایر مدل‌های پرچمدار جدید سامسونگ در بازار آمریکا آن قدرها که پیش‌بینی می‌شود گران نخواهد بود.

سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ همچنین در سه رنگ مشکی، سفید و سبز دریایی به بازار عرضه می‌شود، اما برخی از مدل‌های آن ممکن است دارای رنگ‌های اضافه‌تری مثل آبی و زرد باشد.

اسم مدل سوم لایت نخواهد بود

image

نکته دیگری که در این گزارش جدید قابل توجه است به ارزان‌ترین نسخه گلکسی اس ۱۰ مربوط می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد نماینده سامسونگ گفته اگرچه گلکسی اس ۱۰ قطعا در سه اندازه مختلف به بازار عرضه می‌شود، ولی نام کوچک‌ترین مدل این سری گلکسی اس ۱۰ لایت نخواهد بود.

این مدل از نمایشگری ۵.۸ اینچی استفاده می‌کند، در حالی که مدل عادی و پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۴ اینچی هستند.

علاوه بر این، این سه دستگاه در برخورداری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون و استفاده از اندروید ۹ پای با یکدیگر اشتراک خواهند داشت. اما مشخصات فنی و روش طراحی آن‌ها با هم فرق می‌کند.

مهم‌ترین نکته این است که هر سه مدل مزبور از چیپست و مقدار رم مشابه‌ای استفاده می‌کنند، با این تفاوت که گلکسی اس ۱۰ پلاس یک مدل پریمیوم با مشخصات ۱۲ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

اگرچه پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ از نظر طراحی تغییرات زیادی کرده‌اند، ولی این اتفاق نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر قیمت‌گذاری آن‌ها داشته باشد. به‌علاوه، هرچند سری گلکسی اس ۱۰ از زمان معرفی سری اولیه گلکسی اس در سال ۲۰۱۰ گران‌ترین محصول این شرکت به حساب می‌آید، اما قیمت نهایی این محصول، خصوصا در آمریکا، آن قدرها که گفته می‌شود بالا نخواهد بود.

با وجود این که خیلی از بازارها حساسیت زیادی نسبت به قیمت دارند، ولی موفقیت سری گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی به این بستگی دارد که مشتریان تا چه حد تغییرات طراحی این محصولات (مثل دوربین سه‌گانه و حفره دوربین سلفی) را بپذیرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sahand

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
نسخه لایت 6 گیگ رم داره پایه خود Gsmarena گفته

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
جدالش با p30 دیدنیه. مثل خروس‌لاری میوفتن به جان هم??