خانهاخبار
اپ استور امسال دو برابر گوگل پلی، اپلیکیشن میلیون دلاری جدید داشت

اپ استور امسال دو برابر گوگل پلی، اپلیکیشن میلیون دلاری جدید داشت

اپ استور در سال 2018 موفق شد دو برابر بیشتر از گوگل پلی اپلیکیشن‌هایی داشته باشد که امسال برای نخستین بار توانستند بیش از یک میلیون دلار درآمد کسب کنند.
۱۳۹۷/۱۰/۲
image

اپل در طول تاریخ همواره از حیث توانایی توسعه‌دهندگان در کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها نسبت به گوگل پلی بهتر بوده است. امروز، در گزارش جدیدی که از شرکت Sensor Tower منتشر شده می‌توان دید که این موضوع برای تجارت تولیدکنندگان اپلیکیشن چه معنایی دارد. بر این اساس، اپ استور در سال ۲۰۱۸ توانسته حدود دو برابر بیشتر از گوگل پلی اپلیکیشن میلیون دلاری تولید کند.

مطابق تحلیل‌های صورت گرفته، ۱۶۴ تولیدکننده برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ توانستند از طریق اپ استور یک میلیون دلار درآمد خالص کسب کنند. این رقم دو برابر بیشتر از ۸۸ تولیدکننده‌ی گوگل پلی بوده است.

با این حال، هرچند اپ استور از نظر تعداد اپلیکیشن‌های میلیون دلاری جدید فاصله‌ی زیادی با گوگل پلی دارد، ولی سرعت رشد تولیدکنندگان میلیون دلاری در فروشگاه گوگل بسیار زیاد است.

image

Sensor Tower می‌گوید اپ استور آمریکا در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۴۳ تولیدکننده‌ی میلیون دلاری جدید داشت. آن‌ها امسال با رشد ۱۵ درصدی توانستند این رقم را به ۱۶۴ برسانند. در همین حال، گوگل پلی هم سال گذشته ۷۱ تولیدکننده‌ی میلیون دلاری داشت، اما امسال با ۲۴ درصد افزایش این مقدار را به ۸۸ تولیدکننده رساند.

طبیعی است که بخش بزرگی از این تولیدکنندگان جدید بازی‌ها بودند، چرا که این گروه بخش عمده‌ی درآمد سالانه‌ی اپ استور را تشکیل داده است. در سال ۲۰۱۸، ۵۴ مورد از ۱۶۴ تولیدکننده‌ی میلیون دلاری اپ استور بازی بودند. در میان این ۵۴ مورد نیز جایگاه نخست در اختیار بازی Marvel Strike Force قرار دارد که امسال موفق شد ۱۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.

با این وجود، در سال جاری درصد بازی‌های میلیون دلاری جدید علی‌رغم رشد سایر دسته‌بندی‌ها ۱۰ درصد کاهش یافت. برای مثال،  نسبت به سال قبل، دسته‌بندی Lifestyle از ۵ به ۱۰ درصد و دسته‌بندی Health & Fitness از ۶ به ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

در گوگل پلی اکثر (۶۵ درصد) اپلیکیشن‌های میلیون دلاری جدید بازی‌ها بودند، در حالی که سهم بازی‌ها در اپ استور فقط ۳۳ درصد بود. جایگاه دوم گوگلی‌ها مربوط به دسته‌ی Social است که ۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

image
image

با این همه، هر دوی این فروشگاه‌ها در سال جاری شاهد رشد میزان دانلود و صرف هزینه‌ کاربران خود بود. در مقیاس جهانی، تا اواسط دسامبر، این دو فروشگاه توانستند مجموعا ۱۱۳ میلیارد دانلود و ۷۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)