خانهاخبار
پنی مارشال کارگردان زن هالیوود در سن 75 سالگی درگذشت

پنی مارشال کارگردان زن هالیوود در سن 75 سالگی درگذشت

پنی مارشال سازنده آثار موفقی همچون بزرگ و بیداری به علت عوارض ناشی از دیابت جان خود را از دست داد. او در هنگام مرگ 75 ساله بود.
۱۳۹۷/۱۰/۱

پنی مارشال کارگردان زن امریکایی خالق آثار بزرگی همچون بزرگ، بیداری و لیگ خودشان در سن 75 سالگی به علت عوارض ناشی از بیماری دیابت جان خود را از دست داد.

image

 

مارشال در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 به عنوان ستاره تلویزیونی در نمایش تلویزیونی «لاورن و شرلی» شناخته می شد.  پس از آن مارشال پا به عرصه کارگردانی گذاشت و به یکی از موفقترین زنان کارگردان تاریخ هالیوود بدل گردید. با این حال، کودکان دهه 80 و 90 او را به خاطر تلاش های خستگی ناپذیری می شناسند که او را به این عنوان مطرح نمود.

اولین فیلم او کمدی جامپین با بازی ویستی گلدبرگ است. پس از آن  مارشال یکی از فیلمهای نمادین خود را به نام بزرگ ساخت. در این فیلم او با بازیگر بزرگی همچون تام هنکس همکاری نمود. فیلم داستان پسر جوانی را نقل می کند که آرزو دارد به یک مرد بزرگی تبدیل شود. این فیلم تداعی کننده بخشی از فرهنگ امروز جامعه است. (برای درک بیشتر فیلم Shazam را ببینید)

image

 

پس از آن مارشال دوباره تیم خودجمع آوری کرد و فیلم لیگ خودشان را با موضوع تیم بِیسبال زنان در جنگ جهانی دوم ساخت. تام هنکس، جینا دیویس، لوری پتی، مدونا و رزی او دانل هنرپیشگان اصلی این فیلم هستند. لیگ خودشان از شاخص ترین و مهم ترین فیلم های دهه 90 هالیوود به شمار می رود.

پنی مارشال با تمام این موفقیت ها، خود را به عنوان یک استعداد واقعی هم در جلوی دوربین و هم در پشت آن، معرفی نمود. شخصیت منحصر به فرد و حس شوخ طبعی او باعث شد تا خود را تقریبا جدا از هر کس دیگری در هالیوود معرفی کند که خدماتش منحصر به فرد می باشد. او شخصیتی شوخ تبع و هنرمندی به معنای واقعی بود که جامعه هنری دلتنگ او خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۱۰/۲
آقا خیلی عجیبه محرم اومد و رفت جی اس ام حتی یک پیام تسلیت نزد...
حالا به من چه که کارگردان زن هالیوود مرده.