خانهاخبار
گوشی‌های مهمی که در سال 2019 معرفی می‌شوند

گوشی‌های مهمی که در سال 2019 معرفی می‌شوند

به نظر شما چه گوشی‌های هوشمندی در سال 2019 معرفی می‌شوند و چه قابلیت‌هایی با خود به همراه می‌آورند؟
۱۳۹۷/۹/۱۸

در حالی که به آغاز سال 2019 میلادی نزدیک می‌شویم، شایعه‌های بسیاری درباره گوشی‌هایی که انتظار می‌رود در خلال آن معرفی شوند، منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم این شایعه‌ها را جمع بندی کنیم و به مهم‌ترین مدل‌هایی بپردازیم که کاربران بی‌صبرانه منتظر ورودشان به بازار هستند.

برخی از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند دیگر روند معرفی محصولات خود را طی چرخه مشخصی به صورت سالانه اجرا می‌کنند و به همین خاطر درباره پیش بینی معرفی محصولات آینده‌شان کمی مطمئن هستیم. درباره برخی این گوشی‌ها اطلاعات بیشتری داریم اما از آنجا که زمان زیادی تا معرفی و عرضه‌شان باقی مانده، همچنان فرصت برای ایجاد تغییر هم در آن‌ها بسیار است. از طرفی اگر همچنان مایل هستید تا نمایی کلی را از این گوشی‌ها ببینید، با ما همراه باشید.

تمرکز اصلی در گوشی‌های 2019 روی کاهش اندازه ناچ و حتی حذف آن است چراکه کاربران دیگر مایل هستند صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه ببینند و از هر چیز دیگری که در این طراحی بی نظیر خلل ایجاد کند، بیزار هستند. برخی سازندگان قرار است با تعبیه سوراخ کوچک در پنل به این طراحی بدون حاشیه و لبه تا لبه دست پیدا کنند و برخی دیگر هم احتمالا از طراحی کشویی در بدنه بهره می‌برند. البته احتمال‌های دیگری هم در این زمینه وجود دارد و برخی سازندگان پیشرو ما را در آینده با طراحی‌های نوین و خلاقانه خود شگفت‌زده خواهند کرد. در سال 2019 همچنین شاهد بهبود در عملکرد کلی سیستم و پردازش، دوربین و بهبود در بسیاری موارد و زمینه‌های دیگر خواهیم بود.

گوشی‌هایی که انتظار می‌رود در نیمه اول سال 2019 معرفی شوند:

  • سری گلکسی اس 10 سامسونگ
  • گلکسی اف (فلکس) سامسونگ
  • G8 ThinQ ال جی
  • Xperia XZ4 سونی
  • نوکیا 9
  • P30 و P30 Pro هوآوی
  • OnePlus 7
  • BlackBerry Key3

گوشی‌هایی که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2019 معرفی شوند:

  • گلکسی نوت 10 سامسونگ
  • Pocophone F2 شیائومی
  • Moto Z4 موتورولا (لنوو)
  • سری آیفون‌های 2019 اپل
  • پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل
  • OnePlus 7T
  • V50 ThinQ ال جی
  • Mate 30 و Mate 30 Pro هوآوی
  • Razer Phone 3
  • Mi MIX 4 شیائومی

نیمه اول 2019

خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

زمان موردانتظار: فوریه تا آوریل 2019

image

سامسونگ احتمالا این سری تازه را با 3 مدل تازه معرفی می‌کند و هر سه مدل هم در پردازنده داخلی تازه که با معماری 7 نانومتری توسعه یافته است، مشترک هستند. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که گلکسی اس 10 بسیار پرسرعت‌تر از خانواده گلکسی اس 9 خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم، شایعه شده است که 3 مدل گلکسی اس 10 معرفی می‌شود. به همین خاطر مهم‌ترین شایعه‌ها درباره سه مدل را برای شما جمع‌بندی می‌کنیم:

گلکسی اس 10 لایت ارزان با اسم رمز Beyond 0:

  • صفحه نمایش تخت 5.8 اینچی
  • حسگر فیزیکی اثرانگشت در کناره بدنه
  • دوربین اصلی تکی (دوگانه)
  • دوربین سلفی تکی

گلکسی اس 10 نسخه استاندارد با اسم رمز Beyond 1:

  • صفحه نمایش خمیده اینفینیتی 6.1 اینچی
  • حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش
  • دوربین سلفی تکی
  • دوربین اصلی دوگانه (لنز استاندارد و تله فوتو)

گلکسی اس 10 پلاس با اسم رمز Beyond 2:

  • صفحه نمایش خمیده اینفینیتی 6.44 اینچی
  • حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش
  • دوربین سلفی دوگانه
  • دوربین اصلی با لنزهای سه گانه (استاندارد، تله فوتو و زاویه باز)

گلکسی فلکس سامسونگ

زمان موردانتظار: نیمه اول سال 2019

image

سامسونگ اولین گوشی هوشمند منعطف خود را در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خیلی کوتاه به نمایش درآورد. این گوشی به وضوح دیده نشد اما همان نمایش کوتاه هم کافی بود تا به این نتیجه برسیم که گلکسی فلکس یک گوشی انقلابی است.

گوشی هوشمندی که سامسونگ به نمایش درآورد، با ضخامتی بیش از گوشی‌های هوشمند رایج امروزی توسعه یافته بود و فرم کلی آن هم مستطیلی به نظر می‌رسید.

G8 ThinQ ال جی

زمان موردانتظار: فوریه – آوریل 2019

image

هنوز اطلاعات چندانی درباره G8 ThinQ در دست نیست اما می‌دانیم که در دست توسعه قرار دارد و احتمالا بهترین گوشی ال جی در نیمه اول سال آینده خواهد بود. در حال حاضر پیش بینی ما درباره G8 ThinQ حول محور پتنتی از ال جی با طراحی کاملا بدون حاشیه شکل می‌گیرد که بریدگی کوچک سوراخ مانندی برای تعبیه دوربین سلفی احتمالا دوگانه در آن در نظر گرفته شده است. چنین طراحی خلاقانه‌ای قطعا می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند اما انتشار پتنت الزاما بدین معنی نیست که به زودی شاهد تحقق این طراحی‌ها خواهیم بود.

انتظار می‌رود که ال جی گوشی G8 را هم مانند V40 به دوربین اصلی سه گانه (لنز استاندارد بعلاوه لنزهای تله فوتو و زاویه باز) در پنل پشتی مجهز کند. در خلال سال‌های اخیر باتری گوشی‌های ال جی همواره نقطه ضعف آن‌ها بوده است و انتظار می‌رود که در سال 2019 شاهد بهبود در این وضعیت باشیم.

Xperia XZ4 سونی

زمان موردانتظار: فوریه – ژوئن 2019

image

در حالی که برخی کمپانی‌ها همچنان سالی یک گوشی سطح بالا معرفی می‌کنند، سونی مدتهاست که هر شش ماه یک پرچمدار تازه روانه بازار می‌سازد. به همین خاطر انتظار می‌رود که پرچمدار تازه Xperia XZ4 در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 در فوریه سال آینده در بارسلونا معرفی شود. عرضه نهایی گوشی‌های سونی معمولا چند ماهی به طول می‌انجامد و پیش بینی می‌شود که Xperia XZ4 هم نهایتا تا مه یا ژوئن در دسترس کاربران قرار گیرد.

اما از Xperia XZ4 چه انتظاری داریم؟ پردازنده داخلی کوالکام اسنپ‌دراگون 855 (اولین پردازنده موبایلی کوالکام با معماری 7 نانومتری) بعلاوه دوربین قدرتمند و راهبری ژستی که در گوشی‌های 2018 سازنده خبری از آن‌ها نبود.

Nokia 9

زمان موردانتظار: فوریه – مارس 2019

image

مفهوم گوشی هوشمندی با چندین دوربین در پنل پشتی ممکن است سرانجام با پرچمدار Nokia 9 محقق شود. این گوشی احتمالا در سال 2019 و با برند PureView به همراه مشخصات سطح بالای متعددی معرفی می‌شود تا نوکیا را با یک گوشی سطح بالا و چشمگیر دوباره به صدر برندهای محبوب بازگرداند.

به نظر می‌رسد که نوکیا مدتهاست گوشی Nokia 9 را در دست توسعه دارد. حالا که کوالکام هم پردازنده موبایلی 7 نانومتری خود را معرفی کرده، ظاهرا فرصت مناسبی برای HMD پیش آمده است تا جاه طلبی خود را در عرصه دوربین‌های چندگانه و پردازش قابل توجه سرانجام به حقیقت پیوند بزند.

P30 و P30 Pro هوآوی

زمان موردانتظار: مارس – آوریل 2019

image

 

شهرت و محبوبیت کمپانی چینی هوآوی در سرتاسر جهان در حال گسترش است. P30 و P30 Pro قرار است جانشینان خانواده P20 باشند و انتظار می‌رود که از سیستم تشخیص چهره پیشرفته و حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش که Mate 20 Pro هم به آن‌ها مجهز شده است بهره ببرند. علاوه بر این موارد انتظار می‌رود که شاهد بهبودهایی در عملکرد دوربین هم باشیم.

این گوشی‌ها همچنین به پردازنده Kirin 980 مجهز می‌شوند و پیش بینی می‌شود که نسخه‌های تازه‌ای از آن‌ها با امضای هوآوی و در رنگ‌های گرادیان عرضه شوند.

OnePlus 7

زمان موردانتظار: ژوئن 2019

image

 

وان پلاس احتمالا کمپانی مورد علاقه آن دسته از کاربران اندرویدی است که طرفدار عملکرد و سرعت بالا هستند. این کمپانی یک تیم اختصاصی از مهندسانی به استخدام خود درآورده است که وظیفه‌شان مخصوصا تلاش برای کاهش حداکثری باگ و لگ در عملکرد دستگاه‌های هوشمند است تا بدین ترتیب تجربه روان و پرسرعتی را به کاربران خود ارائه دهند. همین رویکرد کمک کرده است وان پلاس به برندی با محبوبیت و فروش بالا و همچنین کاربران راضی تبدیل شود.

انتظار می‌رود که وان پلاس در سال 2019 عملکرد کلی دوربین را هم بهبود ببخشد چراکه گوشی‌هایش از این نظر کمی از سایر پرچمداران رقیبان عقب هستند.

BlackBerry Key3

زمان موردانتظار: ژوئن 2019

image

 

در سال 2019 هم احتمالا شاهد عرضه شدن یک گوشی هوشمند با صفحه کلید فیزیکی خواهیم بود که انتظار می‌رود BlackBerry Key3 نامیده شود. همچنان کاربرانی وجود دارند که طرفدار گوشی‌ هوشمندی با صفحه کلید فیزیکی هستند و این مدل‌ها رضایت آن‌ها را به خوبی جلب می‌کنند. اگر BlackBerry Key3 به پردازنده قدرتمند مجهز شود و دوربین توانمندی هم داشته باشد، می‌تواند به گوشی ارزشمند و محبوبی در سال 2019 تبدیل شود.

نیمه دوم سال 2019

گلکسی نوت 10 سامسونگ

زمان موردانتظار: اوت – سپتامبر 2019

image

سامسونگ پس از رسوایی انفجار باتری در نوت 7 تلاش خود را به کار بست تا وجهه مخدوش خود را با معرفی مدل‌های بهتر اصلاح کند. نوت 8 و نوت 9 گوشی‌های قدرتمندی حاصل این تلاش‌های بی وقفه هستند که نوت 9 هم از باتری بزرگ و قدرتمند 4000 میلی امپر ساعتی قدرت می‌گیرد. انتظار می‌رود که گلکسی نوت 10 با سرعت بیشتر و باتری توانمندتری عرضه شود و علاوه بر بهبود در دوربین همچنین شاهد افزوده شدن برخی قابلیت‌ها به قلم استایلوس آن باشیم.

Pocophone F2 شیائومی

زمان موردانتظار: اوت – سپتامبر 2019

image

Pocophone F1 یکی از شگفتی‌های بزرگ سال 2018 بود؛ گوشی هوشمند توانمندی با قیمت 350 دلار که پردازنده داخلی پرچمدار، باتری بزرگ و همچنین عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت.

امیدواریم که نسل تازه این سری به نام Poco F2 همچنان گوشی ارزان قیمتی با قابلیت‌های سطح بالا باقی بماند. این گوشی احتمالا در ماه اوت معرفی خواهد شد.

Moto Z4

زمان موردانتظار: اوت – سپتامبر 2019

image

حدودا 3 سال از زمانی که موتورولا اکسسوری‌های آهنربایی موتوماد خود را معرفی کرد، زمان می‌گذرد. از طرفی در آن سال‌ها ایده ماژولار پرطرفدار بود اما حالا دیگر محبوب نیست و انتظار می‌رود که رویکرد سازنده در سال آینده با Moto Z4 تغییر یابد. Moto Z4 این بار باید با تأکید و تمرکز بر عملکرد، دوربین و دوام باتری توسعه پیدا کند.

سری 2019 آیفون‌های اپل

زمان موردانتظار: سپتامبر 2019

image

مهم‌ترین گوشی‌های هر سال از نظر میزان و آمار فروش همچنان آیفون‌های اپل هستند.

هنوز برای پیش بینی جزئیات گوشی‌های 2019 اپل زود است اما انتظار می‌رود که همچنان شاهد رونمایی از 3 مدل آیفون قیمت بالا باشیم.

اپل تیم اختصاصی برای توسعه پردازنده داخلی موبایل در اختیار دارد و انتظار می‌رود که پردازنده آینده این غول تکنولوژی در سال آینده هم در صدر بهترین‌ها قرار گیرد. همچنین شگفت‌زده نخواهیم شد اگر این سازنده سال 2019 پردازنده گرافیکی اختصاصی خودش را توسعه دهد و برخی جزئیات درباره عینک واقعیت افزوده‌اش را هم منتشر کند. پیش بینی می‌شود که حاشیه‌های صفحه نمایش در آیفون‌های آینده اپل از آنچه در مدل‌های امسال شاهدش بودیم هم باریک‌تر طراحی شود.

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل

زمان موردانتظار: اکتبر 2019

image

اکتبر هر سال ماه شلوغی از نظر معرفی دستگاه‌های تازه به شمار می‌رود اما ستاره آن در سال 2019 احتمالا خانواده تازه پیکسل‌های گوگل خواهد بود.

پیکسل‌ها همواره از بهترین دوربین‌ها بهره‌مند بوده‌اند و این موضوع در نسل چهارم بهبود می‌یابد. گوگل امسال به خاطر طراحی ناچ بزرگ روی مدل پیکسل 3 ایکس ال مورد انتقاد قرار گرفت اما انتظار می‌رود که این رویکرد را در سال 2019 دستخوش تغییر کند.

مهم‌ترین نکته درباره پیکسل 4 در سال آینده سطح در دسترس قرار گرفتنش است. امیدوار هستیم که گوگل سرانجام در این باره تمهیدی جدی بیندیشد و پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را در بازارهای گسترده‌ای عرضه کند.

OnePlus 7T

زمان موردانتظار: اکتبر 2019

image

انتظار می‌رود که یک ماه پس از OnePlus 7 شاهد معرفی OnePlus 7T باشیم. این گوشی نسبت به نسخه استاندارد در بسیاری موارد بهبود می‌یابد و از نظر ظاهری هم تنها تفاوت اندکی میانشان دیده خواهد شد.

V50 ThinQ ال جی

زمان موردانتظار: اکتبر 2019

image

دومین گوشی مهم ال جی در سال 2019 احتمالا V50 ThinQ نام دارد که البته بسیاری از قابلیت‌های آن با G8 مشترک خواهد بود.

هنوز اطلاعات چندانی درباره این گوشی در دسترس نیست اما انتظار می‌رود که سیستم دوربین اصلی آن سه گانه باشد و با تمرکز بر تجربه منحصر به فرد پخش موسیقی و توانمندی دوربین توسعه پیدا کند.

Mate 30 Pro و Mate 30 هوآوی

زمان موردانتظار: اکتبر 2019

image

خانواده Mate 20 اخیرا معرفی شدند و هنوز برای پیش بینی مشخصات نسل بعدی آن‌ها زود است اما به همین نکته بسنده می‌کنیم که خانواده Mate 30 هم پرچمدار هستند.

Razer Phone 3

زمان موردانتظار: اکتبر 2019

image

گوشی‌های گیمینگ به ترندی محبوب تبدیل شده‌اند و Razer Phone 3 هم احتمالا از آن گوشی‌های گیمینگ محبوب در اواخر سال 2019 خواهد بود. Razer اولین کمپانی بود که صفحه نمایش با نسبت تصویر بالا را معرفی کرد. این قابلیت مخصوصا در میان محصولات گیمینگ مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

Razer Phone 3 نه تنها در بخش عملکرد گیمینگ بلکه در برخی جهات دیگر هم باید تغییر کند تا به گوشی محبوب‌تری درمیان کاربران تبدیل شود. برای مثال دوربین و دوام باتری در این گوشی گیمینگ تازه باید بهبود یابد تا بتواند با سایر رقیبان سطح بالای خود رقابت کند.

Mi Mix 4 شیائومی

زمان موردانتظار: نوامبر 2018

image

شیائومی در خلال سال‌های اخیر برخی گوشی‌های پیشرو از نظر تکنولوژی و طراحی ظاهری را توسعه داده است و سری Mi MIX هم نمونه بارزی از این ادعا به شمار می‌رود. این سری بدون حاشیه تمام صفحه در سال 2019 هم عضو تازه‌ای با عملکرد سریع، طراحی بدون حاشیه و دوربین بهبود یافته خواهد داشت که همچنان با ظاهری شکیل و مدرن توسعه پیدا می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۸/۱/۲
ب نظر من آیفون و سامسونگ و هواوی و بلکبری و شیائومی و سونی و ال جی هرکدوم ی خوبی هایی دارن ک از بقیه ممتاز نشون میدن ی سری عاشق رابط کاربری آیفونن ی سری دوست دارن قلم نوت 9 دستشون بگیرن و ی سری عاشق دوربینای سونی هستند دلیل نمیشه ک بگیم ال جی چون فلان گوشیش این مشکلو داره بدرد نمیخوره یا سامسونگ بخاطر نوت 7 باید خودکشی کنه و...ولی ب نظر من گوگل ب غیر از ios نمیگم همه چی تمومه ن ولی 95 درصد نیاز انسان ب گوشی تا 3 سال رو خیلی راحت تامین میکنه و ب نظر من بهترین گوشی حال و حاظر جهان ک بدون ناچ هست گوگل پیکسل 3 هستش و گوگل پیکسل 3 ایکس ال هم میتونه نیاز طرفدارای ناچ رو ب خوبی تا 3 سال برآورده کنه ممنون

رضا

۱۳۹۷/۹/۲۹
برو جمع کن خودتو...

رضا

۱۳۹۷/۹/۲۹
واقعا اگه می فهمیدم که اون 6 ناخاله ای که بهت مثبت دادن کی هستند خوب میشد

حمید

۱۳۹۷/۹/۲۹
اولا بچه جون الجی همین حالا حدود 7 8 درصد از بازار جهانی رو داره و تو آمریکای شمالی از سامسنگ هم بیشتر می فروشه بعدشم همین الجی حدود 22 درصد از سهام بازار ایران رو دارد و یه برند محبوب جهانی هستش دلیل اینکه یه سری برندها مصل الجی و سامسنگ فعلا تو ایران نیستش به خاطر شرایط تحریم و....هستش که به زودی گوشی های الحی در ایران موجود می شند یعنی چند روز دیگه وی 40 و جی 7 و جی 7 وان و همینطور جی 7فیت و بقیه مدل های جدید الجی موجود می شن یه حزفی نزنید که بهتون بگم بچه 8 ساله هستید

حمید

۱۳۹۷/۹/۲۹
خوب بدختا پردازنده سامهنگ 8 نانومتری هستش و مال 1 سال و نیم پیش هست و واقعا شکست بدی می خوره حالا هی محمد یا همون سعید چاخان هنگی ننفی بزته چیزی عوض نمی شه