خانهاخبار
IFA 2018: پرچمدار Sony Xperia XZ3 معرفی شد

IFA 2018: پرچمدار Sony Xperia XZ3 معرفی شد

سونی امروز از تازه‌ترین پرچمدار خود تحت عنوان Xperia XZ3 پرده برداشت. این گوشی سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و در 4 رنگ با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۸

سونی از تازه‌ترین گوشی پرچمدار خود به نام Xperia XZ3 در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی IFA 2018 در برلین پرده برداشت. در خلال روزهای اخیر تصاویر متعددی منتسب به این گوشی در فضای وب منتشر شدند و حالا با انتشار اخبار رسمی به نظر می‌رسد که اغلب شایعه‌های اخیر حداقل درباره طراحی ظاهری این گوشی صحت داشته‌اند. در هر صورت Xperia XZ3 با Xperia XZ2 که پرچمدار قبلی سونی است، نقاط مشترک بسیاری دارد. Xperia XZ2 در ابتدای سال 2018 معرفی شد اما سونی تلاش کرده است در همین مدت کوتاه هم بهبودهایی در نسل تازه آن ایجاد کند.

image

 

Xperia XZ3 به پنل نمایش بهتری مجهز شده است. این مدل تازه صفحه نمایش 6 اینچی از نوع OLED با وضوج تصویر کواد اچ دی پلاس اچ دی آر دارد در حالی که Xperia XZ2 به پنل نمایش 5.7 اینچی IPS LCD مجهز شده بود. پنل نمایش در این پرچمدار تازه همچنین از تکنولوژی پردازش تصویری Bravia بهره می‌برد و سونی مانند پنل پشتی محافظ سه بعدی Corning Gorilla Glass 5 را روی آن قرار داده است. Xperia XZ3 از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و ضمن پشتیبانی از Hi-Red Audio و Sony Dynamic Vibration System با اخذ مجوز IP68 در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم شده است. این پرچمدار تازه سونی از DSEE-HX هم پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است.

image

 

دوربین اصلی تکی با لنز 19 مگا پیکسلی Motion Eye در پنل پشتی این گوشی تعبیه شده و حسگر فیزیکی اثر انگشت هم زیر آن قرار گرفته است. این دوربین قادر است ویدیوهای 4K HDR و fullHD صحنه آهسته را با سرعت 960 فریم بر ثانیه ضبط کند. یک لنز 13 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.9 هم در پنل جلو طراحی شده است تا امکان ثبت تصویر سلفی و تماس ویدیویی را برای کاربران میسر سازد. Xperia XZ3 به بلندگوی فراگیر S-Force در پنل جلو مجهز شده است و از باتری غیرقابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi بهره می‌برد. پرچمدار مذکور همچنین 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD تا 512 گیگابایت هم ارتقا دهید. Xperia XZ3 هم مانند نسل قبلی با پشتیبانی از PS4 Remote Play توسعه یافته است. این گوشی در ابعاد 158 × 73 × 9.9 میلی متر طراحی شده و وزن آن 193 گرم گزارش شده است.

طراحی ظاهری

Xperia XZ3 هم مانند Xperia XZ2 از جنس شیشه و فلز ساخته شده است. سونی در توسعه این دستگاه هوشمند تازه از آلومینیوم سری 700 برای فریم اصلی بهره گرفته و پنل پشتی را با روکش محافظ Corning Gorilla Glass 5 پوشانده است. پنل پشتی کمی خمیده طراحی شده است و حاشیه‌های باریکی در قسمت بالا و پایین پنل نمایش دیده می‌شود. دکمه پاور / قفل صفحه به همراه دکمه اختصاصی دوربین در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند و دکمه‌های تنظیم صدا هم در کناره سمت چپ آن دیده می‌شوند. پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی قرار گرفته و جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی آن حذف شده است. Xperia XZ3 به بلندگو در پنل جلو مجهز شده و در رنگ‌های مشکی، سبز، نقره‌ای و قرمز معرفی شده است.

 

دوربین‌ها

برخلاف اولین شایعه‌ها، سونی پرچمدار Xperia XZ3 خود را به دوربین اصلی و سلفی با یک لنز مجهز کرده است. این گوشی از یک لنز 19 مگا پیکسلی اصلی بهره می‌برد که از ضبط ویدیو 4K HDR و fullHD صحنه اهسته با سرعت 960 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی 13 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.9 هم در در پنل جلوی آن قرار گرفته است که سونی ادعا می‌کند می‌تواند در نور کم هم تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی را به ثبت برساند. به کمک این دوربین سلفی همچنین می‌توانید از افکت بوکه و سایر فیلترهای زیبایی به طور هم زمان استفاده کنید. سونی اپلیکیشن دوربین را هم در این گوشی دستخوش تغییر کرده است تا تجربه کاربری هم بهبود پیدا کند.

image

 

باتری

Xperia XZ3 به باتری غیر قابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. سونی پنل پشتی این گوشی را هم از جنس شیشه طراحی کرده و امکان شارژ بی سیم را هم در آن فراهم آورده است. این پرچمدار تازه از استاندارد شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می‌کند و از قابلیت شارژ سریع نسخه 3.0 هم بهره می‌برد. سونی هنوز درباره عمر باتری پرچمدار تازه خود اظهار نظر نکرده است و ما هم فعلا در این باره نظری نداریم. باتری تعبیه شده در Xperia XZ3 باتوجه به ابعاد صفحه نمایش چندان هم بزرگ نیست اما باتوجه به قابلیت‌های نرم افزاری پیشرفته و پردازنده سطح بالای آن می‌توان انتظار داشت که یک روز دوام بیاورد.

image

 

نرم افزار

Xperia XZ3 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای معرفی شده و قرار است با همین نرم افزار هم روانه بازار شود. پوسته اختصاصی سازنده هم به طور قطع روی این گوشی نصب می‌شود اما از آنجا که سونی در این باره هم اظهار نظر نکرده است، هنوز نمی‌دانیم باید منتظر چه تغییرات تازه‌ای در آن باشیم. ممکن است سونی در طراحی نرم افزار اختصاصی خود از طراحی گوگل الهام بگیرد. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که مالتی تسکینگ افقی هم در رابط کاربری Xperia XZ3 دیده شود اما مطمئن نیستیم که ژست‌های راهبری هم در آن به کار گرفته شوند. انتظار می‌رود Xperia XZ3 از قابلیت‌هایی مانند Adaptive Brightness و Adaptive Battery و همچنین برخی دیگر از ویژگی‌های تازه در اندروید 9.0 پای گوگل هم پشتیبانی کند. امیدواریم سونی به زودی اطلاعات بیشتری را در این باره منتشر کند.

image

 

امنیت

همان‌طور که اشاره کردیم،3 Xperia XZاز حسگر فیزیکی اثرانگشت بهره می‌برد که در پنل پشتی آن تعبیه شده است. هنوز درباره امکان تشخیص چهره در این گوشی تازه مطمئن نیستیم چراکه سونی هم در مراسم رونمایی به این موضوع اشاره‌ای نکرده است. ممکن است Xperia XZ3 به قابلیت تشخیص چهره هم مجهز شده باشد اما این ویژگی احتمالا از امنیت بالایی برخوردار نیست چراکه از نوع دو بعدی است و به کمک دوربین سلفی فعال می‌شود. اندروید 9.0 پای با تازه‌ترین بسته امنیتی همراه است و همچنین باید اشاره کنیم که قابلیت استفاده از قفل الگو و PIN هم مانند گذشته در نرم افزار این گوشی وجود دارد.

image

 

نسخه‌های مختلف

بسیاری از شایعه‌ها معتقد بودند که سونی پرچمدار تازه خود را با 6 گیگابایت رم معرفی می‌کند اما امروز متوجه شدیم که این گوشی (حداقل نسخه جهانی آن) 4 گیگابایت رم دارد. این گوشی تنها در یک نسخه توسط سونی معرفی شده است و از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت هم حافظه داخلی بهره می‌برد. در مراسم رونمایی همچنین به قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت هم اشاره نشده است اما پیش بینی می‌شود که Xperia XZ3 در دو نسخه با درگاه تکی و دوگانه روانه بازار شود. همچنین لازم به ذکر است که کاربران همواره قادر خواهند بود حافظه داخلی دستگاه خود را به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا دهند.

عرضه نهایی

سونی در مراسم رونمایی از Xperia XZ3 رسما اعلام کرد که پیش فروش این پرچمدار از تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر) رسما آغاز می‌شود. همچنین کاربرانی که این گوشی را پیش خرید می‌کنند، هدفون بی سیم Xperia Ear Dou را هم به صورت رایگان از فروشنده رسمی دریافت خواهند کرد. این گوشی 899 دلار قیمت دارد  و از تاریخ 17 اکتیر هم به طور رسمی روانه بازار می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Sina

۱۳۹۷/۶/۱۸
محمد خان
شما میتونی قبول نکنی و تا گوشی بیاد برسی کنن و بعد خودت ببینی. ولی چیزی که شما بعد برسی تائید کنی(حداقل تو روان خودت) من از الآن بهت گفتم.
ارادت.

رضا ص

۱۳۹۷/۶/۱۶
محمد خان OLED با AMOLED فرق داره،شما فرقشو نمیدونی نظر نده
OLEDمصرف کمتر و دقت رنگ بالاتری داره و درضمن تکنولوژی اولد جدیدتره
اگه AMOLED خوب بود تلویزیون بااین تکنولوژی تولید میشد
نبودن تلویزیون آمولد دلیلش به قول شما آسیب به چشم و نادرست بودن رنگاست
درضمن همین OLEDسونی بعد به قول شما اینهمه سال بهترین صفحه نمایش شد،سونی یا چیزیو نمیزنه یا بهترینشو تولید میکنه
OLED مثل AMOLED نیست که رده بندازه بعد یه مدت رو صفحه،کافیه یه نگاه به گوشیهای سمپل بازار کنی،فقط AMOLED سامسونگ و AMOLEDکه روی آیفون ایکس هست و سامسونگ زده رده انداخته
راجب اج هم بگم که این گوشی اج نیست،این گوشی شیشه ی Curve داره نه صفحه نمایش اج
اینا باهم فرق دارن
بنده کارمو تخصصم موبایله اونم ۱۰سال

محمد

۱۳۹۷/۶/۱۳
آره خوب بعد از ۴ سال سونی صفحه دو لبه خمیده اج سامسونگ رو تقلید کرد و البته بعد از ۱۴ سال از زمانی که سامسونگ اولین گوشی با صفحه oled رو معرفی کرده سونی تازه در سال ۲۰۱۸ اولین گوشی تاریخ خودش با صفحه oled رو معرفی می‌کنه!! جالبه تا همین چند وقت پیش طرفداران سونی معتقد بودن تکنولوژی قدیمی lcd از oled بهتره و oled برای چشم ضرر داره حالا تغییر عقیده دادن! جالبه همون دوستان که میگفتن صفحه اج سامسونگ باعث لمس اتفاقی میشه و کاربردی ندارد حالا که سونی زده استقبال کردن! البته یادتون نره که oled این گوشی p-oled هست که سابقه بدنام کردن الجی v30 و pixel 2xl گوگل رو داره و از نظر کیفیت با super am-oled فاصله زیادی داره.

Sina

۱۳۹۷/۶/۱۱
بهترین صفحه نمایش ?.

Fazel

۱۳۹۷/۶/۹
جدا بينظيره