خانهاخبار
هر آنچه باید درباره‌ گلکسی واچ سامسونگ بدانیم

هر آنچه باید درباره‌ گلکسی واچ سامسونگ بدانیم

تنها چند هفته با معرفی نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ با نام گلکسی واچ فاصله داریم. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تمامی اخبار و اطلاعاتی که تا به حال درباره‌ی این ساعت هوشمند منتشر شده است.
۱۳۹۷/۵/۷

سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌هایی است که ساعت هوشمند را در مفهوم امروزی آن به بازار عرضه نمود. نخستین ساعت هوشمند این شرکت که گلکسی گیر نام داشت در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و از آن زمان سامسونگ ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی مختلفی را به بازار عرضه کرد که مشهور ترین آن‌ها مدل‌های گیر اس ۲، گیر اس ۳ و گیر اسپورت است. اما ظاهرا اسمارت واچ امسال کره‌ای‌ها کمی متفاوت است.

image

طبق آخرین خبرها و با توجه به اسناد ثبت شده در FCC، ساعت هوشمند امسال این شرکت به جای استفاده از برند «گیر» از برند «گلکسی» استفاده می‌کند. این شرکت از سال ۲۰۱۳ که با معرفی گیر اس پا به دنیای ساعت‌های هوشمند گذاشت، از برند گیر استفاده کرده بود اما به نظر می‌رسد به اعتبار برند گلکسی امید بیشتری دارد. مورد دیگر این است که سامسونگ مدتی است عزم خود را جزم کرده است تا با تمام قدرت به جنگ اپل برود. این رقابت که پیش از این در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در جریان بود، حال به قلمرو سایر محصولات از جمله دستیار صوتی، اسپیکر هوشمند و البته ساعت‌های هوشمند نیز کشیده شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، گلکسی واچ از نظر امکانات شباهت‌های زیادی به اپل واچ دارد، مانند ارتباطات سلولی، رنگ‌های متنوع‌ و دستیار دیجیتالی داخلی.

گلکسی  واچ به نمایش‌گر ۱.۲ اینچی مشابه با گیر اسپورت مجهز می‌شود

image

وب‌سایت DroidLife با توجه به اسناد ثبت شده در FCC اعلام کرده است که گلکسی واچ در ابعاد ۵۱.۲ میلی‌متر در ۴۳.۴ میلی‌متر ساخته شده است و اندازه‌ی  نمایش‌گر آن ۳۰.۲ میلی‌متر است که تقریبا معادل ۱.۲ اینچ است. آخرین ساعت هوشمند موجود سامسونگ یا همان گیر اسپورت نیز نمایش‌گر ۱.۲ اینچی دارد.

گلکسی واچ در سه رنگ تولید می‌شود

با توجه به گزارشی که توسط SamMobile منتشر شده است، گلکسی واچ در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و مشکی تولید می‌شود. ساعت‌های قبلی سامسونگ معمولا در دو رنگ عرضه می‌شدند؛ گیر اس ۳ در دو نسخه‌ی گیر اس ۳ فرانتیر مشکی و گیر اس ۳ کلاسیک نقره‌ای عرضه شد و گیر اسپورت نیز با دو رنگ آبی و مشکی به بازار آمد.

image

اما در روز ۲۳ جولای وب‌سایت بخش آمریکای سامسونگ به طور اتفاقی نسخه‌ی رزگلد گلکسی واچ را در کنار سایر محصولات این شرکت قرار داد که احتمال وجود رنگ‌های بیشتر برای این گجت را افزایش می‌دهد.

گلکسی واچ از سیستم عامل تایزن بهره می‌گیرد

نام گلکسی همواره با سیستم عامل اندروید همراه بوده است، اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد این رویه را تغییر دهد. مدتی قبل این شرکت از یک تبلت دو در یک ویندوزی به نام گلکسی بوک رونمایی کرد و حالا اعلام شده است که ساعت هوشمندش که زیر مجموعه‌ی گلکسی‌هاست، به جای اندروید از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند.

image

تایزن توسط سامسونگ توسعه یافته و در برخی گجت‌های این شرکت به کار گرفته می‌شود؛ از جمله ساعت‌های هوشمند خانواده‌ی گیر. اما با توجه به انتخاب نام گلکسی برای ساعت جدید، بسیاری گمان می‌کردند که سامسونگ این بار به سراغ اندروید ور خواهد رفت. وب‌سایت‌های ZDNet و SamMobile  نیز این موضوع را تایید کردند و بنابراین انتظار داریم بار دیگر شاهد حضور سرویس‌ها و برنامه‌های سامسونگ مانند سامسونگ پی، سامسونگ موزیک و ... باشیم.

گلکسی واچ به طور پیش‌ فرض به دستیار صوتی هوشمند بیکسبی مجهز می‌شود

با توجه به مطلبی که در TheVerge منتشر شد، آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی سامسونگ، تایزن ۴.۰، قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی را دارد.

image

بیکسبی دستیار صوتی اختصاصی کره‌ای‌هاست که سال گذشته و همزمان با گلکسی اس ۸/ اس ۸ پلاس رونمایی شد. در ابتدا این دستیار نتوانست به خوبی از پس وعده‌های سامسونگ و انتظارات کاربران برآید، البته به مرور زمان و با ارائه‌ی به روز رسانی‌های مختلف، بهبودهای چشمگیری را تجربه کرد ولی هنوز تا رقابت با الکسا و گوگل اسیستنت کمی فاصله دارد.

گلکسی واچ نسبت به گیر اس ۳ عمر باتری بهتری را ارايه می‌کند

image

گفته می‌شود گلکسی واچ به لطف باتری بزرگتری که در اختیار دارد، نسبت به گیر اس ۳ عمر باتری بیشتری ارایه می‌کند . طبق ادعای افشاگری به نام Ice Universe، ساعت هوشمند جدید سامسونگ به یک باتری ۴۷۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است؛‌ در حالی که گیر اس ۳ از یک باتری ۳۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که عمر باتری گلکسی واچ تقریبا دو روز بیشتر از گیر اس ۳ باشد.

گلکسی واچ از شبکه‌ی LTE (تمامی اپراتورها) پشتیبانی می‌کند

image

وب‌سایت DroidLife با توجه به اسناد ثبت شده در FCC اعلام کرد که گلکسی واچ نیز مانند نسل‌های قبل خود و اپل واچ سری ۳ از ارتباطات سلولی پشتیبانی می‌کند. این وب‌سایت مدعی است که سامسونگ گجت مذکور را هم به صورت آنلاک و هم تحت قرارداد با اپراتورهای بزرگ مانند ورایزون و AT&T به فروش می‌رساند.

گلکسی واچ همزمان با گلکسی نوت ۹ معرفی و در روز ۲۴ اوت عرضه خواهد شد

image

با توجه به جدیدترین گزارش‌ها، می‌توان امیدوار بود که زمان معرفی ساعت هوشمند جدید کمپانی کره‌ای نزدیک است. طبق ادعای ZDNet، شرکت سامسونگ قصد دارد تا در رویداد Galaxy Unpacked ویژه‌ی خود که در روز نهم ماه اوت و برای معرفی گلکسی نوت ۹ برگزار می‌شود، گلکسی واچ را نیز معرفی نماید. همچنین این وب‌سایت مدعی است که فروش این ساعت از روز ۲۴ ماه اوت آغاز خواهد شد.

در حال حاضر تمام اطالاعاتی که از گلکسی واچ در دست داریم به موارد مذکور خلاصه می‌شود. احتمالا در چند روز آینده با خبرها و شایعات بیشتری درباره‌ی عضو جدید خانواده‌ی کهکشانی‌ها مواجه خواهیم شد، اما باید تا روز معرفی این محصول منتظر بود و دید که سامسونگ این بار با خود چه به میدان می‌آورد. نظرات خود درباره‌ی گلکسی واچ و رقابت احتمالی این محصول با ساعت هوشمند اپل را با ما در میان بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)