خانهاخبار
چه انتظاراتی از Pixel 3 و Pixel 3 XL داریم؟

چه انتظاراتی از Pixel 3 و Pixel 3 XL داریم؟

نزدیک به دو سال می‌شود که گوگل، تصمیم گرفته که تلفن‌های هوشمند تحت برند خودش را به بازار عرضه کند؛ محصولاتی که خالص‌ترین تجربه اندروید را به کاربر می‌دهد. حال در این مطلب، می‌خواهیم جمع‌بندی مختصری داشته باشیم از آنچه که می‌خواهیم در Pixel 3 و Pixel 3 XL ببینیم.
۱۳۹۷/۵/۵

یکی از محصولات مورد انتظار در سال ۲۰۱۸، تلفن‌های هوشمند جدید گوگل یعنی  Pixel 3 و Pixel 3 XL می‌باشند؛ محصولاتی که پیش‌بینی می‌شود با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر کم حاشیه، دوربین‌های بسیار عالی، اسپیکرهای استریو‌ و اندروید خالص در اکتبر سال جاری رونمایی شوند. تا امروز، اطلاعات مختلفی از این دو محصول در اینترنت منتشر شده و به همین جهت، می‌خواهیم تمام انتظاراتمان از این دو را در این مطلب جمع بندی کنیم. 

طراحی بروز شده

image

اصولا طراحی یک مورد کاملا سلیقه‌ایست، اما می‌توان گفت که دو پرچمدار سال ۲۰۱۷ گوگل با وجود استفاده از متریال‌های مناسب، طراحی چندان دلچسبی نداشتند. براساس تصاویر منتشر شده، Pixel 3 که عضو ‌کوچکتر این خانواده است، طراحی بسیار شبیه به Pixel 2 XL را خواهد داشت، با این تفاوت که به جای نمایشگر ۶ اینچی، نمایشر ۵.۳ اینچی‌ در آن استفاده شده است. Pixel 3 XL که قطعا بیشتر مورد توجه کاربران و رسانه‌هاست، از ترند سایر محصولات سال ۲۰۱۸ پیروی کرده و به زبانه بالای نمایشگر مجهز خواهد شد. متاسفانه Pixel 3 XL هم مانند سایر محصولات اندرویدی بازار دارای حاشیه‌ در لبه پایینی صفحه است که شاید چندان زیبا به نظر نرسد اما این حاشیه، میزبان اسپیکر استریو برای پخش مستقیم صدا خواهد بود. یکی از موارد مبهم درباره طراحی این دو، استفاده از شیشه برای بدنه پشتی است. درحال حاضر تقریبا تمام شرکت‌ها به استفاده از شیشه برای قاب پشتی روی آورده اند، اما همچنان مشخص نیست که آیا گوگل هم از این قائده پیروی خواهد کرد یا خیر. 

قابلیت شارژ بیسیم

image

قابلیت شارژ بیسیم به یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های موجود در تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است. درحال حاضر، شرکت‌هایی مانند اپل‌، سامسونگ و الجی از این فناوری در محصولات خود استفاده می‌کنند و به همین جهت، کاربران دوست دارند چنین ویژگی را در Pixel 3 و Pixel 3 XL ببینند، اما لازمه قابلیت شارژ بیسیم، استفاده از بدنه‌ شیشه‌ای است و درحال حاضر چندان مطمئن نیستیم که آیا این دو محصول گوگل از بدنه شیشه‌ای استفاده خواهند کرد. برخی از رندرها به استفاده از فلز و برخی رندرها به داستفاده از شیشه اشاره داشته اند و بنابر این باید صبر کرد تا جزییات بیشتری درباره این موضوع مطرح شود. 

دوربین‌های بهبود یافته

image

دوربین دو تلفن‌هوشمند Pixel 2 و Pixel 2 XL از طرف بسیاری از منابع و کاربران مورد تمجید واقع شد؛ دوربینی که به کمک هوش مصنوعی، ویدیوها و تصاویری کم نظیر ثبت می‌کند. درست است که Pixel 3 و‌ Pixel 3 XL همچنان فاقد دوربین دوگانه خواهند بود، اما انتظار می‌رود گوگل با ایجاد تغییراتی جدید در سخت افزار و نرم افزار دوربین، باری دیگر رضایت کاربران را جلب کند. بنابر این، دوربین بهبود یافته قطعا از مواردی است که می‌خواهیم در این دو دستگاه ببینیم. یک مورد جالب که در رندرهای منتشر شده به چشم می‌خورد، استفاده از دو دوربین جلو در تلفن‌های هوشمند جدید گوگل است که درحال حاضر کاربرد آن‌ها مشخص نیست، اما می‌توان حدس زد که این دو دوربین جلو برای بهبود قابلیت پرتره سلفی‌ها و یا ثبت تصاویر واید استفاده شود. چه کسی می‌داند؛ شاید پرچمدار‌های گوگل به قابلیت تشخیص چهره مجهز شوند. 

سخت افزار قوی‌تر

image

وقتی پرچمدار جدیدی عرضه می‌شود، قطعا جدیدترین و بروزترین سخت‌افزار در آن استفاده می‌شود و Pixel 3 و Pixel 3 XL از این قائده مستثنی نیستند. انتظار می‌رود که Pixel 3 و Pixel 3 XL از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کنند؛ پردازنده ای که پیش از این در محصولاتی مانند LG G7 و‌ Galaxy S9 دیده بودیم. اطلاعات دقیقی پیرامون حافظه رم این دو در دسترس نیست اما پیش‌بینی می‌شود که هردو به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز شوند. 

سیستم عامل اندروید پی 

image

یکی از مزایای اصلی تلفن‌های هوشمند گوگل، داشتن جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید بوده که معمولا به صورت خالص و عاری از هرگونه نرم‌افزار اضافه است. بدون شک انتظار داریم که Pixel 3 و Pixel 3 XL با سیستم عامل اندروید پی عرضه می‌شوند؛ نسخه جدید سیستم ‌عامل اندروید که دارای ویژگی‌هایی مانند بهبود طول عمر باتری و عملکرد، تغییرات رابط کاربری و قابلیت‌های‌ تازه خواهد بود. علاوه بر این موارد، دریافت بروزرسانیهای مکرر نرمافزاری و امنیتی به مدت ۳ سال را نیز نباید فراموش کرد.

نمایشگر بهتر

image

احتمالا می‌دانید که یکی از بزرگترین مشکلات Pixel 2 XL، نمایشگر آن است. این نمایشگر P-OLED ساخت الجی مشکلاتی مانند Burn In داشت و رنگ‌ها در آن اصلا جذاب به نظر نمی‌رسید. نکته جالب توجه این است که برادر کوچکتر این مدل یعنی Pixel 2 چنین مشکلی نداشت. همچنین با چرخاندن دستگاه در زوایای مختلف، شاهد ظاهر شدن یک هاله آبی روی صفحه بودیم. اگرچه این موضوع در اکثر نمایشگرهای امولد نیز دیده می شود، مشکل Pixel 2 XL کمی بیشتر از سایر محصولات با نمایشگر امولد به چشم می‌خورد. انتظار داریم که گوگل این مشکل را به طور کامل در محصولات جدید خود برطرف کند. 

 

درکل این ها مواردی هستند که به احتمال فراوان در پرچمداران جدید گوگل خواهیم دید. نظر شما چیست؟ شما درباره دو پرچمدار جدید گوگل چه فکر ‌می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mr Enrique

۱۳۹۷/۵/۵
به شخصه با این وضعیت دلار هیچ انتظاری از هیچ چیز جدیدی ندارم چون واقعا دیگه توان خرید به زیر صفر رسیده
چه خوب چه بد دیگه هیچ فرقی برام نمیکنه...نه گوگل نه سامسونگ نه اپل هیچکدوم