خانهاخبار
تلویزیون‌های MicroLED سامسونگ با 30 میلی‌متر ضخامت!

تلویزیون‌های MicroLED سامسونگ با 30 میلی‌متر ضخامت!

سامسونگ از تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی لوکس خود که تنها سی میلی‌متر ضخامت دارد، امسال رونمایی خواهد کرد. هم‌چنین تلویزیون‌های 146اینچی The Wall این شرکت از شهریور ماه عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۳

سامسونگ الکترونیک از ماه سپتامبر (شهریور)، تولید تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی را آغاز خواهد کرد و در سال آینده تلویزیون‌های لوکس خود را با ضخامت 30 میلی‌متری عرضه خواهد کرد.

هان جونگ هی، مدیر تولید نمایشگرهای سامسونگ طی کنفرانسی به خبرنگاران گفت: «مدل جدید تلویزیون‌های ما برای مصارف خانگی طراحی و ساخته شده است و ضخامت آن 30 میلی‌متر خواهد بود.»

image

این شرکت هم‌چنین تولید انبوه تلویزیون‌های 146 اینچی میکرو‌ال‌ای‌دی موسوم به تلویزیون‌های «The Wall» را از ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد. این مدل که در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد، 80 میلی‌متر ضخامت دارد. سامسونگ پیش سفارشات تولید تلویزیون‌های The Wall را از ماه ژوئن (تیر) آغاز کرده است.

آقای هان هم‌چنین تاکید کرد که قیمت این مدل تلویزیون‌ها، آن‌چنان که انتظار می‌رود بالا نخواهد بود و با افزایش تولید و عرضه نسخه‌های لوکس، قیمت‌ها مقرون به صرفه خواهد شد.

در این کنفرانس خبری، مدل آزمایشی کوچکتری از تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی که 73 اینچ دارد، به خبرنگاران نمایش داده شد که البته خبرنگاران اجازه عکاسی از این محصول را نداشتند.

ماژول‌های LED به کار رفته در تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی ابعادی در اندازه‌های میکرومتر دارند. این مدل از تلویزیون‌ها نیز همانند تلویزیون‌های OLED احتیاجی به نور پس زمینه ندارند و قادر هستند عمیق‌ترین رنگ مشکی را تولید کنند. به هر حال بزرگ‌ترین مشکلی که سد راه مهندسان سامسونگ بوده است، روش‌های اتصال این ال‌ای‌دی‌های کوچک به یکدیگر است.

پیش از این نیز در ماه آوریل آقای هان بیان کرده بود که در پی روش‌هایی برای استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات (QD) در تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی هستند.

خط تولید تلویزیون‌های MicroLED که قرار است امسال عرضه شوند، در کارخانه تلویزیون‌سازی شهر هو شی مین ویتنام قرار دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سامسونگ

۱۳۹۷/۵/۳
ماکرو ال ای دی اگر واقعا خوبه خوب تو گوشی هاش استفاده کنه چون این نوع صفحه نمایش عملکرد بهتری تو سایز های کوچک داره

arshia - all rights reserved

۱۳۹۷/۵/۳
فناوری میکرو اولد دقیقا همون فناوری qled ه که منتظرش بودیم...منظورم کوانتوم دات ال ای دی که من دراوردی بود نیست...
طول عمر بالاتر نسبت به اولد
قیمت تموم شده کمتر نسبت به اولد
احتمال کمتر سوختن پیکسل نسبت به اولد
روشنایی بیشتر نسبت به اولد
مهم این ضخامته نیست واقعا،چون اولد هم نازکه...

مهراد

۱۳۹۷/۵/۳
فکر کنم اندازه هارو اشتباه نوشتید. اخه 30 میلی متر که خیلی زیاده
اون مدل هم که گفتین 80 میلی متر از ال سی دی ضخیم تر میشه که :))