خانهاخبار
آیا به پایان عصر تبلت‌های اندرویدی نزدیک می‌شویم؟

آیا به پایان عصر تبلت‌های اندرویدی نزدیک می‌شویم؟

گوگل بخش تبلت را از سایت رسمی اندروید حذف کرده و به‌نظر می‌رسد این شرکت دیگر تمایلی به ادامه توسعه این سیستم‌عامل برای تبلت‌ها ندارد.
۱۳۹۷/۳/۱۲

آخرین باری که گوگل دست به ساخت و فروش تبلت زد به ۲ سال قبل برمی‌گردد. زمانی که گوگل از تبلت زیبای Pixel C رونمایی کرد اما پس از آن تا به امروز هرگز به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای آن منتشر نشد و فروش آن در سال ۲۰۱۷ توقف یافت. حال خبر می‌رسد که بخش تبلت از وب‌سایت رسمی اندروید حذف شده و این می‌تواند بدان معنی باشد که گوگل از ارائه محصول جدیدی با عنوان تبلت ناامید شده است.

image

گوگل در این مورد تنها نیست. سامسونگ و موتورولا نیز در گذشته تبلت‌های متنوعی را به‌صورت منظم معرفی و عرضه می‌کردند اما آنها نیز چندان به این بازار خوش‌بین نیستند و محصول شایسته‌ای برای رقابت با آیپد در ویترین فروشگاه‌های خود ندارند.

تاکنون هیچ کمپانی رسما خروج خود را از بازار تبلت‌های اندرویدی اعلام نکرده اما عملکرد دلسردکننده آنها در سال‌های اخیر می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد که دوران تبلت‌های اندرویدی به‌سر آمده است. 

گوگل به‌شدت روی توسعه Chrome OS کار می‌کند. این سیستم عامل حالا از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و با توجه به اینکه بصورت کلی روی دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ و لمسی نصب شده می‌تواند به نوعی جانشین اندروید نسخه تبلت باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا همچنان تبلت‌های اندرویدی را محصولی کارآمد و آینده‌دار می‌دانید؟

 

آپدیت: (۱۳ خرداد)

به گزارش سایت 9to5google حذف شدن بخش تبلت‌ها از وب‌سایت اندروید براساس یک اشتباه رخ داده و دوباره بخش مذکور به سایت اندروید اضافه شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

هخامنش سعیدی

۱۳۹۷/۳/۱۲
پس جاش چی میاد؟