خانهاخبار
پرچمدار Honor 10 با قابلیت تشخیص چندین منظره معرفی می‌شود

پرچمدار Honor 10 با قابلیت تشخیص چندین منظره معرفی می‌شود

آنر قصد دارد پرچمدار تازه‌اش را در روزهای آینده رسما معرفی کند. Honor 10 قرار است با دوربین دوگانه 20 و 12 مگا پیکسلی معرفی شود و به قابلیت منحصر به فردی برای تشخیص مناظر مختلف در تصویر مجهز باشد.
۱۳۹۷/۱/۲۷

Honor 10 پرچمدار تازه برند آنر است که تا چند روز آینده رسما معرفی می‌شود. چند روز پیش نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی سطح بالا به همراه برخی ویژگی‌های اصلی آن منتشر شد. این اطلاعات ابتدا توسط یکی از اعضای ارشد XDA فاش شد و پس از آن اغلب خبرگزاری‌های فعال درزمینه خبر فناوری هم به آن پرداختند. براساس اسناد منتشر شده، آنر قرار است قابلیت تازه‌ای را به نام semantic image segmentation mode معرفی کند و این ویژگی در Honor 10 هم وجود دارد.

image

ویژگی مذکور درواقع قادر است مناظر مختلف را در تصاویر شما شناسایی کند و منظور از این قابلیت این است که می‌تواند چندین منظره مختلف را هم در یک تصویر واحد تشخیص دهد. براساس اطلاعات منتشر شده، Honor 10 قادر خواهد بود فیلترهای مختلف را به طور هم زمان روی یک تصویر اعمال کند تا سطح کیفی آن را ارتقا دهد. البته پیش از این هم شاهد معرفی قابلیت تشخیص منظره در گوشی‌های هوشمند دیگری بودیم اما لازم به ذکر است که همه آن‌ها می‌توانستند تنها یک منظره را تشخیص دهند. منبع اصلی انتشار اسناد مربوط به دوربین Honor 10 ادعا می‌کند که دوربین این پرچمدار قادر است طرح کلی و مرز اشیا مختلف را در تصویر تشخیص دهد و فیلترهای مناسب خودشان را روی آن‌ها اعمال کند. بخش بندی مفهومی تصویر از NPU درون پردازنده Kirin 970 که قلب تپنده گوشی Honor 10 است بهره می‌برد و همه این پردازش‌ها را روی دستگاه اجرا می‌کند. این عملکرد از نظر تئوری بسیار جذاب به نظر می‌رسد و باید ببینیم در عمل چگونه خواهد بود. اگر آنر بتواند ایده‌اش را به بهترین شکل در Honor 10 عملی کند، وضعیت بخش بندی مفهومی تصویر احتمالا قادر خواهد بود کیفیت تصاویر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

image
image

در همین راستا دو نمونه تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گوشی Honor 10 منتشر شدند که یکی از آن‌ها بدون قابلیت مذکور ثبت شده و دیگری به کمک وضعیت بخش بندی مفهومی تصویر به ثبت رسیده است. همان‌طور که شاهد هستید، رنگ و نور در تصویر دوم (Semantic Image Segmentation mode) روشن‌تر و زنده‌تر دیده می‌شود و تضاد تصویر هم بیشتر است. البته همچنان نمی‌توانیم به طور قطعی نظری صادر کنیم و بگوییم که کدام یک بهتر هستند چراکه این موضوع کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد. شایعه شده است که گوشی Honor 10 از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه 20 و 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد و صفحه نمایش بزرگ 5.8 اینچی‌اش هم به تقلید از آیفون 10 اپل با بریدگی حاشیه در قسمت بالا طراحی می‌شود. این گوشی قرار است از جنس شیشه و فلز ساخته شود و آنر در تاریخ 19 آوریل (30 فروردین) از آن در کشور چین پرده بردارد. این برند زیرمجموعه هوآوی همچنین اعلام کرده است که قصد دارد کنفرانس خبری مخصوص پرچمدار تازه‌اش را 15 مه (25 اردیبهشت) در لندن برگزار کند و به نظر می‌رسد که نسخه مخصوص بازار جهانی Honor 10 هم در همین رویداد معرفی شود. البته پیش بینی آخر هنوز توسط آنر رسما مورد تأیید قرار نگرفته است و فعلا باید منتر بمانیم و ببینیم در رویداد معرفی رسمی چه اتفاقی می‌افتد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرزاد

۱۳۹۷/۱/۲۸
هست

عیسی

۱۳۹۷/۱/۲۷
آنر دیگه زیر مجموعه هواوی نیست...