خانهاخبار
تبلت HP Chromebook X2 با قیمت رقابتی معرفی شد

تبلت HP Chromebook X2 با قیمت رقابتی معرفی شد

کمپانی HP دومین تبلت ارزان مجهز به سیستم عامل Chrome OS را معرفی کرد. این تبلت Chromebook X2 نام دارد و قرار است با آیپد پرو اپل رقابت کند.
۱۳۹۷/۱/۲۳

کمپانی ایسر حدودا دو هفته پیش اولین تبلت با سیستم عامل Chrome OS را رسما معرفی کرد و روز گذشته هم شاهد رونمایی از دومین تبلت با سیستم عامل مذکور توسط کمپانی HP بودیم که مشخصات فنی آن نسبت به تبلت ایسر کمی پیشرفته‌تر در نظر گرفته شده است.

این تبلت تازه Chromebook X2 نام دارد و به نظر می‌رسد که برای رقابت با آیپد پرو اپل طراحی شده است. تبلت تازه HP صفحه نمایش 12.3 اینچی (آیپد پرو بزرگ از صفحه نمایش 12.9 اینچی بهره می‌برد) و چند داک با کاور صفحه کلید دارد و از ورودی استایلوس پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین نکته درباره Chromebook X2 کمپانی HP قیمت آن است؛ نسخه استاندارد این تبلت با کانفیگ اصلی 599 دلار قیمت دارد و با استایلوس و کاور صفحه کلید عرضه می‌شود. قیمت آیپد از 649 دلار برای کوچک‌ترین تبلت آغاز می‌شود و برای خرید نسخه 12.9 اینچی به همراه صفحه کلید و قلم دیجیتال باید 1067 دلار بپردازید. بدین ترتیب اگر مایل هستید که یک تبلت تازه با سیستم عامل نه چندان رایج به عنوان رایانه همراه تهیه کنید، کمپانی HP پیشنهاد ارزان قیمت و مناسبی برای شما دارد.

تبلت Chromebook X2 به پردازنده Core m3 از نسل قبلی چیپست‌های Kaby Lake اینتل به همراه 4 گیگابایت رم (8 گیگابایت رم هم موجود است)، 32 گیگابایت حافظه داخلی، وضوح تصویر 2400 در 1600، بلندگوهای استریو، دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی، دوربین اصلی تکی 13 مگا پیکسلی، دو پورت USB Type-C، یک درگاه کارت حافظه جانبی microSD و یک جک هدفون مجهز شده است و باتری آن حدودا 10 ساعت و نیم دوام می‌آورد. وزن این تبلت کمی بیشتر از آیپد پرو اپل است و کمی هم ضخیم‌تر از آن طراحی شده اما این تفاوت اصلا چشمگیر نیست.

کمپانی HP همچنین در توضیح رسمی درباره Chromebook X2 تأکید کرده که صفحه کلید این تبلت به گونه‌ای طراحی شده است تا به اندازه کافی با بدنه اصلی منطبق باشد و در هنگام تاشدن و اتصال مانند یک لپتاپ تاشو به نظر برسد. البته هنوز موفق نشده‌ایم این تبلت تازه را از نزدیک ببینیم اما با توجه به تصاویر متعدد منتشر شده از آن می‌توان ادعا کرد که Chromebook X2 درواقع ترکیبی از Pixelbook گوگل با رویه فلزی براق سفید و لپتاپ Surface مایکروسافت با آن صفحه کلید نرم و رنگی است.

به نظر می‌رسد که تبلت تازه HP توانایی‌های متعددی داشته باشد اما پرسش‌های متفاوتی در این باره مطرح شده است. اصلی‌ترین پرسش این است که آیا سیستم عامل Chrome OS می‌تواند برای دستگاه هوشمندی مانند تبلت هم مناسب باشد؟ البته گوگل مدت‌هاست که ادعا می‌کند سیستم عامل مذکور روی دستگاه‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش لمسی بهتر عمل می‌کند اما Chrome OS همچنان یک سیستم عامل رومیزی به نظر می‌رسد. این سیستم عامل مبتنی بر مرورگر رومیزی Chrome و نحوه نمایش وب‌سایت‌ها در حالت رومیزی طراحی شده است. همین موضوع ممکن است باعث ایجاد محدودیت در کاربرد Chromebook X2 مخصوصا در مقابل آیپد پرو شود؛ چراکه تبلت مذکور اپل از همان ابتدا با ویژگی لمسی توسعه یافت.

در حالی که Chromebook X2 در مقابل آیپد بسیار ارزان قیمت به نظر می‌رسد، نسبت به یک Chromebook گران است چراکه کاربران در حال حاضر می‌توانند یک دستگاه هوشمند تقریبا مشابه با سیستم عامل Chrome OS را با قیمت 300 دلار هم تهیه کنند. با قیمت 600 دلار هم می‌توانید وارد دنیای کامپیوترهای ویندوزی ارزان قیمت شوید و به همین خاطر به نظر می‌رسد که Chromebook X2 باید با چنین کامپیوترهایی هم به رقابت بپردازد.

کمپانی HP قصد دارد تبلت تازه Chromebook X2 را در ماه ژوئن رسما روانه بازار کند. همچنین به نظر می‌رسد که تا آن زمان شاهد رونمایی از چند تبلت دیگر هم با سیستم عامل Chrome OS باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)