خانهاخبار
آیا اپل نسخه ارزان‌قیمت بلندگوی هوشمند HomePod را عرضه می‌کند؟

آیا اپل نسخه ارزان‌قیمت بلندگوی هوشمند HomePod را عرضه می‌کند؟

براساس شایعات تازه منتشر شده، احتمال دارد نسخه ارزان‌قیمت‌تر بلندگوی هوشمند HomePod در اواخر سال 2018 معرفی و با قیمت کم‌تر از 200 دلار به بازار عرضه شود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۷

شرکت اپل، یک ماه پیش عرضه بلندگوی هوشمند HomePod را به صورت رسمی آغاز کرد تا با رقبای خبره نظیر آمازون و گوگل به رقابت بپردازد. آنچه باعث تمایز این مدل از رقبا می‌شود، کیفیت خارق‌العاده است؛ هرچند، این محصول به هوشمندی بلندگوهای اکو آمازون یا سری Google Home نیست زیرا دستیار صوتی سیری با محدودیت‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند. اپل برای بلندگوی هوشمند خود، مطابق با رویه‌ای که برای قیمت‌گذاری محصولات دیگر خود دارد؛ برچسب قیمتی 349 دلار را درنظر گرفته است تا HomePod به یکی از گران‌قیمت‌ترین بلندگوهای هوشمند بازار تبدیل شود. با این‌حال، ممکن است نسخه ارزان‌قیمت HomePod در اواخر سال جاری میلادی، معرفی و عرضه شود.

انتظار داریم نسخه جدید HomePod بین 150 تا 200 دلار قیمت داشته باشد. با توجه به اینکه نسخه جدید بلندگوی هوشمند اپل، قیمت کم‌تری خواهد داشت؛ ممکن است کیفیت صوتی پایین‌تری را نیز در مقایسه با مدل 350 دلاری خود ارائه دهد. همچنین بعید نیست کوپرتینویی‌ها، ابعاد بلندگوی هوشمند خود را کاهش دهند که لزوماً بد نیست؛ نسخه فعلی HomePod در حال‌حاضر به دلیل مشخصات سخت‌افزاری که برای آن درنظر گرفته شده است، 2.5 کیلوگرم وزن دارد و از این رو، حمل آن چندان ساده نیست!

image

عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تر HomePod، می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد که کوپرتینویی‌ها برای تصاحب سهم بیشتر در بازار از آن استفاده خواهند کرد. شرکت گوگل، نسخه ارزان‌قیمت‌تر بلندگوی هوشمند Google Home را عرضه کرده است و آمازون نیز تعدادی بلندگوی هوشمند رده‌پایین ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، چرا کوپرتینویی‌ها از این روند برای حضور بیشتر در بازار استفاده نکنند؟

لازم به‌ذکر است که بلندگوی هوشمند HomePod هم‌اکنون در ایران به فروش می‌رسد و البته نزدیک به 2.5 میلیون تومان قیمت دارد! می‌توانید مطلب اختصاصی جی‌اس‌ام را از قیمت HomePod در این لینک بخوانید.

به جزء نسخه ارزان‌قیمت‌تر HomePod، همچنین گفته می‌شود که نسخه ارزان‌قیمت‌تر محصولات دیگر اپل از جمله آیفون‌ 10، مک‌بوک و تبلت‌ آیپد در سال 2018 عرضه خواهد شد. برخی مدعی هستند اپل امسال یک گوشی آیفون با نمایشگر 6.1 اینچی LCD عرضه خواهد کرد که قیمت کم‌تری نسبت به آیفون 10 دارد؛ با این‌حال، به سیستم تشخیص چهره مجهز شده است و بریدگی در بالای صفحه‌نمایش خود خواهد داشت. آیپد ارزان‌قیمت‌ اپل نیز در سه ماهه دوم سال 2018 معرفی و عرضه خواهد شد. همچنین کوپرتینویی‌ها ممکن است یک مک‌بوک 13 اینچی را تا پیش از پایان سال 2018 ارائه دهند؛ این مدل به عنوان جانشین سری مدل‌های موجود از سری مک‌بوک ایر معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)